Ilmajousituksen kompuran vaihto

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Ilmajousituksen kompuran vaihto

Viesti Kirjoittaja Weird »

Onko asennuksessa mitään ihmeempää ? Tarviiko akunkenkää käyttää irti? Uus on http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... s_id=19019
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Ei kannata akkua irrottaa. Jos haluaa olla varovainen niin ottaa vaikka kompuran sulakkeen irti mutta ei sekään välttämätöntä ole. Tai jos paketissa on uusi rele kuten näyttäisi olevan niin saman asian ajaa kun ottaa ensin vanhan releen pois ja kompuran asennuksen jälkeen vasta laittaa uuden paikalleen.
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Weird »

tähtikuljettaja kirjoitti:Ei kannata akkua irrottaa. Jos haluaa olla varovainen niin ottaa vaikka kompuran sulakkeen irti mutta ei sekään välttämätöntä ole. Tai jos paketissa on uusi rele kuten näyttäisi olevan niin saman asian ajaa kun ottaa ensin vanhan releen pois ja kompuran asennuksen jälkeen vasta laittaa uuden paikalleen.
Kiitos tiedosta :) huomen alkais vaihtelemaan..
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

pultit sitte o nii ruostees että ne katkeaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Weird »

Vaihdettu. Helppo homma. Rele irti, auto tunkilla ylös keulasta, pohjamuovi pois, kompuran pistokkeet irti, ilmaletkut (paine ja imu) irti, kolme mutteria irti ja kompura pois. Kasaus päinvastasessa järjestyksessä ja uus rele kiinni. :)
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Oho... oliks tää taas sitä tyyristä tasonsäädön remppaamista :D
Oliko vanhan kompuran suodatin minkä näköinen?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Weird »

sonikki kirjoitti:Oho... oliks tää taas sitä tyyristä tasonsäädön remppaamista :D
Oliko vanhan kompuran suodatin minkä näköinen?
Juuri sitä.. nyt ois uudet pussit, iskarit ja kompura.. jos se vähänaikaa menis taas. En edes kattonu minkä näkönen oli.. :)
Vajaalla 1500eurolla sen sai näköjään toimimaan... onneksi ei oo airmatikki.
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

pilalle se menee uusi jos et sitä vanhaa suodatinta ja putkea vaihtanut ehjään.

Väyrysen valojen pissapojan letku on sopivaa imuputkea muuten siihe. ja on kuituvahvistettua eikä jotai pehmosta solumuovia niiku se orginaali putki.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Weird »

Putken vaihdoin uuteen ku oli poikki ennen kompuraa, mut tota suodinta ei ollu uutta niin panin tilaukseen. :) 10€ merteil.
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jos siihe putkeen olis panostettu tehtaalla enemmän kuin 1c/kpl laatuun (esim 2c), niin ei menisi yksikään kompura rikki. Luokattoman surkealaatuinen se orginaali.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Weird »

Sergey kirjoitti:jos siihe putkeen olis panostettu tehtaalla enemmän kuin 1c/kpl laatuun (esim 2c), niin ei menisi yksikään kompura rikki. Luokattoman surkealaatuinen se orginaali.
Ei siihen leikkuria tarttenu ku pilkoin palasiksi.. näin jälkeempäin niin olis pitäny tarkastaa toi letku kun osti auton.. mut taas on viisaampi... näki että on se letku ollut poikki jo jonkun aikaa...
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Lueskelin amerikan foorumia niin parhaimmillaan 2 vuotta vanhoissa ollu jo putki poikki. Ihmeen hyvin se kompura kestää kuitnekin käyttöä, varmasti vuosia vaikka onki poikki.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Weird »

Vois olla paikallaan lisätä huollon yhteyteen ton letkun tarkastus.. tai vaihto kestäveempään kuituvahvistettuun. Ei tarttis murehtia.
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Heittäkääs linkkiä tai kuvaa tai muuta havainnollistavaa siitä letkusta! :shock:

Pitäis varmaan itsekkin uusia suodatin ennen kuin ilmenee ongelmia pussien tai kompuran kanssa. :oops:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Pitää muistaa että nuo letkut on vähän erilaisia eri kori/vuosimallin mersuissa. Tässä yksi (vähän tyhmä) esimerkkivideo:
https://www.youtube.com/watch?v=Pg9RNdlDlwA

Myös se suodattimen likaantuminen vähän riippuu korimallista eli pumpun ja imuputken sijoittelusta. Imusuodatinta isompana asiana pitäisin sen kompressorin kuivaimen huoltoa. Suodatin ei pidä mitään kosteutta poissa systeemistä vaan se kuivain ja ne ylimääräiset perän putoilut johtuu kyllä kosteudesta eikä siitä että suodattimen läpi ei kulje ilmaa. Tarkoitan tietenkin niitä perän putoiluja jotka ei johdu vuotavista ilmapusseista.
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

Onks tää kuivasuodatin sielä kompuran sisällä ja kuinka hankala huoltaa?
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Weird »

Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

pepi kirjoitti:Onks tää kuivasuodatin sielä kompuran sisällä ja kuinka hankala huoltaa?
Vastaushan tulikin yllä postattujen kuvien myötä. Silican kuivaus on tuossa esimerkissä jo moninkertaisesti myöhäistä.
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Weird »

Benzworld tarjos vähän lisää kuvia yms..
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... elp-2.html
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Weird kirjoitti:Benzworld tarjos vähän lisää kuvia yms..
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... elp-2.html
Kyllä isossa maailmassa osataan. Joku varmaan täkäläisille palstoille kopioinut nuo tiedot. :)

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 44#p992044
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tätä eemelin mallia on painettu eri tehtailla tulemaan noin miljoona kappaletta. Kaikissa ei tietenkään ole tuota putkea, johon sentin lisää laittamalla olisi saanut parempaa laatua. Toisaalta voidaan olettaa, että samaa putkenpätkää on käytetty muissakin mersuissa. Näin ollen spekulatiivisesti voidaan olettaa, että noita putkia on tehty vähintään miljoona.

Pikainen laskutoimitus: 0,01 c * 1 000 000 = 10 000. Tehtaalle olisi siis koitunut 10 000 euroa lisää kuluja yhden sentin parannuksesta.

Eihän tuollainen summa ole mitään konsernille, joka takoo miljardiluokan tulosta vuodessa. Toisaala täytyy muistaa, että autossa on muitakin osia kuin tämä yksi putki. Lisäksi niitä malleja on melkein A:sta Ö:hön, joten yhteensä autojen valmistusmäärät on melkoisia. Mikäli jokaiseen osaan laitettaisiin sentti tai kalliimpiin euro lisää, alkaisi vaikutukset näkyä äkkiä viivan alla.
Kein siknatuur
AnttiS
Viestit: 6
Liittynyt: 01.1.2013 15:58

Viesti Kirjoittaja AnttiS »

Mikähän ton 211 farkun kompuran alkuperäinen varaosanumero on ku itellä on siel joku Wabcon kompura missä ei ole koko imuputkea ollenkaan eikä sitä erillistä suodatinta..On varmaan joskus vaihdettu eri kompura tilalle vai??
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Weird »

AnttiS kirjoitti:Mikähän ton 211 farkun kompuran alkuperäinen varaosanumero on ku itellä on siel joku Wabcon kompura missä ei ole koko imuputkea ollenkaan eikä sitä erillistä suodatinta..On varmaan joskus vaihdettu eri kompura tilalle vai??
Eikös noi kaikki ole wabcon tekekeleitä. Mersulla vain omat tarrat? Näppää kuva niin näkis mikä siel on... ja kyllä pitäs imuputki kaiken järjen mukaan löytyä..
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Omassa oli myös tuo letku irti ja veti filtterin ohi ilmaa sisään. Pari kertaa on herjaillut visit workshoppia ja "nuoli ylöspäin" -logoa, mutta en ole vielä päässyt lukemaan koodeja, kun oma Stari temppuilee... Todennäköisesti tuo lienee kuitenkin vaihtokunnossa pikkuhiljaa, mutta eipä nuo ihmeitä näytä maksavan. Noista uusistako puuttuu suodatin, ja se on tilattava erikseen, vai ymmärsinkö väärin?

http://www.ebay.de/itm/Mercedes-E-Klass ... 1994531790
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ymmärsit väärin, suodatin on erillinen patruuna :) ja tämä suodattimen ja kompuran välissä oleva 40cm letkkuhan se on joka aina katkeaa.

BTW näihin kompuroihin saa nykyään korjaussarjankin, n 50 eurolla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Hei mites tuon kompurasta lähtevän ilmaletkun saa kiinni. Siinä mutterissa oli joku kikka vaan kun ei muista mikä :?:
S211 E270CDI -04
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”