w211 takapään kolina

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
880
Viestit: 8
Liittynyt: 06.5.2007 16:38

w211 takapään kolina

Viesti Kirjoittaja 880 »

Takapäästä kuuluu kolinaa aina kun rengas "tipahtaa" kuoppaan. alatukivarren ulommat puslat vaihdettu, ei vaikutusta, uudet iskarit on menossa tulevana vkon. loppuna alle. onko porukalla tiedossa muita kohtia jos iskarin vaihto ei auta? Autolla ajettu 160tkm.
aaltone1
Viestit: 49
Liittynyt: 07.9.2006 20:21
Paikkakunta: TURKU

Takapään kolina

Viesti Kirjoittaja aaltone1 »

Terve
Saitko vaimentimet vaihdettua ? Mulla sama "ongelma"
880
Viestit: 8
Liittynyt: 06.5.2007 16:38

Viesti Kirjoittaja 880 »

Iskarit vaihdoin, mutta kolina jatkuu. En tiedä mitä seuraavaksi pitäis tehdä! Nopeassa tarkastuksessa korjaamolla ei löytynyt mitään löysiä tukivarsissa ja kulmat oli kohdallaan. Kolahdus tuntuu niinkuin auton koriin eli oliskohan siellä jotain kumityynyjä niinkuin vanhemmissa malleissa w124 ym. missä olisi väljää.
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Voisiko olla rungon ja takakelkan väliset kumityynyt ? Kokeilu vaan on aika hankalaa. Onko jollain kokemuksia miten niiden kunto saadaan selville ? Rautaa väliin ja vääntöä vai....?
pikikirnu
Viestit: 1
Liittynyt: 06.3.2008 19:44

takapään kolinata juu..

Viesti Kirjoittaja pikikirnu »

Niin selvisikö jollekin se takapään kolina tossa 211:ssa? Itellä alla farkkuversio ja nimenomaan terävät töyssyt tuota kolinaa aiheuttaa. Korjaamonmies veholta tiesi että ominaisuushan se vaan on näissä ilmajousitetuissa... Näinköhän on sitte :?:
aaltone1
Viestit: 49
Liittynyt: 07.9.2006 20:21
Paikkakunta: TURKU

W211 kolina

Viesti Kirjoittaja aaltone1 »

Terve, mulla Vehon analyysi eli toinen iskari sökö ?
Vaihdan kunhan tulevat Saksasta. Varmaan parin viikon aikana.
Ainakin mulla vain toinen puoli kolisee.
Termostaatti
Viestit: 2
Liittynyt: 07.4.2011 12:17

Viesti Kirjoittaja Termostaatti »

Onko tähän kolinaan jo löytynyt oikeaa syyllistä? Itsellä sama ongelma eli vänkärinpuoleinen takanurkka kolahtaa terävissä töyssyissä.
aaltone1
Viestit: 49
Liittynyt: 07.9.2006 20:21
Paikkakunta: TURKU

Viesti Kirjoittaja aaltone1 »

Sorry et vähän kesti. Mulla ainakin toi kolina loppui uusilla iskareilla !
Kannattaa muuten ostaa Saksan Mersuliikkeestä , ovat aika paljon
edullisempia Saksassa !
Termostaatti
Viestit: 2
Liittynyt: 07.4.2011 12:17

Viesti Kirjoittaja Termostaatti »

Kiitos vastauksesta! Vehon diagnoosi oli mulla sama eli oikeanpuoleinen takaiskari menee vaihtoon. Toivottavasti kolinat loppuu siihen minullakin.

Iskari tuli tilattua Vehon kautta sillä periaattella, että jos iskari ei ole syyllinen kolinaan, ei minua veloiteta iskarin vaihdosta eikä osasta. Vastaisuuden varalle löytyisikö linkkiä Saksan Mersuliikkeeseen,mstä osia tilailtu ja hyväksi havaittu?
Jacka
Viestit: 20
Liittynyt: 27.9.2011 7:52
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jacka »

Itsekin pitäisi vaihtaa W211:seen (-04) takaiskarit (normi, ei ilma).
Mikä se paikka on Saksassa, mistä ko iskarit saisi edullisesti (ja mikä se hinta on?). vai onko Suomessa joku paikka, mistä olisi järkevää tilata?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”