w211 ilmajousien tilalle teräsjouset

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
tähtireki
Viestit: 22
Liittynyt: 02.5.2012 21:00
Paikkakunta: Kauhajoki

w211 ilmajousien tilalle teräsjouset

Viesti Kirjoittaja tähtireki »

Onko mahdollista vaihtaa ilmajousien (Airmatic DC) tilalle normaaleja teräsjousia/alustasarjaa?. Osia ilmeisesti saa kyllä, uusia ja purkaamolta myös. Onko kenellääkään tietoa tai kokemusta kyseisestä hommasta?. Sen verran olen kuullut, että taka-alatukivarret ainakin on erilaiset. Katsastus-Inssiltä täytyis käydä kyselemässä, mitä kaikkia papereita vaaditaan ja onko yleensä mahdollista. Muihin merkkeihin esim. Audeihin, Volvoihin ovat ainakin teräsjousia laitelleet, eli luulisi johtotähteenkin onnistuvan.
tähtireki
Viestit: 22
Liittynyt: 02.5.2012 21:00
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja tähtireki »

Eikö muka kenelläkään ole tietoa kyseisestä hommasta? Tampereella on kait joku paja jossa noita on vaihdettu, mutta nimestä ei tietoa. Luultavasti joku muukin on miettinyt samojen juttujen kanssa.
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Muunnossarja?

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Tällaisella firmalla on noita muunnossarjoja

http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id133.html

Tutkaile tuota luetteloa sivulta 26.

http://www.arnottindustries.com/catalog ... STRIES.pdf
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Muunnossarja?

Viesti Kirjoittaja Roisto »

pjj53 kirjoitti:Tällaisella firmalla on noita muunnossarjoja
arnottindustries.com kirjoitti:NOTE: This Item is Not Available for International Shipping
:(

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Kuva

................................................................................................................................ :!: :?:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Onpas ristiriitaisia ilmoituksia tuolla. :? Voihan se tieten pienen neuvottelun kanssa onnistua. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Valot joudut kanssa vaihtamaan säädettäviin.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
tähtireki
Viestit: 22
Liittynyt: 02.5.2012 21:00
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja tähtireki »

Näyttäisi noita sarjoja olevan saatavilla tuolla rapakon takana, eikä hinnastakaan taitaisi jäädä kiinni. Myös Strutmasters.com sivuilla olisi sopivaa sarjaa tarjolla kuvien kera. Tällä kertaa ajellaan kuitenkin vielä mukavasti toimivalla AIRMATIC alustalla. Sitten kun isoja murheita ilmenee, täytyy palata asiaan. Sitä en tosiaan vielä tiedä, onko kova homma saada katsastuksesta läpi jos alustan vaihtaa teräsjousiin? Luulisi käyvän jos kaikki asennettu kunnolla oikein. Valojen säätökö on erilainen ilma-alustaisessa vrt. tavallinen, kun kyseessä on alkuperäiset xenonit?
Sitä vielä piti sanoa, että nuo normaalit vieterit ja alustan osat luulisi löytyvän kyllä ihan kotimaastakin, jopa käytettynä. Pitää tässä joku kerta käydä vertailemassa vakioalustan ja ilma-alustan eroja. :roll:
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1936
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

tähtireki kirjoitti: Valojen säätökö on erilainen ilma-alustaisessa vrt. tavallinen, kun kyseessä on alkuperäiset xenonit?
En tiedä mitä ram tarkoitti valojen säädöllä, Airmaticissa on valojen tasonsäätö ihan samalla tavalla kuin teräsjousisessa autossa eli vaikka Airmatic säätää alustan suoraan, valoja silti säädetään tasoantureiden mukaan. Saattaa olla että valojen säätöherkkyys on erilainen kuin alustan tai sitten muuten vaan tehty samaksi alustasta riippumatta.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Roisto kirjoitti:Onpas ristiriitaisia ilmoituksia tuolla. :? Voihan se tieten pienen neuvottelun kanssa onnistua. :nocando:
Ebayssakin monesti lukee romujen kohdalla maat johon lähettävät. Aika usein noista puuttuu sitten Suomi. Kun sähköpostilla kyselee, niin mieli muuttuu ja kohta on paketti täällä.
Kein siknatuur
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tonnin maksaa sellainen perustuning ilmajousisetti. Milloin joku laittaa airmaticin tilalle sellaisen? valmistaja on yleensä sama firestone. Tuning vehkeissä kiinnikkeitä saa valita liki vapaasti jotka kyllä passaa mersuunkin. bonuksena sitten tosissaan nopea ilma-alusta ja varaosat neljänneksen mersun osiin verrattuna 8)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-Tomi-
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2012 17:58

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Tuo ilmapussien korvaaminen normijousilla on itselläkin mielessä ja noin pikkututkimisella on selvinnyt senverran,että ilmapussi on sedanissa ja farkussa sama,semoin taka alatukivarret. Eli kaiken jären mukaan farkkuun heittää sedanin vieterimallin alatukivarret ja normaalijouset...enää ongelmana on että onko jousen yläpään paikka jotenkin erilainen sedanissa ja farkussa vaikka pussijousi onkin sama.Istuuko normijousi paikalleen ja tuleeko ajotietokoneeseen jotain herjoja..
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Mullakin vielä toimii Airmatic moitteitta :o mutta pelko persauksissa joka aamu parkkikselle kävellessä, joko joku kulma jo tontissa :? Eli onko tuolla Arnotilla uusia vai käytettyjä vai kumpiakin ilmajousia :?: Mitä maksavat :?:
Jostain syystä en saa auki heidän sivua :oops: Auto S211 320CDI -03
-Tomi-
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2012 17:58

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Mulla ei ole kun takana pussit ja joskus kestää yön yli laskematta perää,mutta yleensä aamulla perse tontissa joskus tippuu tunnissa...
Heti laitan normijouset,kun selviää miten homma onnistuu.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

hohhoijaa, ollaan näemmä siinä vaiheessa että ruvetaan näitäkin tietentahtoen tekemään huonommaksi ajella :D

sama kuin laitetaan 124:seen tasonsäätö pois ja tilalle jotain muita romuja.

MIKSI ?

kumpikaan, 124 / 211 ei nyt paljoa maksa korjailla. Uusi tasonsäätö iskari joku 300e (124) ja 211 ilma pussi taakse saman verran :roll:
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

epk kirjoitti:hohhoijaa, ollaan näemmä siinä vaiheessa että ruvetaan näitäkin tietentahtoen tekemään huonommaksi ajella :D

sama kuin laitetaan 124:seen tasonsäätö pois ja tilalle jotain muita romuja.

MIKSI ?

kumpikaan, 124 / 211 ei nyt paljoa maksa korjailla. Uusi tasonsäätö iskari joku 300e (124) ja 211 ilma pussi taakse saman verran :roll:
Miksi pitää ostaa vähillä rahoilla tällainen auto. :eec:
Sitten ei ole varaa korjata ,tuliko viimeiset ropot osamaksuihin ja taivastellaan varaosian hintoja. :supersad:

Kyllä ne rautajousetkin ja iskarit on kulutustavaraa.
Ei mersukaan ole ikiliikkuja ,vaikka moni niin luulee.
Muutkin merkit on jo lähentyneet mersun laatua,jos ei ole jo menneet ohikin. :twisted:
-Tomi-
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2012 17:58

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

No tuo colikkasettihän maksaa suunnilleen sen,mitä uudet pussit taakse,mutta eipähän olis katiska aamuisin millon mihinkin suntaan käkällään. Ei nuo ilmapussit mikään onni ja autuus ole! Ei tuo ajotuntuma nyt loppujenlopuksi paljoa eroa 124 ja 211
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Tässä koko paska.

http://www.youtube.com/watch?v=DY2dFVtS ... re=related 8)


Samasta linkistä saat lisä tietoa kuvan alta. :roll:
Viimeksi muokannut 204, 02.11.2012 15:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

tähtireki
Viestit: 22
Liittynyt: 02.5.2012 21:00
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja tähtireki »

Ei kai tässä nyt ole kysymys mersun huonontamisesta, vaan siitä että voi ajella turvallisin mielin. Miksiköhän moni muukin on samaa mieltä airmaticin
aiheuttamista ongelmista, vai onko se vain muka rahasta kiinni? Mikäs siinä, saahan sitä ostaa uusia ilmapusseja vaikka joka päivä, eri juttu onko siinä järkeä. Toistaiseksi omassa autossani Airmatic vielä pelaa ja kyyti on tasaista. Saa nähdä, kun kovemmat pakkaset alkavat, kuinka sitten mennään. :roll:
-Tomi-
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2012 17:58

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Nyt on rautajouset farkun alla,eikä ajossa tunnu mitään eroa Ilmajousiin!
Hommahan on Sedanin kamoilla(alatukivarret,jouset ja farkun omat iskarit) ihan bolt on.Auto menee taas kun sukkasillaan ja mieltä lämmittää tieto,että aamuisin pihassa odottaa Mersu eikä sitikka :wink: . Normaalikuormilla ei varmasti tule mitään ongelmaa,mutta jos kontissa on 100 askia olutta,niin tasonsäädöstä saattais ola jopa hyötyä,mutta sitähän saa lähikaupastakin..
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

epk kirjoitti:hohhoijaa, ollaan näemmä siinä vaiheessa että ruvetaan näitäkin tietentahtoen tekemään huonommaksi ajella :D

sama kuin laitetaan 124:seen tasonsäätö pois ja tilalle jotain muita romuja.

MIKSI ?

kumpikaan, 124 / 211 ei nyt paljoa maksa korjailla. Uusi tasonsäätö iskari joku 300e (124) ja 211 ilma pussi taakse saman verran :roll:
kyllä se reilun tonnin paukku oli kun vaihdatin aikoinaan w211 takapussin.
sai onneksi lähes samantien työn alle.oli kuulema vetari hangannu puhki, kun pyörän kulmat niin pielessä.vaihtopaikka veho.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Avatar
tenzo
Viestit: 26
Liittynyt: 12.11.2010 18:31
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja tenzo »

Kysyin Veholta farkkuun pussin vaihtoa, maksaa 758€. Pussi: 630€ + työ 128€. Melko kallista.

MK-fahrwerkstechnik:stä orkkis Bilstein pussi 320€ + parin tunnin työ, ei minusta kyllä paha hinta.
linkki; http://www.mk-fahrwerkstechnik.de/Bilst ... nks-rechts

Ja eihän noita pusseja joudu vaihtaa sentään joka vuos, vaihtamalla suodattimen vuosittain (15€) varmasti auttaa noitten pussien kestoon.

Itelle vaihettiin pari viikkoa sitten vasen pussi. Oli alkuperäinen. Autona E280cdi -05 (otettu käyttöön 11/04) ja mittarissa 218500km. Oikea on vielä orkkis, vaihetaan sit ku alkaa vuotaa.
-Tomi-
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2012 17:58

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Juu,eihän niitä kokoajan tartte vaihtaa,mutta mulla vuoti molemmat pussit ja kompurakin huutanut itsensä niin väljäksi,ettei silläkään enää mitään tehnyt ja piti jo epämääräistä ääntäkin.
Avatar
joskami
Viestit: 260
Liittynyt: 07.11.2005 16:31
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Hyvä homma et sait vikailmoitukset pois.
Ps. starilla voi koodata koko järjestelmän myös pois käytöstä. Facelifteistä hieman hankalampi, mutta vanhemmat helppo homma.
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic


EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
-Tomi-
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2012 17:58

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

joskami kirjoitti:Hyvä homma et sait vikailmoitukset pois.
Ps. starilla voi koodata koko järjestelmän myös pois käytöstä. Facelifteistä hieman hankalampi, mutta vanhemmat helppo homma.
Sitähän voidaan tuumailla jos ja kun seuraavan kerran tulee *:lle tarvista

Tuo sulakehomma oli kyllä jotenkin liian helppo :lol:
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Ilmajousitus

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Yks hyvä konsti vaihtaa ilmajousitus teräsjousiin on vaihtaa autoa,mä tein sillee (sedaniin) :D
Auto on käyttöä varten
-Tomi-
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2012 17:58

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

No ei huono vaihtoehto tuokaan :wink:
En vaan halunnu luopua farmarista :lol:
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

[quote="tenzo"]Kysyin Veholta farkkuun pussin vaihtoa, maksaa 758€. Pussi: 630€ + työ 128€. Melko kallista.

onhan tuo muutamaan vuoteen jo halventunu melkoisesti.sillon osa oli 500 ja loppu reilu "toinen mokoma" työtä.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”