S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...

Vastaa Viestiin
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

ou812 kirjoitti:Miten olis sellainen vaihtoehto että kannet kiinni, kone nippuun ja kovaa ajoo :?: Anna naputella ihan rauhassa, köyhät kuitenkin luulee että rahat siellä kilisee kun ohitte ajelet :idea:
Meinasin jo aiemmin sanoa samaa mutta en kehdannut. Mitä nuo naarmut haittaa jos ei syö öljyä ja huohota tolkuttomasti.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Meissenkeri kirjoitti:
ou812 kirjoitti:Miten olis sellainen vaihtoehto että kannet kiinni, kone nippuun ja kovaa ajoo :?: Anna naputella ihan rauhassa, köyhät kuitenkin luulee että rahat siellä kilisee kun ohitte ajelet :idea:
Meinasin jo aiemmin sanoa samaa mutta en kehdannut. Mitä nuo naarmut haittaa jos ei syö öljyä ja huohota tolkuttomasti.
Eikös tää ollu ässä? :roll:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jarkko N kirjoitti:
Ehkä joku toinen ei järkyty 800 euron rahdista ja haluaa tuoda ässän
Japanista purettavaksi ja myydä moottorin sinulle. Vaan tuskin se sillä
tavalla halvempi olisi kuin tuo saksalainen moottori.
No nyt se rahti tippu jo alle tonnin :shock:

Ei siinä. Itse en tiedä yhtään mitään rahti toiminnasta auringon maasta tänne.
Saatikka osaa kieliä. Se se vähän hankaloittaa tätä hommaa.

Jos joku saa tuollaisen hyväkuntoisen koneen suomenkamaralle kohtuurahalla ja on sen valmis myymään niin ilmottautukoon. :lol:
Tai vaikka kokopirssi japaniasta jos kahteentonniin tänne saa. :D

Saksasta näyttäs saavan siihen pariintonniin noita.
Mutta tiiäppä noista. Saattaa olla sama vika niissäkin. Pitäs saada etukäteen kuvat sylintereistä esim endoskoopilla tulpanrei'istä kurkittuna.

Tai sitten löytää ehjä alakerta. Näkisi sylintereiden kunnon suoraan ilman ihmeempiä värkkäämisiä. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Innostuin tuolta japaniasta katteleen noita...

Ois aika makia...

Kuva
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Auton pelkkä rahti Japanista Hankoon on tosiaan vain noin 800 E
riippuen valuuttakurssista. Päälle tulee sitten huutokaupan kulut, jotka
voi tietysti niputtaa yhteen rahtikulujen kanssa kiinteinä kuluina.

Esimerkkilaskelma JPCTraden sivuilta:

Välityspalkkio 711 E
Kuljetus satamaan 62 E
Vakuutus 53 E
Postitus 27 E
Huuto 9 E
Yhteensä 862 E

Jos auto maksaa jotain 800 euron luokkaa, niin auto, rahti ja huutokauppa
maksavat kukin suurin piirtein yhtä paljon. Nämä lasketaan yhteen ja
siihen tulee 33% tullia ja alvia eli neljäs 800 euroa. Satamassa huolinta
pitää maksaa erikseen ja hommata siirtokilvet. Taitaa summa nousta
lähelle 3.500 euroa nykyisellä valuuttakurssilla.

Jos auton hinta nousee tonnilla, kokonaishinta nousee 1.330 eurolla eli
tulli ja alvi maksaa lisää , muu pysyy ennallaan. Eli 1.800 eurolla huudettu
auto tulee maksamaan noin 4.800 euroa jne.

Kiinteät kulut Japanissa: 1.650 E x 1,33 = 2.200 E
Auto 800 E x 1,33 = 1.050 E
Huolinta ja siirto Suomessa noin 200 E

Jokin aika sitten myytiin lievästi keulakolaroitu, ajokuntoinen SL500 1997
800 eurolla. Se olisi ollut hyvä varaosa-auto minulle. Ei vaan ole mun
hommaa myydä osia.

Autovero tulee päälle, jos haluaa auton kilpiin. Auton saaminen kestää 2-3 kk.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Mika.T kirjoitti:Innostuin tuolta japaniasta katteleen noita...

Ois aika makia...
WDB1400571A292963
Code Текст
247 SEAT ADJUSTMENT ELEC. ALSO OPERABLE FROM REAR
303 FRONT FOLDING ARMREST WITH TRAY
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
582 AIR CONDITIONER IN THE REAR
682 FIRE EXTINGUISHER
806 AEJ 06/1/M/X
872 Unknown
884 TRUNK LID ADDITIONAL LOCKING MECHANISM (HZS)
189U GREEN BLACK METALLIC
541A EXCLUSIVE BLACK LEATHER

Kuva

Viimeisen 3 kk aikana myytyjä:

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Kolaroidun (Score R) saisi halvimmalla, nyt ei ole niitä mukana.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Täällä V12-mersujen korjausohjeita englanniksi:
http://v12uberalles.com/articles_and_in ... s_page.htm
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Tuo em. Mikan mainitsema S600L on vm. 1996 ja 102.000 km ajettu,
kuntoluokka on 3,5 eli tyydyttävä. Hinnaksi arvioisin 1.800 euroa.
Kotona se olisi alle 5 tonnin ja autovero olisi alle 4 tonnia. Kymppitonnin
budjetista jäisi tonni korjauksiin. Samalla hintaa voisi saada parempikuntoisenkin.

Väri on kiva 189 eli tumma vihreä. Autossa on ilmastointi takanakin ja
musta täysnahkaverhoilu. Tuplalasit ym. kivaa on vakiona.

Ei paha kesäauto kymppitonnilla?


Kuva
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jarkko N kirjoitti:
Väri on kiva 189 eli tumma vihreä. Autossa on ilmastointi takanakin ja
musta täysnahkaverhoilu. Tuplalasit ym. kivaa on vakiona.

Ei paha kesäauto kymppitonnilla?


Kuva
Ei kyllä.

Tosin nykyisessä paremmat varusteet ja oli halvempikin. :D
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Viime viikolla katselin v12 moottoreita saksasta ni bmw motoria saa 500€ ja halvin mesen kone 2200€...mulle kelpais rikkinäinen pelkkä lohkokin :wink: myykö mika halvalla?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

laineracing kirjoitti: myykö mika halvalla?
Taian tehä elämäni kalleimman pöydän tuosta. :D
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mika.T kirjoitti:Taian tehä elämäni kalleimman pöydän tuosta. :D
Siitähän saa hienon tarjoilupöydän jossa on säilytystilaa 12 pullolle.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eldorado kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Taian tehä elämäni kalleimman pöydän tuosta. :D
Siitähän saa hienon tarjoilupöydän jossa on säilytystilaa 12 pullolle.
Sori OT, mut jos siihen viel virittelis jonku kylmennys systeemin nii olis aina 12 pulloo valmiina kylmänä... :lol: :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

RoopeK kirjoitti:
Eldorado kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Taian tehä elämäni kalleimman pöydän tuosta. :D
Siitähän saa hienon tarjoilupöydän jossa on säilytystilaa 12 pullolle.
Sori OT, mut jos siihen viel virittelis jonku kylmennys systeemin nii olis aina 12 pulloo valmiina kylmänä... :lol: :wink:
Aina paranee... 8)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eldorado kirjoitti:
RoopeK kirjoitti:
Eldorado kirjoitti: Siitähän saa hienon tarjoilupöydän jossa on säilytystilaa 12 pullolle.
Sori OT, mut jos siihen viel virittelis jonku kylmennys systeemin nii olis aina 12 pulloo valmiina kylmänä... :lol: :wink:
Aina paranee... 8)
Minkä kokoinen poraus noissa sylintereissä on jos sinne mahtus kossupullot kaljan sijaan..? :roll: Noh, menipä taas OOTeeksi... :oops:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Olikos tämmösen tehdasuusi moottori jotain 30ke hintaluokkaa, vai muistanko väärin?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

RoopeK kirjoitti:Noh, menipä taas OOTeeksi... :oops:
Ei oo eka kerta ooteetä mesellä. :wink:

Poraus on 89 mm, hyvin mahtuu...

edit: vai mahtuuko, ei löytyny kossupulloa että olis voinu tarkistaa... :shock:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mahtuu mahtuu.. Normi kosanteri pullo on 70mm halk. :lol:

Nyt muuten tarvis semmosen 12reikäsen lohkon. Otin toisenkin kannen pois. siellä myös samanlaiset naarmut samoissa sylintereissä...
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Huohottiko tai söikö moottori öljyä :?: Kävikö naputuksen poislukien nätisti :?:

Jos ainoa vika oli se naputus niin eikö kannattaisi vaihtaa vain mäntä ja hoonata sylinterit ja kovaa ajoa :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
niitty
Viestit: 19
Liittynyt: 29.12.2010 21:24

Viesti Kirjoittaja niitty »

Maailmalta löytyy kohtalotovereita. Tuolla yksi tarina (saksaa)

http://www.w140forum.de/motor-getriebe- ... er-42.html

Naarmuja kaikissa sylintereissä. Juttuun liittyisi kuvia, jotka ehkä saa näkyviin, jos tuonne rekisteröityisi.

Saksalaiset ovat sitä mieltä, että naarmut syntyvät sytytyshäiriöistä. Sylinteriin kertyvä palamaton bensa huuhtoo öljyn pois. Sanovat myös, ettei lohko ole korjattavissa.

Tarinassa kerrotaan, että sytyshäiriöt oli tässä tapauksessa saatu aikaan kasaamalla jakajat väärin. Pyörijät pääsivät liikkumaan suhteessa akseliin -> kone pilalle 100km ajon jälkeen.

Edit:
Tuolla paljon kuvia siitä, miten normi V12 nostetaan pois keulalta ja tilalle vaihdetaan toisesta autosta Brabuksen vastaava. Siinä välissä moottoriin vaihdetaan kaikenlaista kuluvaa osa.

http://www.w140forum.de/motor-getriebe- ... otors.html

Mielenkiintoista muuten nähdä, missä kunnossa moottorin sisäpuoli on. Kuulemma ajettu aina Castrol RS 10W60 öljyillä.
Avatar
DreamS
Viestit: 24
Liittynyt: 27.10.2010 15:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DreamS »

tilalle vaihdetaan toisesta autosta Brabuksen vastaava.
Jos tuo normi V12 on kunnioitusta herättävä, Brabuksen vastaava (hih) 6,9 on kyllä jo Uber.
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

niitty kirjoitti:Maailmalta löytyy kohtalotovereita. Tuolla yksi tarina (saksaa)
......Saksalaiset ovat sitä mieltä, että naarmut syntyvät sytytyshäiriöistä. Sylinteriin kertyvä palamaton bensa huuhtoo öljyn pois. .....
Tuota vähän mielessäni haeskelin arvellessani vajaakäyntiä aiheuttajaksi.
Vaan mistä sen tietää, voi se johtua jostain muustakin.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

teppo21 kirjoitti:Huohottiko tai söikö moottori öljyä :?: Kävikö naputuksen poislukien nätisti :?:

Jos ainoa vika oli se naputus niin eikö kannattaisi vaihtaa vain mäntä ja hoonata sylinterit ja kovaa ajoa :idea:
Jep. Tosiaan ainoa oire oli tuo naputus.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Niin, eikai siinä hyvä mene pilalle jos panee vaan nippuun ja kokeilee :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

onko tuossa männäntappi laakeroitu mäntään vai veiviin? Jos mäntään, niin tappi voi ahdistaa ja mäntä hakkaa siksi laitoihin?
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mika.T kirjoitti:
laineracing kirjoitti: myykö mika halvalla?
Taian tehä elämäni kalleimman pöydän tuosta. :D
Mitäpä käyttöä varten luulet mun sitä kyselleen :wink: ois hieno pöydän jalka.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Saattaa tuosta ihan näppärä pöytä tulla. :D

no mutta muuttaneekohan asiaa se että mersun EPC:stä löytyy Kahta ylikoko mäntää tähän.
Onkohan tuo lohko sittenkin porattavissa?

Stantard 89.00mm
Repair size 1 89.35mm
Repair size 2 89.70mm

Tosin ei taida tuolla 0.7mm porauksella naarmut poistua. :roll:
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Eikös joskus ollut noita sylinterin pinnoituspalveluitakin olemassa? Meinaatko että naarmut on yli 0,3 mm syviä?
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kampura kevyeksi,uudet kanget,mittatilaus männät,kanavat kuntoon,ruisku ym perussetit :wink: siis jos poraus mahdollista.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

WIS:in mukaan on.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”