Nahkajakkaroiden hoito ??

Luukut, ovet keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Nahkajakkaroiden hoito ??

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Tässä jäänyt 560 SELlin edistyminen webaston takia hieman paikalleen polkemaan mutta jospa jotain yrittäisi, osia odotellessa, eteenpäin eli mitenkäs noita nahkapenkkejä voisi hoitaa/pestä , ainut mitä nahan hoidosta tiedän niin "marseisaippialla" olen joskus asusteita pessyt mutta entä auton penkit
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mie aattelin tilata Leatheriquen aineet jenkkilästä omaa ässää varten. Kesäpäiville vähän puuhaa.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Juse
Viestit: 133
Liittynyt: 18.10.2010 11:55
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Juse »

Kaveri oli hakenu paikallisesta fixus liikkeestä moottoripyörän satulaan jotain nahanhoito ainetta ja hyvä oli tullu.
Ennen hoitoa satula aivan kovettunut. Hoidon jälkeen kuin uusi.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

pakkasessakos se sen satulan hoiteli :roll:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Minullakin kylmä talli eli hoitoajankohta tuonnempana mutta hyvin suunniteltu olisi jo lähes valmis :lol:
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Avatar
Juse
Viestit: 133
Liittynyt: 18.10.2010 11:55
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Juse »

Ei ku ihan viime kesänä hoiti satulan. Mutta kohtahan taas on jo kesä 8)
Larsmo
Viestit: 8
Liittynyt: 03.12.2010 14:11

Viesti Kirjoittaja Larsmo »

Terve!

Meikäläinen on käyttänyt hyvällä menestyksellä Prestan leather conditioneria, helppo käytää ja hyvän hajuista!
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Ravitarvikeliikkeeseen mars! Siellei ole hienoja nimiä aineissa mutta OVAT laadukkaita. Hinnasta puuttuu "Carlake-lisä", eli kympillä puoli litraa ihan maailmanluokan mehilaisvahaa sisältävää öljyä olen ostellu. Ite oon elvyttäny monet nahat satulaöljyllä/rasvalla. Sikana ainetta pintaan niin ettäon ihan "märkä" ,jonka jälkeen sisätilalämppäri tai auroingon valolla auto KUUMAKSI. Imee ihan hemmetisti mutta lohkeillukin nahka tulee aika hyväksi. Ylimääräiset pyyhitään pois.
Sitten jos on paha niin ihan hionta, maali ja käsittely, aineita löytyy vaikka huonekalukaupasta ja netistä ohjeita kun kuuklettaa vaikka millä mitalla.
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kempakko kirjoitti:Ravitarvikeliikkeeseen mars! Siellei ole hienoja nimiä aineissa mutta OVAT laadukkaita. Hinnasta puuttuu "Carlake-lisä", eli kympillä puoli litraa ihan maailmanluokan mehilaisvahaa sisältävää öljyä olen ostellu. Ite oon elvyttäny monet nahat satulaöljyllä/rasvalla. Sikana ainetta pintaan niin ettäon ihan "märkä" ,jonka jälkeen sisätilalämppäri tai auroingon valolla auto KUUMAKSI. Imee ihan hemmetisti mutta lohkeillukin nahka tulee aika hyväksi. Ylimääräiset pyyhitään pois.
Sitten jos on paha niin ihan hionta, maali ja käsittely, aineita löytyy vaikka huonekalukaupasta ja netistä ohjeita kun kuuklettaa vaikka millä mitalla.

Mikäs mulla mahtaa olla penkkien status? Muut penkit on ikäänkuin "mattaa" ja "uudemman" näköistä mutta kuskin penkin istuinosa on alkanut hinkaamisesta menemään kiiltämisen puolelle ja painunut pussille vaikka olen 67kg...

Minkälaiseksi nuo penkit menee moisella vahakäsittelyllä?
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Kannattaa kokeilla näkymättömään paikkaan ensin. Se kuiten tuo nahka on elävää materiaalia ja vaatii huolenpitoa. Voipihan sitä kysyä jos on oikeen asiantunteva heppaliikkeen omistaja että mitä suosittellee..
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Touhottajan linkin kerronta kuullostaa ammattimaiselle näin maallikon mielestä :halm:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 kori / R & C 107”