Etujarrupalojen vaihto

Vastaa Viestiin
asdf
Viestit: 197
Liittynyt: 03.10.2005 13:33

Etujarrupalojen vaihto

Viesti Kirjoittaja asdf »

..
Viimeksi muokannut asdf, 20.2.2012 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Ovet lukkoon ja avaimet piiloon ja töihin normaalisti :lol: tai *rilla männät sisään töihin :idea:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

hotari kirjoitti:Ovet lukkoon ja avaimet piiloon ja töihin normaalisti :lol: tai *rilla männät sisään töihin :idea:
Onkos tällaisiin erikoisuuksiin joku syy? Eikö männät muutoin liiku vai meneekö joku laskuri tai vastaava älypoksista sekaisin?
asdf
Viestit: 197
Liittynyt: 03.10.2005 13:33

Viesti Kirjoittaja asdf »

..
Viimeksi muokannut asdf, 20.2.2012 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

CustomMB kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Onkos tällaisiin erikoisuuksiin joku syy?
SBC-jarrujärjestelmä.
Niin niin, mutta meinasin että onko siellä joku fyysinen rakenne tai ohjelmiston muuttujien "resetointi" tai muu ihan kongreettinen syy. Vai pelkkä kiusa teeseitse henkilöä kohtaan.
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Järjestelmä testaa jarrupaineet kun nykäisee esim. ovenkahvasta, en laittaisi silloin sormia palojen väliin :wink:
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
masterrontti
Viestit: 36
Liittynyt: 19.11.2012 10:04
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

täytys vaihtaa w211 etu - ja takapalat huomenna, ensin auto työkorkeudelle ja renkaat pois ja sit ovet lukkoon ja avaimet piiloon niin voi vaihtaa ??

tuli mieleen ajaako sbc akun miinus kaapelin irroitus saman asian ja ei tarvi pelätä että testaa järjestelmää ?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

masterrontti kirjoitti: tuli mieleen ajaako sbc akun miinus kaapelin irroitus saman asian ja ei tarvi pelätä että testaa järjestelmää ?
Ei aja. SBC-yksikkössä itsessään on paineakku, joka ei purkaudu akunkegän irroituksella, vaan paine säilyy ilman sähköä.

Minä en osaa suositella muuta konstia jarrupalojen vaihtoon kuin järjestelmän deaktivointi testerillä tai vie auton semmoiselle korjaamolle, josta löytyy testeri ja osaaminen.
masterrontti
Viestit: 36
Liittynyt: 19.11.2012 10:04
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

hienosti onnistui palojen vaihto, ovet lukkoon, avain piiloon ja valmis.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

masterrontti kirjoitti: ovet lukkoon, avain piiloon ja
No noinhan se kävi homma äsken.

Avainta nyt ei vaan saa näköjään 211:sta irti N-asennossa, ja vaatiihan se vielä lisäksi jarrupolkimenkin painallusta (vaikka vänkärinpuolelta kädellä :lol: ). Olisin tykännyt tyrkätä lopullisesti nosturille autosta poistuttuani. Nosturin tolpat tietysti etuovien kohdalla :twisted:

Pikkasen köykäsemmin kasailtu kuin Ässä:
Tunnistimet vain oikealla puolella, niin takana kuin edessäkin.
Onko niin varmaa, että ojanpuoli kuluu ensin.
Mäntiä vain yksi. Olikohan Möhkössä edessä peräti neljä :roll:

Joku edellinen tumpelo oli sitten kytkenyt tunnistimen ulompaan palaan.
Männän puoleinen tietenkin kuluu aiemmin, ja rohina toimikin nyt ilmaisimena (kaikki jarruosat kyllä ostettuna jo viimekesältä, kuten koko koslakin).
Takapää uusittava jokuilta tässä keväänkorvalla.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

650000tuttavuus kirjoitti:Avainta nyt ei vaan saa näköjään 211:sta irti N-asennossa, ja vaatiihan se vielä lisäksi jarrupolkimenkin painallusta
Vastaisuuden varalle: kepin takana olevan lokeron etuseinässä on reikä, josta voi esmes pitkähkön kuusiokoloavaimen avulla tökätä P-lukon pois päältä, jolloin vaihteen saa N:lle.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Roisto kirjoitti: Vastaisuuden varalle: kepin takana olevan lokeron etuseinässä on reikä, josta voi esmes pitkähkön kuusiokoloavaimen avulla tökätä P-lukon pois päältä, jolloin vaihteen saa N:lle.

t.
Risto
Eihän vaan suutu noista väkisinkäytöistä ja ala renkkaamaan :lol:

Illalla vähän kattelin noita 211:n juttuja täältä:
Oisko tuo 07 malli enää tarvinnutkaan sitä varotoimenpidettä männän räppäämisestä sormille. Ymmärsin vähän niin, että sen edellisen ("sähköjarrut") mallin varotoimi. Mutta varmuuden vuoksi tein, kun muistelin joskus kuulleeni siitä.
Eikä minulla ainakaan näkynyt mitään häiriöitä taulussa vaihdon jälkeen.
Hetken aikaa vähän löysempi poljin, eikä muuta.

Tänään tulikin sitten polkaistua ekakerran "HOLDkin" mittartauluun. Ihan vaan kokeilin tuossa tasaisella Pohjolankadun valoissa, kun illalla lukaisin siitäkin. Nähny kyllä aiemmin ohjekirjassa sen, mutten ole käyttänyt.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Vaneo W414
Viestit: 32
Liittynyt: 12.2.2012 13:20
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

W211 -04 270CDI ESP -valot palaa etupalojen vaihdon jälkeen!

Viesti Kirjoittaja Vaneo W414 »

Mielenkiintoinen vian heitti päälle kun eilen vaihdon etupalat W211CDI -04 autotallissa. Eli akun +navan otin irti ja ruokatauon jälkeen palat irti ja uudet paikoilleen. Liimapuristimella piti työntää männät rauhallisesti sisään. No tietystu jarrunestesäiliöstä tuli ylimääräset yli sitten :wink:

Käynnistyksen jälkeen alkoi sitten herjaamaan visit work shop, ESP defective yms. jarruja oli kuitenkin mutta ei ihan 100% ehkä n. 70% kun tein pienen lenkin. Sitten sammutus ja annoin auton käydä pihalla, niin tuntui että viat herjat vähenivät ei niin paljoa herjannut, ainoastaan muutaman kerran sytytti ESP valon kun kovemmin polkaisin jarruja.

Onko tuossa menty ihan oikeaoppiseti vai pitääkö ESP käydä starin nokalla vielä opettamassa/kuittamaassa yms?
Huomenna su:na pitäsi käydä testaamassa onko viat vieä aktiiviset :?:
Avatar
Vaneo W414
Viestit: 32
Liittynyt: 12.2.2012 13:20
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: W211 -04 270CDI ESP -valot palaa etupalojen vaihdon jälk

Viesti Kirjoittaja Vaneo W414 »

Vaneo W414 kirjoitti:Mielenkiintoinen vian heitti päälle kun eilen vaihdon etupalat W211CDI -04 autotallissa. Eli akun +navan otin irti ja ruokatauon jälkeen palat irti ja uudet paikoilleen. Liimapuristimella piti työntää männät rauhallisesti sisään. No tietystu jarrunestesäiliöstä tuli ylimääräset yli sitten :wink:

Käynnistyksen jälkeen alkoi sitten herjaamaan visit work shop, ESP defective yms. jarruja oli kuitenkin mutta ei ihan 100% ehkä n. 70% kun tein pienen lenkin. Sitten sammutus ja annoin auton käydä pihalla, niin tuntui että viat herjat vähenivät ei niin paljoa herjannut, ainoastaan muutaman kerran sytytti ESP valon kun kovemmin polkaisin jarruja.

Onko tuossa menty ihan oikeaoppiseti vai pitääkö ESP käydä starin nokalla vielä opettamassa/kuittamaassa yms?
Huomenna su:na pitäsi käydä testaamassa onko viat vieä aktiiviset :?:
"Vika" löytyi, laturi ei lataa kunnolla joten pikkuakkukin on kyykähtänyt.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 jarrut”