Tasonsäädön kompura

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
-Tomi-
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2012 17:58

Tasonsäädön kompura

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

w211-farkussa se perinteinen ongelma,eli perse tontissa muutamassa tunnissa ja loppujenlopuksi ei noussut enää ollenkaan.Ei lämpösessä tallissa,eikä pakkasessa ulkona.No monesta paikasta kyselin ja täältäkin kattelin,mutta kaikissa ohjeena vaan,että pussit ja/tai kompura paskana.

Kompuran ilmansudattimen kertaalleen olin vaihtanut,mutta siitä ei ollut mitään apuja..No otin kompuran pöydälle ja sehän oli vettä täynnä,kuivainpatruuna valui ja pusseille menevästä ilmaputkesta oikein suhahti vettä!!

No se kompurahan on niin yksinkertanen paketti purkaa,että onnistuu keltä vaan.Sylinteri oli oikein siisti,kuivain on sellanen purettava patruuna,jota ei saa ostettua erikseen.Purin patruunan rakeet lasivuokaan ja uuniin 70c pari tuntia,kunnes oli aivan kuivia.sitten vaan rojut läjään ja kompura kiinni.... ei noussu kunnolla edelleenkään...no yhtenä päivänä sitten nousi perä aivan yläasentoonsa,eli liian ylös ja pysyi siinä monta päivää,vaikkei autoa edes käytetty.Sitten yhtenä päivänä taas vuosi tyhjäksi,mutta nousi heti kun laittoi auton käyntiin. Nyt pysynyt suunnilleen kohdillaan aina yön yli tai ainakin nousee hetkessä normitasoon.Vedin vielä ilmansuodattimen pitkällä letkulla konehuoneen puolelle.Sieltä se on helppo vaihtaa jatkossa ja muutenkin tarkkailla sitä.Eli Jousissa on kosteutta edelleen,mutta kokoajan pikkuhiljaa paranee. Autolla ajettu 280t,eli kohta varmaan laukeaa jotain,mutta sitten vaihtuu H&R:n alustasarjaan ja pussijouset lentää hevon vi***uun... :wink: Vajaa 1100€ saa kynätolpat joka nurkkaan,loppuu tämä leikkiminen ja on tuv-hyväksytyt,eli katsastuksessa ei ongelmia.

Että näin meillä...
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

Millainen vaikutus tuolla tolppien vaihdolla mahtaa olla ajettavuuteen?

Pitääkö siinä käpistellä autoa *:lla vai onko ne pussilliset "tyhmiä" ilman mitään tietoa ajotietokoneesta...? Uudet kiinni, säätö ja ajoa?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
-Tomi-
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2012 17:58

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Onhan niissä korkeus ja jäykkyys-säätö. Tulee varmaan ainakin jämäkämpi,mutta sehän on makuasia mistä tykkää,nyt mun mielestä ehkä vähän liian pehmee...
perä kun oli tontissa ja herjat näky mittaristossa,niin vaikka oli kompura irti ja nosti vaan tunkilla perästä,niin lähti herjat pois. kait siellä on vaan tasoanturi,joka tulkitsee perän korkeuden. Airmaticissa voi olla eri juttu,mutta pelkässä takapussi autossa ei ehkä tartte tehdä mitään?

*:lla saa kyllä hoidettua,jos se jotain sitten herjaakin.Sellaset ohjeet annettiin sarjaa myyvässä liikkeessä.

Möivät asennuspalveluakin sis.aurauskulmien säädön+mahdollisen ohjelmoinnin,muistaakseni 500€.mutta itse tilaan saksasta,saa muutaman satasen halvemmalla ja laitan setin itse paikalleen. Kulmat kohdilleen sitten korjaamolla+koodaus,jos tarvii.
Auton madallukselle ei mulla ole tarvetta,awari on ihan jees mun makuun.
Ainoastaan sais olla jäykempi ja TOIMINTAVARMEMPI :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”