Kello pysähtyi
Kello pysähtyi
Ässä on nyt vajaan kolmen vuoden seisonnan jälkeen taas liikenteessä. Sellainen juttu ilmeni että kello pysähtyi. Se kävi vielä seisonnan jälkeen, mutta nyt loppu. Sulake ainakin on kunnossa. Tietääkö kukaan mistä kellolle tulee sähkö tai mitä muuta pitäis tutkia kellon mahdolliseksi käynnistämiseksi?
Ootko säätänyt kelloa? Säätönupin ratas saattaa jäädä rasvauksenpuutteen takia jumiin ja pysäyttää kellon. Jos kello käy säädön jälkeen muutaman minuutin ja pysähtyy niin vika on todennäköisesti siinä. Rattaan saa vapautettua "napsuttelemalla" säätönuppia.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Joo, unohdin tietty mainita että olin jo napsutellu sitä säätönuppiakin.
Otin illalla vielä mittariston auki ja kellon irti. Kellolle tulee erillinen yksinäinen johto, johon tuli kyllä sähköäkin. Eikä näkyny ainakaan rattaissakaan vikaa. Osia kellon piirilevyltä tunnistin ainakin 2 tai 3 kondensaattoria, yhden kelan, jossa oli monta kierrosta ohutta kuparilankaa, yhden mikropiirin ja sitten yhden vastuksen! Olisko just tuo kyseinen vastus? Pitääkin koittaa vaihtaa se!
Sitten vielä ihan eri asiaa eli onko ne etupään "pitkittäistukien" korin puoleiset kumit paha vaihtaa? Ootko Touhottaja kuvannu ton homman jossain?
Otin illalla vielä mittariston auki ja kellon irti. Kellolle tulee erillinen yksinäinen johto, johon tuli kyllä sähköäkin. Eikä näkyny ainakaan rattaissakaan vikaa. Osia kellon piirilevyltä tunnistin ainakin 2 tai 3 kondensaattoria, yhden kelan, jossa oli monta kierrosta ohutta kuparilankaa, yhden mikropiirin ja sitten yhden vastuksen! Olisko just tuo kyseinen vastus? Pitääkin koittaa vaihtaa se!
Sitten vielä ihan eri asiaa eli onko ne etupään "pitkittäistukien" korin puoleiset kumit paha vaihtaa? Ootko Touhottaja kuvannu ton homman jossain?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
tarkotakko niitä kynkän isoja kumeja 2/puoliee500 kirjoitti:Joo, unohdin tietty mainita että olin jo napsutellu sitä säätönuppiakin.
Otin illalla vielä mittariston auki ja kellon irti. Kellolle tulee erillinen yksinäinen johto, johon tuli kyllä sähköäkin. Eikä näkyny ainakaan rattaissakaan vikaa. Osia kellon piirilevyltä tunnistin ainakin 2 tai 3 kondensaattoria, yhden kelan, jossa oli monta kierrosta ohutta kuparilankaa, yhden mikropiirin ja sitten yhden vastuksen! Olisko just tuo kyseinen vastus? Pitääkin koittaa vaihtaa se!
Sitten vielä ihan eri asiaa eli onko ne etupään "pitkittäistukien" korin puoleiset kumit paha vaihtaa? Ootko Touhottaja kuvannu ton homman jossain?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55