Kompuran asennus 300 SD turbo d koneeseen

Vastaa Viestiin
pwirman
Viestit: 28
Liittynyt: 03.2.2006 17:55
Paikkakunta: Lieto

Kompuran asennus 300 SD turbo d koneeseen

Viesti Kirjoittaja pwirman »

Yks tuttu kovin väitti,että kyseiseen koneeseen ei voi laittaa ilmastointikompuraa koska ei tahdo pysyä paikallaan. Onko jollain kokemuksia/niksejä
!!Mese on mersu eikä mikään messenger!!
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tuohan nyt on ihan tuubaa, kaikki pysyy kun laitetaan kunnolla kiinni.
Onhan nuita diiseleitä ilmastoinnilla vaikka ja kuinka.
Pro HVM
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Heh :lol: hyvää legendaa taas.. Eihän ne tietenkään pysy, kun diisseli täristää niin kovin... laturikaan ei pysy kauaa kiinni, sen joutuu viimeistään 200 tkm:n jälkeen poistamaan. :shock:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Siis TÄH?????

Ai ei pysy paikallaan :?: :roll:

Jos se siellä asianmukaisella tavalla kiinni on niin totta h-vetissä se pysyy paikoillaan ihan niinkuin muissakin autoissa...

Sanoppas tuon legendan kertoneelle kaverille, että harkitsee alan vaihtoa esim. satusetä puolelle :wink:

Voihan se olla, että alumiini korvakot murtuu esim. 500tkm ajon jälkeen, mutta se nyt on täysin normaali homma... Tahtoohan ne tehostajan pumpun korvakotkin murtua...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
pwirman
Viestit: 28
Liittynyt: 03.2.2006 17:55
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja pwirman »

Pitänee kysyä, että mikä on kun ei muka pysy. En tosin lähde hänen ammattitaitoaan yhtään väheksymään, sen verran sekin tietää ja nimen omaan mersuista
!!Mese on mersu eikä mikään messenger!!
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

pwirman kirjoitti:sen verran sekin tietää ja nimen omaan mersuista
No ei se kyllä siltä kuulosta.... :wink: :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
JussiK
Viestit: 53
Liittynyt: 30.10.2005 18:56
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JussiK »

Höh, mulla on pysynyt jo 23 vuotta...kohta varmaan putoaa tielle.. :lol:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

On se kumma peli kun juuri siinä ei pysy, varsinkin kun muissa mersuissa pysyy oikein mukavasti.

Kannattaa varmaan tarkistaa sen käyttöönottopäivän tarina. Vaikuttaa hyvin vahvasti korinvaihdolle.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
pwirman
Viestit: 28
Liittynyt: 03.2.2006 17:55
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja pwirman »

Ei ole korinvaitho vaan koneenvaihto
!!Mese on mersu eikä mikään messenger!!
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

pwirman kirjoitti:Ei ole korinvaitho vaan koneenvaihto
Tervehdys,
Katsoin autosi rekisterinumeron perusteella, ihan aken perustiedot tekstiviestillä. Rekisterinumeronhan sain tuolta toisesta topickista kuvien perusteella.

Tiedoiksi tuli:
Mercedes-Benz 4DSedan 5-300 D-Automatic_123D/2800
Moottorin tilavuus 3.00
Käyttöönotto 00.00.1978.

Eli autosi on korinvaihtoauto, kanta-autona vm.-78 123:n

Älä hätäile, ei tässä mitään pahaa ole, varmasti vaihtoon liittyvät hommat ovat tehty hyvin joten ei tämä mikään huono asia ole.

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Malm kirjoitti: Älä hätäile, ei tässä mitään pahaa ole, varmasti vaihtoon liittyvät hommat ovat tehty hyvin joten ei tämä mikään huono asia ole.

-risto
Eikä vaikuta kompuran paikoillaan pysymiseen, eli pysyy se vaikka papereissa auto onkin w123 :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
pwirman
Viestit: 28
Liittynyt: 03.2.2006 17:55
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja pwirman »

Kiitos hyvistä tiedoista!
!!Mese on mersu eikä mikään messenger!!
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Korinvaihdon ja koneenvaihdon ero on aika suuri. Tosin tuossa ässässä korinvaihto ei välttämättä ole niin huono asia kuin annetaan ymmärtää. 500:een ässään pitää nimittäin dieselöinnin yhteydessä vaihtaa moottori, vaihteisto, perä ja mittaristo. Teki homman siis kummin tahansa, mennään aina siihen 50% tuntumaan. Siitä ei oikeastaan kannata murehtia, sillä noita prosentteja ei nykyään taida kukaan jaksaa valvoa.

Syy kompressorin kiinnipysymättömyyteen taitaa löytyä siitä, ettei bensakoneessa olevassa kompressorissa ole dieseliin sopivaa kiinnitystä. Kompressorissa pitäisi olla dieselin kiinnikkeet. Sitten kyllä pysyy. Omassa dieselöinnissä jäi samalla tavalla kompura kiinnittämättä. Siinä on nimittäin oma vaivansa ja laiskuus on noissa hommissa mahtava voima.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
pwirman
Viestit: 28
Liittynyt: 03.2.2006 17:55
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja pwirman »

Jotain vastaavaa mietin itsekin. Eli pitäisikö olla diiselikoneen kompura ennekuin lähtee edes harkitsemaan sitä kiinitystä?
!!Mese on mersu eikä mikään messenger!!
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

pwirman kirjoitti:Jotain vastaavaa mietin itsekin. Eli pitäisikö olla diiselikoneen kompura ennekuin lähtee edes harkitsemaan sitä kiinitystä?

Kompura on vaan kompura, lainaan tohtori Perttua: "Kompressorissa pitäisi olla dieselin kiinnikkeet. Sitten kyllä pysyy."
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 lämmitys, ilmastointi”