Service brake visit workshop ja ABS/ESP defective visit work

Vastaa Viestiin
Hsaralampi
Viestit: 2
Liittynyt: 29.12.2012 18:39

Service brake visit workshop ja ABS/ESP defective visit work

Viesti Kirjoittaja Hsaralampi »

Heittää tällaiset ilmot näyttöön hetken ajon jälkeen. Olisko pk-seudulla star ihmisiä testailemaan. Lähikorjaamon boschtesteri ei osannut oikeen sanoa mitään vikaa(liekö käyttäjä ongelma?)

SUURkiitokset CDI203:lle Diaknostiikasta! Vika paikallistettu ABS-anturiin/kehään.
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

Faijalla oli sama vika, lienee siis yksi niistä tyypillisistä vioista... :)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Keddu,syttyi tuo brake visit lamppu... Kittilä\Kolarissa Star ia ??
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Auto tänään huollossa ja samalla Boschin testerillä vikakoodin luku...
- ASG ohjainlaite,komponentti viallinen
-CAN-väylä FSG SG:lle,virhe tiedonsiirrossa
-Jarruvalokosketin,komponentti ei sulkeudu
-lämpöt. Passivointi kytkentä jarrujärjestelmä paineeton.
Etuakselin jarrulevyt,muoto vika tai term. Ylikuorma.
Huh huh sanon mie. Jarrulevyt voi laskea minun mielestä pois laskuista.
Huomenna olisin Rovaniemellä jos jollakin olis apuja niin olisin kiitollinen. Staria??
Tosiaan näyttöön tulee tuo service brake... Joskus päivittäin tai sitten muutaman pvän välein.
Avatar
Tapio.p
Viestit: 148
Liittynyt: 12.11.2005 21:15
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Tapio.p »

Jarruvalokatkaisija muistaakseni kl:ssä n.10€ ja aika helppo vaihtaa.
Mb S211 220Cdi -07
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

:wink:

Tuo jarruvalo katkasija jäi viaksi kun ostin ensin uuden jarrun pikku akun.
Ostin KL-Varaosasta uuden jarruvalo katkaisijan ja huomenna paikalleen.
11€ kustansi.
Amatimees
Viestit: 19
Liittynyt: 20.3.2011 11:07
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Amatimees »

heittää tuollasen vikailmotuksen mittariin ja star:illa kateltu niin tulee

Tarkista rakenneosa L6/2 (pyörintänopeustunnistin oikea etu).

pyöränlaakeri on kiristetty
abs anturi vaihdettu(MAPCO ebaystä)
jarruvalokatkasin
abs anturin kehä

ja silti tulee vikakoodi päälle n.100-300m kun käynistyksen jälkeen ja jos jarruttaa ennenkun vikakoodi tuloo päälle niin luistoneston valo vilkkuu


Nyt auto toimii eli vaihdoin takas entisen abs anturin joka oli alkuperäinen...vika oli siis abs anturin kehässä...ja tuo ebayn anturi oli susi vaikka näytti nopeutta ajaessa testerillä
KHI
Viestit: 3
Liittynyt: 15.9.2013 17:02

Viesti Kirjoittaja KHI »

Amatimees kirjoitti:heittää tuollasen vikailmotuksen mittariin ja star:illa kateltu niin tulee

Tarkista rakenneosa L6/2 (pyörintänopeustunnistin oikea etu).

pyöränlaakeri on kiristetty
abs anturi vaihdettu(MAPCO ebaystä)
jarruvalokatkasin
abs anturin kehä

ja silti tulee vikakoodi päälle n.100-300m kun käynistyksen jälkeen ja jos jarruttaa ennenkun vikakoodi tuloo päälle niin luistoneston valo vilkkuu


Nyt auto toimii eli vaihdoin takas entisen abs anturin joka oli alkuperäinen...vika oli siis abs anturin kehässä...ja tuo ebayn anturi oli susi vaikka näytti nopeutta ajaessa testerillä
Mulla ihan identtinen ongelma omassa -04 malliin Eemelissä. Jarruvalokatkaisija, abs-anturi vaihdettu ja edelleen näyttää samaa herjaa. Osaako asiantuntevat ja asiasta tietävät valottaa miten toi anturi toimii? Mitatessani molemmat (uusi ja vanha) anturi eivät antaneet mitään vastuslukemaa => vaatiiko jännitteen vai mikä on toimintaperiaate? :?: Miten abs-anturin kehä vaihdetaan eteen? Edessähän kehä ei ole magneettinen? kuten takana?
Kaikki muu on saatu ystävällisen katsastusmiehen listalta hoidettua, mutta tämä vaivaa edelleen... :oops:
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Kuva
Taas se sytty. . . .
Valo sytty pari viikkoa sitten, mittasin vas etu jarrupalojen kuluneisuus lenkin äärettömäksi, eli poikki oli. Vaihdoin tänään jarrulevyt ja palat mutta teksti ei poistunu näytöstä. Jarruvalo katkaisin ja pikku akku on aika tarkkaan 2vuotta vanhoja, kuten edellisistä viesteistä voi lukea. Stari varmaan kertois aika tarkkaan mikä on vikana. Ai niin, herjaa myös vasenta takajarruvaloa rikkinäiseksi vaikka kaikki jarruvalot toimivat. Jarruvalo katkaisin sökö ?
Mersu.
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

KHI kirjoitti:
Amatimees kirjoitti:heittää tuollasen vikailmotuksen mittariin ja star:illa kateltu niin tulee

Tarkista rakenneosa L6/2 (pyörintänopeustunnistin oikea etu).

pyöränlaakeri on kiristetty
abs anturi vaihdettu(MAPCO ebaystä)
jarruvalokatkasin
abs anturin kehä

ja silti tulee vikakoodi päälle n.100-300m kun käynistyksen jälkeen ja jos jarruttaa ennenkun vikakoodi tuloo päälle niin luistoneston valo vilkkuu


Nyt auto toimii eli vaihdoin takas entisen abs anturin joka oli alkuperäinen...vika oli siis abs anturin kehässä...ja tuo ebayn anturi oli susi vaikka näytti nopeutta ajaessa testerillä
Mulla ihan identtinen ongelma omassa -04 malliin Eemelissä. Jarruvalokatkaisija, abs-anturi vaihdettu ja edelleen näyttää samaa herjaa. Osaako asiantuntevat ja asiasta tietävät valottaa miten toi anturi toimii? Mitatessani molemmat (uusi ja vanha) anturi eivät antaneet mitään vastuslukemaa => vaatiiko jännitteen vai mikä on toimintaperiaate? :?: Miten abs-anturin kehä vaihdetaan eteen? Edessähän kehä ei ole magneettinen? kuten takana?
Kaikki muu on saatu ystävällisen katsastusmiehen listalta hoidettua, mutta tämä vaivaa edelleen... :oops:
Ne on tavallisesti ns hall-antureita. Niitä on kahta lajia. jos tulee 2 piuhaa kyseessä on passiivinen anturi, jolloin vahvistin on itse toimilaitteessa. Sellaisen signaali on hvyin heikko sinimuotoinen. Autoissa käytetyissä hall antureissa on yleensä 3 johtoa + sähköt ja maa ja varsinainen signaali. Näiden signaali on vahva ja voi olla jopa ns. kanttiaaltoa. Yleisimmät viat ovat johtojen katkeaminen, kosteuden pääseminen vahvistimen sisään ja kelasydämen ferromagneettisen aineen mureneminen esimerkiksi voimakkaan mekaanisen iskun vaikutuksesta. Näitä särkyy joskus jos jarru yms remontissa anturi on paikoillaan pyörän navassa ja annetaan kunnolla lekaa.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuo ilmoitus ei kerro palojen kuluneisuudesta, useimmiten SBC-yksikön käyttökerrat tapissa tai jokin muu SBC vika.
oulaistenliikenne.fi
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

No niin sano stariki....Kuva

Ja sitte....Kuva

Sanokaa velhot mites tästä lähetään eteenpäin asiaa viemään ?
Mersu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yksikön vaihto, tai sitten jossain lisätään vanhaan käyttöaikaa joka auttaa ennalta tietämättömäksi ajaksi tai aina ei onnistu.
oulaistenliikenne.fi
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Ok... ja mistä löytyy dataseppä joka loihtii mahollisesti lisä aikaa tuolle boksile? Pohjosesta etelään ?
Mersu.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jackpot kirjoitti:Ok... ja mistä löytyy dataseppä joka loihtii mahollisesti lisä aikaa tuolle boksile? Pohjosesta etelään ?
Ainakin etelästä
kuusenalta ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 jarrut”