Eemeli = sauna?

Valvoja: Kaapo

Vastaa Viestiin
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Eemeli = sauna?

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eli minkälaiset on w211 lämmityssysteemit moottorin ja konttorin osalta?
Onko webastottomassa mallissa lohkossa ja/tai lämppärissä jotain sähkövastuksia tms. tuossa kun tulee kuumaa ilmaa kabiiniin jo parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen ja moottorin lämmötkin kapuaa näillä keleillä muutamassa kilometrissä 80 asteeseen?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Eemeli = sauna?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sonikki kirjoitti:Eli minkälaiset on w211 lämmityssysteemit moottorin ja konttorin osalta?
Onko webastottomassa mallissa lohkossa ja/tai lämppärissä jotain sähkövastuksia tms. tuossa kun tulee kuumaa ilmaa kabiiniin jo parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen ja moottorin lämmötkin kapuaa näillä keleillä muutamassa kilometrissä 80 asteeseen?
Webasto tai ei niin sähkövastus on lämpärissä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Onko lohkossa mitään erillistä lämmitintä? Tämä kun lämpenee huomattavasti nopeammin myös käyntilämpöön ku entinen w210 CDI missä oli se sähkövastus siellä lohkossa?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Eikös näissä uusissa ollut sellainen että moottori lämmittää itsensä lämpimäksi ennen kuin siirtyy normaaliin ohjelmaan? Moottorinohjauksella toteutettu siis tuo nopea jäähdytinnesteiden lämpeäminen.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jaahas, ei paha... Mä ajattelin että ei olis menny ainakaa parempaa suuntaa tuo hukkalämpö/lämpeäminen mutta tuohan lämpenee täyteen lämpöön melkein samassa ajassa kun tuo V70 ja C5 missä on sentää webastot :D Tuo lämppärinvastus ei varmaan mikään järkyttävän kokoinen ole? Ajattelin vaan että väyskässä tuo lohkon vastus haukkasi sen verta virtaa että pitemmän päälle kun suhasi kovilla pakkasilla tuota onnetonta 7km työmatkaa, loppui akusta mehut jossain vaiheessa jos sitä et kerran talvessa irrottanu ja ladannu täytee. Tosin siinä ei ollut edes AGM-akkua mikä olisi varmasti auttanu asiaa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Kyllä se 211:n lämmityslaitteen vastus melkein sen ottaa mitä laturi puskeekin, 1600 tai 1700 wattisia malleja yksilöstä riippuen muistaakseni.

Kylmä akku ei varmaan paljoa enempää varausta ottaisikaan kuin sen mikä vastuksen lämmitykseltä yli jää.

Ettei vaan 210:ssä olisi vastus ollut rikki/menossa rikki, noissa tyyppivika.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

tähtikuljettaja kirjoitti:Ettei vaan 210:ssä olisi vastus ollut rikki/menossa rikki, noissa tyyppivika.
Vastus oli kyllä kunnossa ja pelitti niin kuin pitikin. Joskus tuli mitattua kun alkutaipaleilla oli enemmänkin ongelmia tuon virran kanssa, syystä että Vehon mukaan 50C on oikea käyntilämpötila CDI:lle! Termostaatti tuli kuitenkin vaihdettua foorumien ohjeistuksien mukaan ja kummasti alkoi mehut akussakin riittämään kun tuo vastus sammuikin joskus :lol:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 lämmitys, ilmastointi.”