Vm. 2006 bensa E200 Kompressor farmari S211 ei suostu käynnistymään

Vastaa Viestiin
boomer1956
Viestit: 4
Liittynyt: 29.3.2022 21:54

Vm. 2006 bensa E200 Kompressor farmari S211 ei suostu käynnistymään

Viesti Kirjoittaja boomer1956 »

Lueskeltuani netistä erilaisia ongelmien ratkomisia, tulin siihen tulokseen, että
yritän nyt täältäkin saada vinkkejä.

Olen yrittänyt kuullostella, jos polttoainesyöttöyksikkö (delivery unit), siis
takapenkin alla oikealla puolella polttoainetankin sisällä oleva polttoainepumppu ääntää.

Löytämieni tietojen mukaan takapenkin alla vasemmalla (kuljettajan puolella)
sijaitsee polttoainesäiliön lähetin (fuel tank sender unit).
(Tämän sisällä pitäisi olla myöskin polttoainesuodatin).

On hiukan hankalaa toimia ilman apulaista. Pitänee avata nuo takapenkin alla olevaa
kaksi kantta, jotta kuuluisi äänet paremmin.
Kannet ovat tiivistein varustetut, ruuvikiinnitteiset.
6 kpl 8 mm:n ruuvit per kansi.

En ole lähtenyt mittailemaan itse lähetintä tai polttoainepumppua (tätä kirjoittaessani).
Polttoainemittari näyttää oikeaa määrää polttoainetankissa.
On kokeiltu toisella avaimella, sama juttu, ei käynnisty.

Polttoainepumpun rele ja sulake ovat kunnossa. Otin irti releen, joka sijaitsee farmarimallissa
auton vasemmalla puolella takakontissa. Mittasin kelan 85 ja 86 ohmi(vastus)mittauksella, OK.
Syötettyäni 12 V akkulaturilla ( ~11,74 V) napoihin 85 ja 86 jännitteen, kuului selvästi kun
rele lähti vetämään. Edelleen, kun 12 voltin jännite kytkettynä, mittasin navat
30 sekä 87 vastusmittauksella, OK. Siis ei vastusta.

Vikoja voi olla monia, esim. polttoaine loppunut, huonkuntoinen akku, virranjakaja,
puola, tukkeutunut suodatin lähetinyksikössä, katkennut polttoaineputki(letku) tankin sisällä,
vika kampiakselin asentoanturi, sytytyspuolen sulake jne.

Mercedes Benz E-sarja T-modell (S211) E 200 Kompressor (211.241) (135 kW / 184 hv)

Bensiinimoottori 1790 cm3. Käyttöönottopäivä 16.11.2006.Ajettu 250200 km.
Seuraavaan määräaikaiskatsastukseen aikaa 03.03.2023 asti.

Auto olisi muutoin suoriutunut autokatsastuksesta, mutta katsastus hylättiin
liian laihan bensiiniseoksen vuoksi.
Ennen periodista autokatsastusta, CEL ( Check Engine Light)- merkkivalo
syttyi satunnaisesti mittaristosta.

Lambda-anturi vaihdettu korjaamon toimesta sekä jälkitarkastettu sekä
hyväksytty 03.03.2022.
Merkkivalo kuitenkin palaa uuden Lambda-anturin
vaihdon jälkeen, autoa katsastettaessakin.

Pakokaasujen päästömittaus päästöt kierroksilla:

Mitattu Sallittu
CO% 0.0 0.2
CO%2 15.9
HC ppm 25 100
02% 0.5 5
Lambda 1.03 0.97-1.03

Käytetty mittalaite PKA1


Auton korjannut korjaamo kertoi, että kyllä CEL- merkkivalo kuittaantuu (sammuu) ajamisen myötä.

Noin 100 km:n ajon jälkeen auto ei lähde enään käymään.
Startti pyörittää hyvin konetta, mutta ei vain käynnisty.

Autossa ei ole esiintynyt minkäänlaisia muita häiriöitä/vikoja, noin 2 vuoden aikana.

Onko täällä hyviä vinkkejä tilanteeseen ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”