W211 kolinaa edestä

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
secisti
Viestit: 7
Liittynyt: 14.6.2013 9:00

W211 kolinaa edestä

Viesti Kirjoittaja secisti »

Autooni vaihdettiin noin tuhat kilometriä sitten alustaan paljon niveliä, ne pitäis kaikki olla ok. Onko iskarin yläpään laakeri mahdollinen kolinapaikka näissä? Miten sen saisi tarkastettua? Jos se on syyllinen niin miten onnistuu vaihtaa?
Tuo oli "hauska" juttu kun ostin auton ja ed omistaja sanoi, että vas takapyöränlaakeri jurisee. No vein sen korjaukseen ja sanoin, että samalla kaikki alustan nivelet/puslat kuntoon.
No hain auton korjaamolta ja heti pisti korvaan , että jurina jatkuu. no takas korjaamolle. Korjaamon omistaja sanoi, että unohti mainita, että renkaasi ovat mutterinmuotoiset, käytettiin nosturilla ja pyöritti renkaita ja niinhän ne kuluneet ilmeisesti väljien nivelten vuoksi pilalle. No eikun ostamaan uudet kummet alle niin jo heitti jurisemasta. Oli se laakerikin kuulemma sökö muttei aiheuttanut tuota jurinaa.
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

etupään kolaus

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Minulla ei löytynyt Mesestäni yhtään väljää niveltä,kolina vaan jatkui,uudet iskarit eteen,hävis kolaukset :)
Auto on käyttöä varten
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

reaktiotankohan noissa on yleinen ja tyypillinen vika, sen havaitseminen tosin oon niin helppoo että jopa minä löydän sen... monella on iskarin vaihdot auttaneet juu.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

MHe kirjoitti:reaktiotankohan noissa on yleinen ja tyypillinen vika, sen havaitseminen tosin oon niin helppoo että jopa minä löydän sen... monella on iskarin vaihdot auttaneet juu.
Mulla sama kolina montuissa ajettaeesa. Poistin kallistuksenvakaajan käytöstä niin siihen loppui kolinat. Alatukivarren nivel, mihin kallistuksenvakaaja kiinnittyy on kuiteskin hyvä. Ei ainakaan käsin tunnu väljää nyt kun se on irti kallistuksen vakajasta.

Siellä ilmeisesti on nyt menny se kallistuksen vakaaja tangon ja korin välinen kumi.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Jacka
Viestit: 20
Liittynyt: 27.9.2011 7:52
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jacka »

HannuS kirjoitti:
MHe kirjoitti:reaktiotankohan noissa on yleinen ja tyypillinen vika, sen havaitseminen tosin oon niin helppoo että jopa minä löydän sen... monella on iskarin vaihdot auttaneet juu.
Mulla sama kolina montuissa ajettaeesa. Poistin kallistuksenvakaajan käytöstä niin siihen loppui kolinat. Alatukivarren nivel, mihin kallistuksenvakaaja kiinnittyy on kuiteskin hyvä. Ei ainakaan käsin tunnu väljää nyt kun se on irti kallistuksen vakajasta.

Siellä ilmeisesti on nyt menny se kallistuksen vakaaja tangon ja korin välinen kumi.
Korjaantuiko tämä vika vakaajan tangon ja korin välisten kumien vaihdolla? Ja oliko työläs vaihdettava?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Jacka kirjoitti:
HannuS kirjoitti:
MHe kirjoitti:reaktiotankohan noissa on yleinen ja tyypillinen vika, sen havaitseminen tosin oon niin helppoo että jopa minä löydän sen... monella on iskarin vaihdot auttaneet juu.
Mulla sama kolina montuissa ajettaeesa. Poistin kallistuksenvakaajan käytöstä niin siihen loppui kolinat. Alatukivarren nivel, mihin kallistuksenvakaaja kiinnittyy on kuiteskin hyvä. Ei ainakaan käsin tunnu väljää nyt kun se on irti kallistuksen vakajasta.

Siellä ilmeisesti on nyt menny se kallistuksen vakaaja tangon ja korin välinen kumi.
Korjaantuiko tämä vika vakaajan tangon ja korin välisten kumien vaihdolla? Ja oliko työläs vaihdettava?
Joo tähän olikin jäänyt vastaamatta. Sitä pikkunivelen väljyyttä ei käsin tunne. Käänsin sitä kuitenkin yhden kulman verran eteenpäin eri asentoon ja siihen loppui kolina noin 6 kuukaudeksi. Sitten vaihetin sen ja siihen loppuivat. Viime postaus vuodelta 2015 joten siitä lähtien on lemförderin pikkunivel kestäny.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”