W211 2007 radio

Vastaa Viestiin
MrAwesome
Viestit: 4
Liittynyt: 12.8.2016 15:04
Paikkakunta: Helsinki

W211 2007 radio

Viesti Kirjoittaja MrAwesome »

Viime viikon alkupuolelta asti olen tyytyväinen (minulle) uuden ja ensimmäisen mersun omistaja. Auto on E280, loistava ja tehokas ajella.

Soittimessa yksi asia ihmetyttää : radiota tai spotifya bluethootin kautta kuunnellessa soittimen volume jotenkin lukittuu. Volume-nappia voi pyöritellä mielin määrin koko skaalan, mutta sama äänentaso pysyy. Vain mute menee päälle kun volume = 0.

Onko muissakin soittimissa tällainen ominaisuus ja miten sen saa pois?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Mikähän radio autossa nyt on?
MrAwesome
Viestit: 4
Liittynyt: 12.8.2016 15:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MrAwesome »

tähtikuljettaja kirjoitti:Mikähän radio autossa nyt on?

Audio 20 soitin näyttää olevan. BTW, radion säätäminen ei onnistu ratin kautta vaan näytössä lukee

"audio
---"

koko ajan. Mietin sitäkin että onko siellä joku edellisen omistajan räpellys taustalla.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

2007 vuosimallin Audio 20 CD mankka ei tue audio streamausta bluetoothilla, itse radio ei tue edes puhelinta bluetoothilla.

Joku viritys siellä täytyy olla ellei koko purkkia ole vaihdettu kiinalaiseen mankkaan. Mittaristo ei saa yhteyttä radioon CAN-väylän kautta jos siellä lukee vain viivoja.
MrAwesome
Viestit: 4
Liittynyt: 12.8.2016 15:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MrAwesome »

No niin, ajan kanssa asiaa tutkittuani havaitsin että vaihdettuhan se soitin on. Siinä on näköjään tällainen idän ihme : https://www.youtube.com/watch?v=EMUZ2hxhTwI

Voi vi...! Hyvää on tietysti se, että bluethoot toimii kännykästä. Huonoa se, että masiina elää ihan omaa elämäänsä. Nyt pitemmän kokemuksen jälkeen soitin myös sammuilee aina välillä kun painelen nappeja yrittäessäni saada ääntä kuulumaan. Radio esimerkiksi on erittäin hankala saada päälle, en ole vielä keksinyt logiikkaa. Saan sen kyllä aina päälle painelemalla "jotain", mutta ei kertaakaan ole toiminut niin että tajuaisin mitä painoin. Ohjeiden mukaan se ei ainakaan tapahdu.

Eli, taisi tulla soittimen vaihto eteen. Onko vastaavia merkkikohtaisia toimivia kunnon soittimia jo olemassa?
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Hm, mulla on samanlainen soitin ollu tossa jo kolmisen vuotta (edellinen omistaja laittanu) ilman ongelmia. Tosin siinä on lisävarusteena myyty can-väyläboksi siellä välissä niin toimii mittariston ja ratin kanssa hyvin.
Luonnollisesti kun kiinalaisesta vehkeestä on kyse nii samana päivänä tehtaalta ei välttämättä tule ulos kahta toimivaa...

Mutta; saahan tuohon hankittua mallikohtasen 2xDIN -paikkasen asennuskehyksen esimerkiksi ja siihen sitten haluamansa mallisen soittimen, varmasti markkinoilta löytyy myös niitä joitten kanssa ratti ja mittariston näyttökin pelaa.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
MrAwesome
Viestit: 4
Liittynyt: 12.8.2016 15:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MrAwesome »

Tässä oppii päivä päivältä enemmän. Tutkiskelin tarkemmin soitinta ja selvisi että käyttöjärjestelmä on s100. Isot pojat muilla foorumeilla oli päivitelly softaa jotenkin ja korjanneet näin bugeja (tosin tuota ääni ongelmaa en kyllä löytänyt muiden valittaneen). Oletko itse päivittänyt soitinta jotenkin?
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Ei ole tullut päiviteltyä, ei varsinaisesti ole ollu tarvetta.
Mulla menee radio päälle kun auton käynnistää ja sammuu kun avaimen ottaa virtalukosta, pakin kun laittaa päälle niin näyttöön tulee peruutuskameran kuva ja kun vielä navi toimii ja sillä (yleensä) löytää perille niin en ole alkanu ropeltaan.
Netin pelittämään saaminen oliki sitten jo vähän kinkkisempi savotta :)

Tosin ed. omistajalta kun kysyin niin kuulemma oli kerran päivittäny softan uudempaan versioon, S100 tuo kuitenki on edelleen, niihin saa käsittääkseni ajettua S150 mallisen softan ihan valmiilla kaupasta ostettavalla muistikortilla.

Tästä löytyy lontoonkielinen foorumi ko. aparaatin käyttäjien ja säätäjien juttua täynnä ja tässä on eräs toimiva ja luotettava kauppa josta ite oon tilannu lisävarustetta laitteen perään.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”