SBC ??

MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Uusia nuo on (vissiin mersun yksinoikeus myydä yksiköitä päättyi, vähänpä tiesivät millaisen pommin olivat sunnitelleet), ja pitäis mennä vähän helpommin kuin mersulogoiset vaihdokit missä oli monta eri versioo mitkä ei sopineet keskenään. Jäsen Lucky Dog varmaan tietää paremmin...

Briteissä tosin eivät saaneet tilattua noita ollenkaan, edes paikallisen Bosch Servicen kautta...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja koyama »

MHe kirjoitti:Nyt niitä saa 'halavalla' kun bossi rupee myymään tiskin alta ilman tähtilogoo...? :wink:

http://de.bosch-automotive.com/en/parts ... /ehb/ehb_1
Mites se tilaus käytännössä :?:
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

En tiedä, tuo vaatii 'workshop' kirjautumisen, Bosch Servicen kautta kannattaa kysellä?
https://www.bosch-repair-service.com/DE ... _EHB.xhtml
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Tuo väittää mulle että pitäisi liittyä johonkin ja maksaa taas 8,99$/kuussa

Löysin vähän erilaisen samaan aiheeseen liittyvän dokumentin ja laitoin sen tuonne omaan drop boksiin. Tosi kauan tuo ohje väittää ilmauksen kestävän. 1 1/2 tunta Noinkin tehokkaalla pumpulla. :shock:
Takapään kerran ilmasin. Ei tuossa tarvinnu mitään ihmeellisiä työkaluja. Tavallinen letku vaan ilmausnippaan ja ilmaus käyntiin. Lisää nestettä kaadoin pullosta samalla. Kiinnostas kans aukasta joku viallinen pumppu ja katsoa mikä siellä on kulunut, jos sais vaikka korjattua.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/311 ... ctions.pdf
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja koyama »

MHe kirjoitti:Uusia nuo on (vissiin mersun yksinoikeus myydä yksiköitä päättyi, vähänpä tiesivät millaisen pommin olivat sunnitelleet), ja pitäis mennä vähän helpommin kuin mersulogoiset vaihdokit missä oli monta eri versioo mitkä ei sopineet keskenään. Jäsen Lucky Dog varmaan tietää paremmin...

Briteissä tosin eivät saaneet tilattua noita ollenkaan, edes paikallisen Bosch Servicen kautta...
käytettyjä ovat ,mutta boschin tehdaskunnostettuja.
Samat maksaa suomen maalla tonnin
600 euroa kun lähettää oman korjattavaksi
770 euroa kun tehdaskunnostettu tulee postissa ja lähetät rikkonaisen osan heille.
Hinnat ovat alvittomia eli tarvii vähintään ly:tunnuksen ja jtn toimintaakin sen piikkiin vai miten on ?
Kaiken kaikkiaan kallista lystiä väänteli asiaa miten päin vaan.
1300-1500 euroa muutaman tonnin autoon :kivalla_paahan: :?:
Viimeksi muokannut koyama, 05.1.2015 19:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Myös alkuperäisosaa ostaessa pitää vanha palauttaa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Myös alkuperäisosaa ostaessa pitää vanha palauttaa.
Siis pakko vai onko joku pantti/hyvitys systeemi.

Luulisi että rahalla saa uuden kun vaan latoo tiskiin tarpeeksi?

Vai meinaako nuo että eipä anneta vanhoja korjattavaksi jotta saadaan myytyä kiskurihintaisia ja puristellaan vaihtolaitteet silpuksi...

Kuulostaa vastenmieliseltä jos joku taho kerta nuita korjailee asiallisesti ja ihan boschin siipien suojissa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Normi vaihto-osa käytäntö ja saahan sen vanhan pitää jahka maksaa runkohyvityksen myös ;)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Pystyykö tuon autosta jotenkin tarkastamaan, että onko siihen SBC-yksikkö vaihdettu? Jossakin oli maininta, että vaihdetuissa SBC hold on poistettu toiminnasta, onko näin?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Jasper Newton kirjoitti:Pystyykö tuon autosta jotenkin tarkastamaan, että onko siihen SBC-yksikkö vaihdettu? Jossakin oli maininta, että vaihdetuissa SBC hold on poistettu toiminnasta, onko näin?
eikun SBC STOP, ja se poistuu myös jos on vaan softa päivitetty
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Jasper Newton kirjoitti:Pystyykö tuon autosta jotenkin tarkastamaan, että onko siihen SBC-yksikkö vaihdettu?
SBC yksikön päältä löytyy numerosarja minkä saa Boschin omalla taulukolla purettua päivämääräksi.

Eli tuossa B-linjalla oleva ensimmäinen 3-numeroinen luku, esimerkissä 490:
Kuva

Boschin taulukko:
Kuva

Esimerkin yksikkö on siis valmistettu lokakuussa 2004.


Samaan asiaan lisäten mietiskelin tuossa että minkälaisella aikavälillä valmistuksesta yksiköt yleensä päätyy käyttöön? Oma auto on 2005 johon on jo kertaalleen yksikkö uusittu missä valmistuspäivä on kesäkuussa 2009, kuittia ei ole enää tallella mistä näkisi milloin on vaihdettu niin eihän tuosta tiedä vaikka olisi viime vuonna tehty :roll: osaako kukaan sanoa tarkemmin joka käsittelee ko. tuotetta enemmän?

voihan joltain nyrkkipajalta löytyä vanhojakin yksikköjä jos on jäänyt hyllyyn pölyttymään? Todennäköisesti vaihto on suoritettu kuitenkin isommassa liikkeessä kuten Veho, jossa luulisi että yksiköt ei turhaan pääse hyllyssä seisomaan vai onko yksiköt ihan tilaustavaraa että tulee bränikkä suoraan tehtaalta kun on tarve?
Viimeksi muokannut Shatter, 22.4.2015 9:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Varstotavaaraa eli voi olla tehty koska vaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

CDI203 kirjoitti:Varstotavaaraa eli voi olla tehty koska vaan
Toivottavasti näin. Mulle auton myyjä sanoi, että yksikkö on vaihdettu, mutta lukema on 485..
S211 E270CDI -04
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Jasper Newton kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Varstotavaaraa eli voi olla tehty koska vaan
Toivottavasti näin. Mulle auton myyjä sanoi, että yksikkö on vaihdettu, mutta lukema on 485..
Ja myyjällä oli dokumentit vaihdosta.
Tuollaisen osan vaihdosta tämän mallin ollessa kyseessä olettaisi kuitin olevan tallessa
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

koyama kirjoitti:
Jasper Newton kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Varstotavaaraa eli voi olla tehty koska vaan
Toivottavasti näin. Mulle auton myyjä sanoi, että yksikkö on vaihdettu, mutta lukema on 485..
Ja myyjällä oli dokumentit vaihdosta.
Tuollaisen osan vaihdosta tämän mallin ollessa kyseessä olettaisi kuitin olevan tallessa
Juttujen mukaan noita vaihdettiin alkuvaiheessa paljon takuuseen niin että omistaja ei edes tiennyt sitä, toki luulisi sen tehtaan tiedoissa näkyvän...

Jenkkilän foorumeilla näkyy olevan adressin keräys paikalliselle liikenneturvallisuusvirastolle mersun SBC systeemistä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

MHe kirjoitti:
Jenkkilän foorumeilla näkyy olevan adressin keräys paikalliselle liikenneturvallisuusvirastolle mersun SBC systeemistä...
Onhan tuo keksintö kohtuu p%#€$eestä, kun höyhenjarrutuksellakin pärjää ihan hyvin :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Torme
Viestit: 42
Liittynyt: 02.3.2008 9:47

Viesti Kirjoittaja Torme »

Se oli sitten sen yksikön loppu, 320tkm taulussa.
Laskurin nolaus anto 1/2vuotta lisäaikaa.
auto on 320e cdi -03

Nyt on saman verran mennyt auton korjaamiseen rahaa. 3vuoden aikana, mitä se makso. pikkasen alkaa horjumaan usko merkkiin.. :roll:
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

oliko ihan alkuperäinen yksikkö vaiko kertaalleen vaihdettu?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
GW
Viestit: 142
Liittynyt: 26.5.2007 13:29
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja GW »

Torme kirjoitti: Nyt on saman verran mennyt auton korjaamiseen rahaa. 3vuoden aikana, mitä se makso. pikkasen alkaa horjumaan usko merkkiin.. :roll:
Mutta jos vertaat vaikka uuteen 350 E:hen ja lasket siitä arvoaleneman kolmen vuoden ajalta, niin aika edullisia kilometrejä nuo vanhalla ajetut on.. :roll:
200 CDI klassikko varusteilla
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Torme kirjoitti:Se oli sitten sen yksikön loppu, 320tkm taulussa.
Laskurin nolaus anto 1/2vuotta lisäaikaa.
auto on 320e cdi -03

Nyt on saman verran mennyt auton korjaamiseen rahaa. 3vuoden aikana, mitä se makso. pikkasen alkaa horjumaan usko merkkiin.. :roll:
Siellä oli varmaan jotain muutakin vialla kun noin nopeesti uusi vian, vai oliko koodi jotain muuta kuin laskuri täynnä?

Juu jos reiru tonnilla saa kuntoon niin ei se paha oo, väh. kakstonniahan tippuu joka pirssin hinta vuodessa (niin kauan kun myyntihinta on yli 2k) :lol:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Torme
Viestit: 42
Liittynyt: 02.3.2008 9:47

Viesti Kirjoittaja Torme »

näytössä oli punanen varotus pysähdy heti ja jarru nesteet oli kadonnut.
Joku muukin texti vilahti punasella pohjalla näytössä. en muista enään.

Nyt olis auto kunnossa. laskuri nollattiin kesällä.
Nyt meni koko yksikkö vaihtoo. Eipä ollut ainoo vika, koko takapäästä uusittiin jarruputket kuparille ja yksi jarruletku. kalliiksi tuli, mutta nyt toivotaan että auto kestää nipussa. :evil:



yksikkön 1700€ (korjaajan mukaan uusi)
+jarruputket
+öljynvaihto (samaan konkurssiin koska 20tkm tuli täyteen)
+työt
yht. 2700€ :shock:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kallista remonttia...
oulaistenliikenne.fi
matzon
Viestit: 31
Liittynyt: 30.1.2008 20:42
Paikkakunta: jämsä

Vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja matzon »

Mittarissa 300 tuhatta ja auto w211 270cdi-04. sbc yksikkö vaihtoon ja itse on maksettava. Vaimon Peugeot tähän vaihdettiin 1.5vuotta sitten. Paljon on mennyt remonttiin ja aina joku vika vilkkuu mittarissa. Vaimo alkaa kyllästyä pikkuhiljaa ja Mersu miehen itsetuntoon kolahtaa. Pitäiskö vaihtaa vanhempaan Mersun mis ei niin paljoo vikoja?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Voi vaihtaa vanhempaan, mutta silloin pitäisi vaihtaa aika paljon vanhempaan. Toinen vaihtoehto on että vaihtaa uudempaan, niin silloinkin paranee luotettavuus.
tulimäki
Viestit: 1
Liittynyt: 28.11.2012 18:06

Viesti Kirjoittaja tulimäki »

E270 CDI T, 2005 ajettu 262 tkm. Visit workshop herjaa pukkasi. Kävin merkkihuollossa ja tuomio oli, että yksikkö vaihtoon, kustannusarvio 2400€. Vikakoodi oli C2498. Sama yksikönvaihtotuomio tuli kuusen alta.

Harrastuksen vuoksi tutkin nettiä ja löysin seuraavan:

To Solve this Issue Using DevMode :
Find Line where DJ_SetPmpCycle, and DJ_SetpmpCycleInit
Put 0 then F3, go out for SBC, Ign Off, Ign On then start Motor, Nomore C2498 Error

Tuloksena No Malfunction eli herja hävisi. Täytyy vielä tarkistaa hiilien pituus ja vaihtaa vielä nesteet, kun ei ole tietoa koska vaihdettu. Levyt ja palat tuli juuri uusittua joka kulmaan.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tulimäki kirjoitti:E270 CDI T, 2005 ajettu 262 tkm. Visit workshop herjaa pukkasi. Kävin merkkihuollossa ja tuomio oli, että yksikkö vaihtoon, kustannusarvio 2400€. Vikakoodi oli C2498. Sama yksikönvaihtotuomio tuli kuusen alta.

Harrastuksen vuoksi tutkin nettiä ja löysin seuraavan:

To Solve this Issue Using DevMode :
Find Line where DJ_SetPmpCycle, and DJ_SetpmpCycleInit
Put 0 then F3, go out for SBC, Ign Off, Ign On then start Motor, Nomore C2498 Error

Tuloksena No Malfunction eli herja hävisi. Täytyy vielä tarkistaa hiilien pituus ja vaihtaa vielä nesteet, kun ei ole tietoa koska vaihdettu. Levyt ja palat tuli juuri uusittua joka kulmaan.
Kannatta toisaan tarkistta toiminta muutenkin vielä jonkin ajan päästä ko juttusa on toisinaan jonkin moisia epävarmmus tekijöitä
(siitäs syystä sitä ei uskaltanut suositella)

E: Käynti aika laskuri on yksi niistä moinista mikä kautta ohjelman sotkeutuu ja josta tulee ilmoitus yksikön käyttö iänloppumisesta
laskeskelle sitä monesta muustakin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jukkis67
Viestit: 91
Liittynyt: 03.5.2008 13:18
Paikkakunta: ylistaro

wisit work shop

Viesti Kirjoittaja jukkis67 »

Voiko tämä jarruvka(spc)aiheuttaa konee totaalisen hyytymisen ,uuden starttauksen jälk..e220-03 onko korjausarvio näis tosiaanki tuhansia...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: wisit work shop

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jukkis67 kirjoitti:Voiko tämä jarruvka(spc)aiheuttaa konee totaalisen hyytymisen ,uuden starttauksen jälk..e220-03 onko korjausarvio näis tosiaanki tuhansia...
korjaus arvoi hintoja on monenlaisi ;)
tässäkin ketjussa on mainittu erilaisia vaihtoehtoja
jotkut ko yksikön viat estää liikelle lähdön
(vai mitälie hyytyä kokonaan tarkitaa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

MHe kirjoitti:Tulipa tarkistettua omasta laskuri; 376000:ssa mennään...
Jaahas.... reiru pari vuotta lisää ja countteri kellottaa 471800... kohta alkaa jänskättää milloin 'jouluvalot' alkaa loistaa (ensin lumenvalkoista ja sitten joulun punaista?)... :pope: :protest:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Andy
Viestit: 777
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Valistakaapas nyt tyhmää ja tietämätöntä.

Oliko kaikissa S211-malleissa SBC-jarrut vakiona vuonna 2003 ja 2004, vai oliko tuo lisävaruste?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 jarrut”