ME300SE LÄMMITYS ILMASTOINTI

Vastaa Viestiin
ME300SEEE
Viestit: 5
Liittynyt: 02.5.2007 20:20

ME300SE LÄMMITYS ILMASTOINTI

Viesti Kirjoittaja ME300SEEE »

JEP,-MULLA OLI KANSSA PULUN PALLIEN KANSSA ONGELMIA,-TOISEN UUSIN JA SIT ALKOI TUUPPAAMAAN LÄMMINTÄ TOISELLE PUOLELLE JA TOISELLE KYLMÄÄ...vaihdoin pulun pallit keskenään ja sit se vaan siirtyi toisinpäin :)

-Tämän jälkeen purin etupaneelin kojelaudasta jossa on ne kiekot ja kas kummaa alipaineletkut (nailoniset ja kovettuneet), kaksi punaista letkua irtosi kumituteistaan sieltä jostakin,-vihreä letku jäi kiinni :idea: ,siitä seurasi kohtalaisen pitkä,-tuumaustuokio,-missä on ne kumitutit,-missä nää punaiset letkut kiinni jne..irroitin hansikalokeronkin ja tutkin mitä sieltä löytyy,-siellä oli joku pieni "poksi",-kokeilin kuitenkin verrytellä niitä säätökiekkoja kun se oli nyt siinä hyvin käsillä,-sekä putsasin ilmanottoaukon peilin juuresta siis sen haistelijan joka imee sitä ilmaa,-hytistä jne...aikansa kun etsin ja irroitin sitten soittimenkin siitä alapuolelta,-löytyi myöskin se kumitutti,-lämmityksen puhaltimen pyörimisnopeuskatkaisimen alta ja siitähän menikin yksi tutti siihen katkaisijaankin jne,-no koska ne punaiset letkut oli liika lyhyet,niin jatkoin niitä kaasarin alipaineletkulla jotta saa asennettua ne vekaat takaisin pelkäämättä letkujen irtoamista jne..kokelin tietysti siinä irrallaan toimintaa,jne...

JA KAS KUMMAA HEUREKA SE ALKOI TOIMIMAAN,-eli siis kaikki on kytköksissä toisiinsa tässä järjestelmässä,-alipaine,-aähkö,-siellä on joku sähkömoottori joka imee ilmaa hytistä ja sitten anturit jotka tunnistelee sen ilman lämpötilaa jne..silmeisesti niillä pyöreillä rissoilla annetaan sinne "poksille" jonkinlaista singnaalia joka sitten edelleen toimittaa sen pulun palleille jne,-kun on haluttu määrätty,-lämpötila tämä tunnistintouhu sitten ylläpitää sitä mikä on valittu jne..

Katkaisin jossa on hytin ilman sisäkierto ja punainen valo taas avaa sellaisen mahdottoman ison luukun sielä hanskakotelon takana ja samoin vissiin vasemmalla puolellakin hyttiä sekä sulkee ulkoilman tulon cabiiniin,-tämä tapahruu sylintereillä joista menee vipstaakit sinne luukkuihin jne..

-ainakin tossa mun mesessä oli se sähköinen imumoottori siinä hanskakotelon takana oikealla puolella...

-Noo joka tapauksessa nyt se pelittää,-eikä tarvinnut sen kummempia remontteja,-ainakin siis toistaiseksi :P :oops: :) :)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa Meselle.

Sielukas avaus, hyödyllistä tietoa. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 lämmitys, ilmastointi”