PUNASTA VAROO TAULUUN.

Vastaa Viestiin
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

PUNASTA VAROO TAULUUN.

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Olisko mitä mitä itse vois tutkia omalla paikkakunnalla ei MB huoltoa. Tulee Reduced braking power start enginel ja Reducedbraking power depressbrake pedal jully,passaako ajaa esim 40km huoltoon.
Auto on käyttöä varten
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Tuolla on vastaavaa vaivaa arvottu: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=118718
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Voiko ajella

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Voiko ajaa vai meneekö jumiin jonku ajan päästä ?
Auto on käyttöä varten
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Re: Voiko ajella

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

mesemies49 kirjoitti:Voiko ajaa vai meneekö jumiin jonku ajan päästä ?
No jaa Hinuri hommattu Huomenna kyytiä lähikaupunkiin (näissä tärkeä tää Hinausvakuutus) :D
Auto on käyttöä varten
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Re: Voiko ajella

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

mesemies49 kirjoitti:
mesemies49 kirjoitti:Voiko ajaa vai meneekö jumiin jonku ajan päästä ?
No jaa Hinuri hommattu Huomenna kyytiä lähikaupunkiin (näissä tärkeä tää Hinausvakuutus) :D
No jaa aamulla tarkempi tutkimus takajarrut ei toiminu,todennäköinen syy Jarruputki ruostunut takaa puhki,auto paikallisessa korjaamossa.
Auto on käyttöä varten
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sehän se useimmiten, takaputki. Helppo ja halpa korjata.
oulaistenliikenne.fi
Neula
Viestit: 4
Liittynyt: 18.6.2015 11:54
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Neula »

Vähän myöhässä, mut jarruputken hajoaminen on nopee tarkistaa sillä, et onko jarrunestettä hävinnyt. Itellä just muutamapäivä sit tuli samat valot mittaristoon.
Sbc-pumppu sielä oli lopettanut toiminnan, loppupäivän selailin sukupuolielin otassa uusia purkkeja,ja sit totesin et avataan ja katotaan mitä se on syöny kun ei mitään menetettävää oo ainakaan.

Tuumasta toimeen ja jarruputket irti ja sbc-yksikkö pöydälle.
Sähkömoottoriauki, kappas hiilet ihan loppu ja kollektori täys hiilipölyä. Kunnon putsaus, uudet hiilet, kasaus ja paikoilleen laitto. Jätin jarruputket löysälle ja avasin kuskinoven, ja kappas sbc:n pumppuhan lähti suriseen. Muutaman kerran avas oven ja anto pumpun käydä, niin rupes tuleen putkienjuuresta jarrunestettä. Sit vaan putket kiinni ja paineli poljinta muutaman kerran niin lakkas varoitusvalot ja tekstit palamasta. Tosiaan kokohomman aikana ei käytetty minkäänlaista tietokonetta ja hyvin onnistu ja jarrutki rupes toimimaan:) hintaa tuli hiilille 15€+puolilitraa jarrunestettä sekä parituntia töitä. KuvaKuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Kuvat on aina kivoja. :D

Löysitkö mistä sopivat hiilet?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Neula
Viestit: 4
Liittynyt: 18.6.2015 11:54
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Neula »

Tuli vähän epäselkeä tosta viestistä, kun kännykkä sekos eikä antanut enää kirjoittaa mitään. Mut hiilet hain paikallisesta boschin autosähkökorjaamosta, mut eipä nekään ollu sopivat suoraan, piti muutama milli kanttiinsa pienentää hiomalla.
Tässä mallissa hiilet pitäis olla 12x5x5 kooltaan. Näitä on ainakin kahta eri mallia. Oli pakko kirjoittaa tästä operaatiosta, kun ei tästä tahdo oikein löytyä mistään tekstiä :)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kyllä siitä tarvittavan tiedon sai. :D Onhan noita hiiliä ennenkin säädetty. Lähtikö hiilen johdin päästä vai kyljestä?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Neula
Viestit: 4
Liittynyt: 18.6.2015 11:54
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Neula »

Kyljestä lähtee johdin, Vähän kyllä ihmetytti toi ettei tarvinnut sen kummemmin ilmata.. Hommasin traileria jo, että pääsen viemään piuha päähän ilmattavaks.. 😇


Mun mielestä halpa ja helppo kokeilu toi hiilien vaihto ennenku rupee tonnin yksikköä vaihtamaan.
Piti kuvia ottaa reilusti mut eiköhän se taas vaihteeks jääny.


Kolme hiilistä oli kulunut tasaisesti ja niitä oli 5mm jäljellä ja yhtä oli muutama milli vähemmän.. Ongelmat varmaan johtu tosta hiilipölystä mitä oli jolapaikassa, ja kollektori tosiaan oli ihan tukossa/täynnä kakkaa.

Kuva


Tosta näkee vähän sitä roippeen määrää sisällä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 jarrut”