Puhallusongelmia!

Vastaa Viestiin
MB 126/201
Viestit: 24
Liittynyt: 26.10.2010 19:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Puhallusongelmia!

Viesti Kirjoittaja MB 126/201 »

Mistähän lähtisi vikaa etsimään?
Oireet: lämppärin puhallin herkesi taas pyörimästä. Aiemmin poltteli pariin kertaan sulakkeen, nyt nalli kestää ehjänä, tänään puhallin pyöri auton starttauksen jälkeen n.30 sek. ja sammui sitten. Muut sähköt pelaa normaalisti.
Moottori kondiksessa, kokeiltu ulkopuolisella virtalähteellä.

Kiertääkö puhaltimellekin virrat jonkin relen kautta?

Onko kellään ollut puhaltimen nopeusvalitsinkytkimissä vikaa? Kytkimen osoittimessa oleva merkkivalo ei ole palanut vuosiin, se tuskin vaikuttanee kytkimen muuhun toimintaan, valon poltin vain ilmeisesti palanut.

Aina näitten vanhojen ratsujen kanssa on jotakin hankaluutta, olen kuitenkin edelleen uskossani vahva...
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: Puhallusongelmia!

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

MB 126/201 kirjoitti:Mistähän lähtisi vikaa etsimään?
Oireet: lämppärin puhallin herkesi taas pyörimästä. Aiemmin poltteli pariin kertaan sulakkeen, nyt nalli kestää ehjänä, tänään puhallin pyöri auton starttauksen jälkeen n.30 sek. ja sammui sitten. Muut sähköt pelaa normaalisti.
Moottori kondiksessa, kokeiltu ulkopuolisella virtalähteellä.

Kiertääkö puhaltimellekin virrat jonkin relen kautta?

Onko kellään ollut puhaltimen nopeusvalitsinkytkimissä vikaa? Kytkimen osoittimessa oleva merkkivalo ei ole palanut vuosiin, se tuskin vaikuttanee kytkimen muuhun toimintaan, valon poltin vain ilmeisesti palanut.

Aina näitten vanhojen ratsujen kanssa on jotakin hankaluutta, olen kuitenkin edelleen uskossani vahva...
onhan siellä lämppärin kupeessa rele, mikä säätelee molemminpuolin tulevia lämötiloja mitkä lämpöanturit sille ilimottaa :roll: en nyt oikein siihen nppulaan usko, mutta moottoriin kylläkin, kyllähän se moottori pyörii ulkosella virtalähteellä niin kauan kunnes siitä lähtee toiminta savut jos sulaketta ei ole välissä :wink:
mutta on ennenkin ollu niinkin suuri vika, että lämmityslaitteen sulake ei ole raplaamisesta huolimatta antanu yhteyttä eteenpäin vasta kun itse sulake on vaihdettu aivan uuteen :lol:
tällänenkin on tullu vastaan, että kuskinpuolen kallistuksen vakaajan läpiviennistä on irronnu/hävinny läpivienti suoja ja tällöin kura, vesi ja jää menee lämmityslaitteen etuvastuksiin ja oikosulkee sen maihin :roll:
mutta kaikista nun selityksistä huolimatta kallistuisin lämmityslaitteen moottorin viallisuuteen :roll:
MB 126/201
Viestit: 24
Liittynyt: 26.10.2010 19:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Taas tohisee!!!

Viesti Kirjoittaja MB 126/201 »

Kyllä se Touhottaja taas tiesi...!
Kun ei ollut joulupäivänä juuri muutakaan tekemistä, kävin purkamassa telakalla olevasta 420 SEL:listäni puhaltimen moottorin irti ja siirsin sen tähän toiseen 126:seeni-piuhat kiinni, kotelointi paikalleen ja virrat päälle, puhallin toimii moitteetta! Täytyy tuonnempana tutkia pois ottamaani moottoria, eivätkö siinä hiilet tavoita kollektorille vai missä vika sitten olikaan, pääasia että vika poistui tällä "hätäkorjauksella". Toiseen täytyy sitten hankkia keväämmällä uusi motti...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”