w211 ilmajousien tilalle teräsjouset
w211 ilmajousien tilalle teräsjouset
Onko mahdollista vaihtaa ilmajousien (Airmatic DC) tilalle normaaleja teräsjousia/alustasarjaa?. Osia ilmeisesti saa kyllä, uusia ja purkaamolta myös. Onko kenellääkään tietoa tai kokemusta kyseisestä hommasta?. Sen verran olen kuullut, että taka-alatukivarret ainakin on erilaiset. Katsastus-Inssiltä täytyis käydä kyselemässä, mitä kaikkia papereita vaaditaan ja onko yleensä mahdollista. Muihin merkkeihin esim. Audeihin, Volvoihin ovat ainakin teräsjousia laitelleet, eli luulisi johtotähteenkin onnistuvan.
Muunnossarja?
Tällaisella firmalla on noita muunnossarjoja
http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id133.html
Tutkaile tuota luetteloa sivulta 26.
http://www.arnottindustries.com/catalog ... STRIES.pdf
http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id133.html
Tutkaile tuota luetteloa sivulta 26.
http://www.arnottindustries.com/catalog ... STRIES.pdf
Re: Muunnossarja?
pjj53 kirjoitti:Tällaisella firmalla on noita muunnossarjoja
arnottindustries.com kirjoitti:NOTE: This Item is Not Available for International Shipping
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Näyttäisi noita sarjoja olevan saatavilla tuolla rapakon takana, eikä hinnastakaan taitaisi jäädä kiinni. Myös Strutmasters.com sivuilla olisi sopivaa sarjaa tarjolla kuvien kera. Tällä kertaa ajellaan kuitenkin vielä mukavasti toimivalla AIRMATIC alustalla. Sitten kun isoja murheita ilmenee, täytyy palata asiaan. Sitä en tosiaan vielä tiedä, onko kova homma saada katsastuksesta läpi jos alustan vaihtaa teräsjousiin? Luulisi käyvän jos kaikki asennettu kunnolla oikein. Valojen säätökö on erilainen ilma-alustaisessa vrt. tavallinen, kun kyseessä on alkuperäiset xenonit?
Sitä vielä piti sanoa, että nuo normaalit vieterit ja alustan osat luulisi löytyvän kyllä ihan kotimaastakin, jopa käytettynä. Pitää tässä joku kerta käydä vertailemassa vakioalustan ja ilma-alustan eroja.
Sitä vielä piti sanoa, että nuo normaalit vieterit ja alustan osat luulisi löytyvän kyllä ihan kotimaastakin, jopa käytettynä. Pitää tässä joku kerta käydä vertailemassa vakioalustan ja ilma-alustan eroja.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
En tiedä mitä ram tarkoitti valojen säädöllä, Airmaticissa on valojen tasonsäätö ihan samalla tavalla kuin teräsjousisessa autossa eli vaikka Airmatic säätää alustan suoraan, valoja silti säädetään tasoantureiden mukaan. Saattaa olla että valojen säätöherkkyys on erilainen kuin alustan tai sitten muuten vaan tehty samaksi alustasta riippumatta.tähtireki kirjoitti: Valojen säätökö on erilainen ilma-alustaisessa vrt. tavallinen, kun kyseessä on alkuperäiset xenonit?
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Ebayssakin monesti lukee romujen kohdalla maat johon lähettävät. Aika usein noista puuttuu sitten Suomi. Kun sähköpostilla kyselee, niin mieli muuttuu ja kohta on paketti täällä.Roisto kirjoitti:Onpas ristiriitaisia ilmoituksia tuolla. Voihan se tieten pienen neuvottelun kanssa onnistua.
Kein siknatuur
tonnin maksaa sellainen perustuning ilmajousisetti. Milloin joku laittaa airmaticin tilalle sellaisen? valmistaja on yleensä sama firestone. Tuning vehkeissä kiinnikkeitä saa valita liki vapaasti jotka kyllä passaa mersuunkin. bonuksena sitten tosissaan nopea ilma-alusta ja varaosat neljänneksen mersun osiin verrattuna
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tuo ilmapussien korvaaminen normijousilla on itselläkin mielessä ja noin pikkututkimisella on selvinnyt senverran,että ilmapussi on sedanissa ja farkussa sama,semoin taka alatukivarret. Eli kaiken jären mukaan farkkuun heittää sedanin vieterimallin alatukivarret ja normaalijouset...enää ongelmana on että onko jousen yläpään paikka jotenkin erilainen sedanissa ja farkussa vaikka pussijousi onkin sama.Istuuko normijousi paikalleen ja tuleeko ajotietokoneeseen jotain herjoja..
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Toinen vaihtoehto on sitten coiloverit..
http://www.dcperformance.co.uk/cheap/29 ... 316-2.html
http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... ts_id=9377
http://www.orange-tuning.de/shop/eklass ... anguage=en
http://www.dcperformance.co.uk/cheap/29 ... 316-2.html
http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... ts_id=9377
http://www.orange-tuning.de/shop/eklass ... anguage=en
hohhoijaa, ollaan näemmä siinä vaiheessa että ruvetaan näitäkin tietentahtoen tekemään huonommaksi ajella
sama kuin laitetaan 124:seen tasonsäätö pois ja tilalle jotain muita romuja.
MIKSI ?
kumpikaan, 124 / 211 ei nyt paljoa maksa korjailla. Uusi tasonsäätö iskari joku 300e (124) ja 211 ilma pussi taakse saman verran
sama kuin laitetaan 124:seen tasonsäätö pois ja tilalle jotain muita romuja.
MIKSI ?
kumpikaan, 124 / 211 ei nyt paljoa maksa korjailla. Uusi tasonsäätö iskari joku 300e (124) ja 211 ilma pussi taakse saman verran
Miksi pitää ostaa vähillä rahoilla tällainen auto.epk kirjoitti:hohhoijaa, ollaan näemmä siinä vaiheessa että ruvetaan näitäkin tietentahtoen tekemään huonommaksi ajella
sama kuin laitetaan 124:seen tasonsäätö pois ja tilalle jotain muita romuja.
MIKSI ?
kumpikaan, 124 / 211 ei nyt paljoa maksa korjailla. Uusi tasonsäätö iskari joku 300e (124) ja 211 ilma pussi taakse saman verran
Sitten ei ole varaa korjata ,tuliko viimeiset ropot osamaksuihin ja taivastellaan varaosian hintoja.
Kyllä ne rautajousetkin ja iskarit on kulutustavaraa.
Ei mersukaan ole ikiliikkuja ,vaikka moni niin luulee.
Muutkin merkit on jo lähentyneet mersun laatua,jos ei ole jo menneet ohikin.
Tässä koko paska.
http://www.youtube.com/watch?v=DY2dFVtS ... re=related
Samasta linkistä saat lisä tietoa kuvan alta.
http://www.youtube.com/watch?v=DY2dFVtS ... re=related
Samasta linkistä saat lisä tietoa kuvan alta.
Viimeksi muokannut 204, 02.11.2012 15:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei kai tässä nyt ole kysymys mersun huonontamisesta, vaan siitä että voi ajella turvallisin mielin. Miksiköhän moni muukin on samaa mieltä airmaticin
aiheuttamista ongelmista, vai onko se vain muka rahasta kiinni? Mikäs siinä, saahan sitä ostaa uusia ilmapusseja vaikka joka päivä, eri juttu onko siinä järkeä. Toistaiseksi omassa autossani Airmatic vielä pelaa ja kyyti on tasaista. Saa nähdä, kun kovemmat pakkaset alkavat, kuinka sitten mennään.
aiheuttamista ongelmista, vai onko se vain muka rahasta kiinni? Mikäs siinä, saahan sitä ostaa uusia ilmapusseja vaikka joka päivä, eri juttu onko siinä järkeä. Toistaiseksi omassa autossani Airmatic vielä pelaa ja kyyti on tasaista. Saa nähdä, kun kovemmat pakkaset alkavat, kuinka sitten mennään.
Nyt on rautajouset farkun alla,eikä ajossa tunnu mitään eroa Ilmajousiin!
Hommahan on Sedanin kamoilla(alatukivarret,jouset ja farkun omat iskarit) ihan bolt on.Auto menee taas kun sukkasillaan ja mieltä lämmittää tieto,että aamuisin pihassa odottaa Mersu eikä sitikka . Normaalikuormilla ei varmasti tule mitään ongelmaa,mutta jos kontissa on 100 askia olutta,niin tasonsäädöstä saattais ola jopa hyötyä,mutta sitähän saa lähikaupastakin..
Hommahan on Sedanin kamoilla(alatukivarret,jouset ja farkun omat iskarit) ihan bolt on.Auto menee taas kun sukkasillaan ja mieltä lämmittää tieto,että aamuisin pihassa odottaa Mersu eikä sitikka . Normaalikuormilla ei varmasti tule mitään ongelmaa,mutta jos kontissa on 100 askia olutta,niin tasonsäädöstä saattais ola jopa hyötyä,mutta sitähän saa lähikaupastakin..
kyllä se reilun tonnin paukku oli kun vaihdatin aikoinaan w211 takapussin.epk kirjoitti:hohhoijaa, ollaan näemmä siinä vaiheessa että ruvetaan näitäkin tietentahtoen tekemään huonommaksi ajella
sama kuin laitetaan 124:seen tasonsäätö pois ja tilalle jotain muita romuja.
MIKSI ?
kumpikaan, 124 / 211 ei nyt paljoa maksa korjailla. Uusi tasonsäätö iskari joku 300e (124) ja 211 ilma pussi taakse saman verran
sai onneksi lähes samantien työn alle.oli kuulema vetari hangannu puhki, kun pyörän kulmat niin pielessä.vaihtopaikka veho.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Kysyin Veholta farkkuun pussin vaihtoa, maksaa 758€. Pussi: 630€ + työ 128€. Melko kallista.
MK-fahrwerkstechnik:stä orkkis Bilstein pussi 320€ + parin tunnin työ, ei minusta kyllä paha hinta.
linkki; http://www.mk-fahrwerkstechnik.de/Bilst ... nks-rechts
Ja eihän noita pusseja joudu vaihtaa sentään joka vuos, vaihtamalla suodattimen vuosittain (15€) varmasti auttaa noitten pussien kestoon.
Itelle vaihettiin pari viikkoa sitten vasen pussi. Oli alkuperäinen. Autona E280cdi -05 (otettu käyttöön 11/04) ja mittarissa 218500km. Oikea on vielä orkkis, vaihetaan sit ku alkaa vuotaa.
MK-fahrwerkstechnik:stä orkkis Bilstein pussi 320€ + parin tunnin työ, ei minusta kyllä paha hinta.
linkki; http://www.mk-fahrwerkstechnik.de/Bilst ... nks-rechts
Ja eihän noita pusseja joudu vaihtaa sentään joka vuos, vaihtamalla suodattimen vuosittain (15€) varmasti auttaa noitten pussien kestoon.
Itelle vaihettiin pari viikkoa sitten vasen pussi. Oli alkuperäinen. Autona E280cdi -05 (otettu käyttöön 11/04) ja mittarissa 218500km. Oikea on vielä orkkis, vaihetaan sit ku alkaa vuotaa.
Hyvä homma et sait vikailmoitukset pois.
Ps. starilla voi koodata koko järjestelmän myös pois käytöstä. Facelifteistä hieman hankalampi, mutta vanhemmat helppo homma.
Ps. starilla voi koodata koko järjestelmän myös pois käytöstä. Facelifteistä hieman hankalampi, mutta vanhemmat helppo homma.
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
Sitähän voidaan tuumailla jos ja kun seuraavan kerran tulee *:lle tarvistajoskami kirjoitti:Hyvä homma et sait vikailmoitukset pois.
Ps. starilla voi koodata koko järjestelmän myös pois käytöstä. Facelifteistä hieman hankalampi, mutta vanhemmat helppo homma.
Tuo sulakehomma oli kyllä jotenkin liian helppo
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
Ilmajousitus
Yks hyvä konsti vaihtaa ilmajousitus teräsjousiin on vaihtaa autoa,mä tein sillee (sedaniin)
Auto on käyttöä varten
[quote="tenzo"]Kysyin Veholta farkkuun pussin vaihtoa, maksaa 758€. Pussi: 630€ + työ 128€. Melko kallista.
onhan tuo muutamaan vuoteen jo halventunu melkoisesti.sillon osa oli 500 ja loppu reilu "toinen mokoma" työtä.
onhan tuo muutamaan vuoteen jo halventunu melkoisesti.sillon osa oli 500 ja loppu reilu "toinen mokoma" työtä.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92