Ilmastoinnin huuhtelu.
Valvoja: Kaapo
Ilmastoinnin huuhtelu.
Meni ilmastoinninkompura jumiin ajossa....
Uus kompura hommattu.
Pitääkö järjestelmä huuhdella ja missä sen voisi tehdä.
Ei oo monesti tullut vastaan paikkaa jossa olisi laitteet.
Ps OM 646:sen hihnan pituus ilman kompuraa 2180.
Jos jotain helpottaisi, ettei tarvitse kokeilemalla etsiä niin kuin minun
Uus kompura hommattu.
Pitääkö järjestelmä huuhdella ja missä sen voisi tehdä.
Ei oo monesti tullut vastaan paikkaa jossa olisi laitteet.
Ps OM 646:sen hihnan pituus ilman kompuraa 2180.
Jos jotain helpottaisi, ettei tarvitse kokeilemalla etsiä niin kuin minun
Kyllähän sieltä tusahtaa kylmäaine pihalle jos irrottaa kompurasta letkut ja sehän on pakko tehdä. Ne voip saada talteen jos on tyhjä pullo ja jos järjestelmä muuten on ehjä. ainakin osan saa talteen, luulisin. Tuossa toisessa ketjussa jonka aloitin tänään käyttäjä et laittoi hyviä neuvoja. Uusi kompura tarttee kylmäaineen matkaan myös öljyä. Halutessaan voi laittaa myös merkkiainetta tulevien vuotojen etsimistä varten.
Menikö siitä vain se kytkin vai menikö koko kompura paskaksi?
Menikö siitä vain se kytkin vai menikö koko kompura paskaksi?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Miksi se pitäis huuhdella? Kylmäainekiertoon menny kompurasta rikkoutuessaan tavaraa ? Typellä paineistamalla paikat pestään mutta eikö kannattais purkaa vanha kompura ja katsoa mitä tapahtunu? Kuivain on ennen paisuntaventtiiliä nestelinjas joka kerää roskat.
Jos kompura pyörii kesät talvet niin imulinja on aina jäätävän kylmä ja kuumakaasu letku tulikuuma sekä polttoainekulut aina korkeammat mitä ilman kylmästöintiä jota on kyllä vaikea uskoa.
Jos kompura pyörii kesät talvet niin imulinja on aina jäätävän kylmä ja kuumakaasu letku tulikuuma sekä polttoainekulut aina korkeammat mitä ilman kylmästöintiä jota on kyllä vaikea uskoa.
Re: Ilmastoinnin huuhtelu.
Totatota, hold your horses!Harppa kirjoitti:Meni ilmastoinninkompura jumiin ajossa....
Uus kompura hommattu.
Pitääkö järjestelmä huuhdella ja missä sen voisi tehdä.
Ei oo monesti tullut vastaan paikkaa jossa olisi laitteet.
Ps OM 646:sen hihnan pituus ilman kompuraa 2180.
Jos jotain helpottaisi, ettei tarvitse kokeilemalla etsiä niin kuin minun
Mulla vastaava tapaus oli. Jumissa olikin kytkimen laakerointi.
Itse kompuran akseli pyöri hyvin. Vaiha siihen pelkkä magneettikytkinlaakerointihässäkkä niin ei tarvi tyhjätä järjestelmää jos ei oo jo liian vanhat aineet sisällä.
Edit: ai siinä ei ois magneettikytkintä siis.... No, älä sit sitä vaiha
Oisko kuitenniin jumissa se magn kytkin tai sen ohjaus...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ei oo magnetti kytkintä.,,, Kompuran toimintaa säätää virtauksen säätö venttiili.
Auto on 07 ja kompura tyypiltään 6SEU16C nippon denso. Samoja kompuroita löytyy VAG vehkeistä
"autoissa voi olla jatkuvakäyntinen muuttuvatilavuuksinen kompressori. Siinä
ei ole ollenkaan perinteistä magneettikytkintä, vaan vinolevyä säätämällä
saadaan kompressorin toiminta säädettyä tarpeen mukaan, jopa pysäytettyä."
Tuollaista tietoa sen toiminnasta.
Kun kompura meni jumiin sulivat moniurahihnan rullat ja remmi oli viittä vaille tulessa kun auton pysäytin.
Auto on 07 ja kompura tyypiltään 6SEU16C nippon denso. Samoja kompuroita löytyy VAG vehkeistä
"autoissa voi olla jatkuvakäyntinen muuttuvatilavuuksinen kompressori. Siinä
ei ole ollenkaan perinteistä magneettikytkintä, vaan vinolevyä säätämällä
saadaan kompressorin toiminta säädettyä tarpeen mukaan, jopa pysäytettyä."
Tuollaista tietoa sen toiminnasta.
Kun kompura meni jumiin sulivat moniurahihnan rullat ja remmi oli viittä vaille tulessa kun auton pysäytin.
No, se ois ollu helpoin vaihtoehto että mahd kytkin/laakeri rikki.Harppa kirjoitti:Ei oo magnetti kytkintä.,,, Kompuran toimintaa säätää virtauksen säätö venttiili.
Auto on 07 ja kompura tyypiltään 6SEU16C nippon denso. Samoja kompuroita löytyy VAG vehkeistä
"autoissa voi olla jatkuvakäyntinen muuttuvatilavuuksinen kompressori. Siinä
ei ole ollenkaan perinteistä magneettikytkintä, vaan vinolevyä säätämällä
saadaan kompressorin toiminta säädettyä tarpeen mukaan, jopa pysäytettyä."
Tuollaista tietoa sen toiminnasta.
Kun kompura meni jumiin sulivat moniurahihnan rullat ja remmi oli viittä vaille tulessa kun auton pysäytin.
Juu savuksihan se tuppaa hihna muuttumaan, yleensä hetikohta katkeaakin. Been there, done that.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.