Onko kellään hajonnut Jarrun käyttöyksikkkö Bou ?

Vastaa Viestiin
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

Onko kellään hajonnut Jarrun käyttöyksikkkö Bou ?

Viesti Kirjoittaja koyama »

Onkos noita oikeasti hajonnut ? ja mikä osa siitä ?
Alkaa pikkasen sylettää W211 SBC jarrujäejestelmä.:hang:
Herjat=jarrun käyttöyksikkö,erotusventtiili vasen etu,paineensäädin vasen etu
..Vasen etu jarrumäntä oli juntturassa
Vaihdettu satulat normi korjaamolla.Ilmattu auton sbcetä käyttämällä.
Jarrutesti tehty(raskone) ja herjasi käyt.ykikköä.Epäitiin omatoimista ilmausta ilman staria.J
Jarrunesteet vaihdettu ja ilmattu(raskone) Ei ilmeisesti ollut tehty jarruvoimatestiä,koska liikkeen pihalla testasin ja sain hälyt päälle ja vain etujarrut toimi mekaanisesti ilman tehostajaa.
Eli samoin kuin ennen nesteiden vaihtoa ja satuloiden vaihtoa.
Hälyt lähtee päältä kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Maahantuojan korjaamopäällikkö sanoi näitä älykkäiksi jarruksi. :
Haapakoski tai haapasalo nimeltään.ope:
Varoittavat tällä tavoin,että jarrujärjestemässä on vikaa ja se pitää korjata.
Suhtautuminen ongelmaan oli ns.virkamiesmäistä vaikka kyseessä on erittäin vakava asia.Kyseenalaisti edelliset ,ei merkkikorjaamon jarrunesteen vaihdot.On kuulemma tehty huonosti ja jäänyt ilmaa.Kertoili se toisenkin jutun.Jos jarruputki tai letku menee poikki niin jarrut menee vain kyseisestä renkaasta.Foorumilta olen lukenut kyllä toisenlaista.
Mites on ?

Bou:ta en osta ennen kuin saan varmuuden,että se on rikkli.
Merkkikorjaamoon en vie jos maahantuoja ei tule vastaan.Sellainen lapsenomainen luulo.
Uusi osa maksaa jotain 1200 e ja työ päälle noin 300 e.
Jos tuo kyseinen osa on rikki niin ei varoita edeltäkäsin.Vai onko rikki ?
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Olisiko stuttgardin päässä tahoa,joka ottaisi asian vakasti vai onko sielläkin haapasalo vastassa ?
Viimeksi muokannut koyama, 08.1.2015 6:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Haapasalo on kyllä asia heppu, mutta ei liene perusta vastailla ihan viimesen päälle jos soittaa ja ilmoittaa että mersut on paskoja :wink: . Tekninen tietämys vähän toista luokkaa kuin nettikeskustelujen pohjalta.
Tahtoo nämä kohta rippikoulu ikäiset raadot aina jotaki harrastamista vaatia.....
tänään just tilattiin uus yksikkö tuommoseen :(
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Onko kellään hajonnut Jarrun käyttöyksikkkö Bou ?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

koyama kirjoitti:Onkos noita oikeasti hajonnut ? ja mikä osa siitä ?
Alkaa pikkasen sylettää W211 SBC jarrujäejestelmä.:hang:
Herjat=jarrun käyttöyksikkö,erotusventtiili vasen etu,paineensäädin vasen etu
..Vasen etu jarrumäntä oli juntturassa
Vaihdettu satulat normi korjaamolla.Ilmattu auton sbcetä käyttämällä.
Jarrutesti tehty(raskone) ja herjasi käyt.ykikköä.Epäitiin omatoimista ilmausta ilman staria.J
Jarrunesteet vaihdettu ja ilmattu(raskone) Ei ilmeisesti ollut tehty jarruvoimatestiä,koska liikkeen pihalla testasin ja sain hälyt päälle ja vain etujarrut toimi mekaanisesti ilman tehostajaa.
Eli samoin kuin ennen nesteiden vaihtoa ja satuloiden vaihtoa.
Hälyt lähtee päältä kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Maahantuojan korjaamopäällikkö sanoi näitä älykkäiksi jarruksi. :
Haapakoski tai haapasalo nimeltään.ope:
Varoittavat tällä tavoin,että jarrujärjestemässä on vikaa ja se pitää korjata.
Suhtautuminen ongelmaan oli ns.virkamiesmäistä vaikka kyseessä on erittäin vakava asia.Kyseenalaisti edelliset ,ei merkkikorjaamon jarrunesteen vaihdot.On kuulemma tehty huonosti ja jäänyt ilmaa.Kertoili se toisenkin jutun.Jos jarruputki tai letku menee poikki niin jarrut menee vain kyseisestä renkaasta.Foorumilta olen lukenut kyllä toisenlaista.
Mites on ?

Bou:ta en osta ennen kuin saan varmuuden,että se on rikki.
Merkkikorjaamoon en vie jos maahantuoja ei tule vastaan.Uusi osa maksaa jotain 1200 e ja työ päälle noin 300 e.
Jos tuo kyseinen osa on rikki niin ei varoita edeltäkäsin.Vai onko rikki ?
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Olisiko stuttgardin päässä tahoa,joka ottaisi asian vakasti vai onko sielläkin haapasalo vastassa ?
211 en muuta tiijä kun että sbc jarrujen tunnetun kalliin korjausrumban väistämättömänä tarjoajana olen sitä päättänyt vältellä.

Tommoisia sais japaniasta n 250eur hintaan+ tulli ja alvi, mahtaisko auttaa?

Kuva

Käytettyjä japanialaisten hylkäämiä paskojahan nuo...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Aki P kirjoitti:Haapasalo on kyllä asia heppu, mutta ei liene perusta vastailla ihan viimesen päälle jos soittaa ja ilmoittaa että mersut on paskoja :wink: . Tekninen tietämys vähän toista luokkaa kuin nettikeskustelujen pohjalta.
Tahtoo nämä kohta rippikoulu ikäiset raadot aina jotaki harrastamista vaatia.....
tänään just tilattiin uus yksikkö tuommoseen :(
Kiitos pikaisesta vastauksesta aki p.
On varmaan asia heppu se haapasalo.En epäilekkään.
Ilmeeisesti en osannut ilmaista asiaani kyllin selvästi.En arvostele,moiti paskaksi jotain tuotetta.puhelimessa varsinkaan ventovieraalle.Olen nöyrä, mutten nöyristele
Mistä päättelit "ihan viimesen päälle jos soittaa ja ilmoittaa että mersut on paskoja" minun tuollaisia jutelleen? Vai oliko vain yleistämistä ?
Onhan nämä jo vanhoja raatoja,mutta olankohautuksella tätä ei kuitata
Viimeksi muokannut koyama, 07.1.2015 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

Re: Onko kellään hajonnut Jarrun käyttöyksikkkö Bou ?

Viesti Kirjoittaja koyama »

ei ihan vielä japaniasta kuiten tilata
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Auttaisko tämä doku mitään?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/311 ... ctions.pdf

Näitähän korjataan siten että yksikön sisäinen laskuri nollataan, mutta se ei poista pumpun tai sen venttiileiden kuluneisuutta. Sakemannit kyllä joissakin pajoissaan korjaa näitä oikeastikin.

Ja englantilaiset
http://revtronic.com/?portfolio=w211r230-sbc-repair
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

juu

Viesti Kirjoittaja koyama »

HannuS kirjoitti:Auttaisko tämä doku mitään?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/311 ... ctions.pdf

Näitähän korjataan siten että yksikön sisäinen laskuri nollataan, mutta se ei poista pumpun tai sen venttiileiden kuluneisuutta. Sakemannit kyllä joissakin pajoissaan korjaa näitä oikeastikin.

Ja englantilaiset
http://revtronic.com/?portfolio=w211r230-sbc-repair
Sivun 16 osa on rikki,kaput finito.Sbc antaa odottaa,että korjaan tämän ensin ja hajoaa vasta sitten.Sen jälkeen onkin joku onnellinen tai onneton mersun omistaja,mutta se en ole minä

Mikähän tuosta osasta kulahtaa ?
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

varaosanumero

Viesti Kirjoittaja koyama »

http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-W2 ... 2c95362694
Passaakohan 270 cdiihin vm 2002 ?
tuossa on yhden numeron heitto verrattuna omaan ,jossa kolmanneksi viimeinen nro on nelonen
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Jarrun käyttöyksikkö (BOU) vaihdettu ja ilmeisesti jarrut tuli kuntoon.Ilmatessa meni takasatulakin uusiksi,mutta merkkiliike hoiti homman asiallisesti ilman isompia kustannuksia.Uutta osaa en laittanut vaan ruotsista 100 tkm ajetusta vm 2006 olevasta autosta.Sama osa käy ristiin kaikkiin sbc jarrullisiin .Uusi osa 1300 euroa
Hätäjarrutoimintoa kokeilin pihalla muutamaan otteeseen.Poljin ei mennyt kovaksi,painunut pohjaan eikä mittaristo mennyt punaiseksi.
Kannattaa testata hätäjarrutoiminto jos autossa on SBC jarrut.
Vikakoodia ei tule ja jarrujen testiajo staarilla menee läpi vaikka osa on rikki.
Vika tuli ilmi kun tein poron vuoksi paniikkijarrutuksen ja jarrutehostin ei toiminut.Etujarrut toimi mekaanisesti eli todella raskaasti.Entäpä jos tämä sama olisi sattunut suojatien edessä :!:
Karmaiseva ajatus
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vistottaa lukea tämmöstä. Joskus kun tulee sekin aika että (nykyisin) vanhoja autoja ei enää ole saatavilla ja joutuu sähköhärveleiden vietäväks. En huolisi laittaa paria tonnia siihen että saan johonkin vanhaan romuun jarrut, varsinkaan kun ongelmat alkaa sitä jarrua tosissaan tarvitessa ja vaaratilanne päällä..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
anttirenfors
Viestit: 6
Liittynyt: 02.11.2012 18:38
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja anttirenfors »

Easy Rider kirjoitti: Joskus kun tulee sekin aika että (nykyisin) vanhoja autoja ei enää ole saatavilla ja joutuu sähköhärveleiden vietäväks.
Mihinkäs ne Satalankut täältä häviää tällä vuosisadalla, hinnat korkeintaan nousee :happy:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 jarrut”