Uutta rojektia pukkaa. CL500 koneremppa. Ajossa...

Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Uutta rojektia pukkaa. CL500 koneremppa. Ajossa...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

En taas malttanu pitää kynsiäni erossa tällasesta pirssistä kun tuli tilaisuus tämä hankkia pihaan.
CL:ää ei vielä ole ollutkaan. Sedani W140sia on ollutkin jo kolme.

Edessä on koneremppa ja todennäköisesti ainakin kampiakselin uusinta.
Koneesta on keväällä mennyt öljynsuodatin tukkoon ja "räjähtänyt" paperisilpuksi pitkin konetta.
Sen seurauksena alakerran laakerit pitää kivaa kalkatusta ja taitaapa tuo jakoketjukin oman räpätyksensä pitää.

Tästä tulee tuon 600sen kanssa samantapainen rojekti. Valmistuu joskus ensikesänä, ehkä.
Joten kiirettä ei pidetä ja topikin päivitystahti voi olla hidastakin.

Vielä ei ole kuvia kun konetta en ole vielä purkanut.
Tässä kuitenkin muutama kuva pirssistä.

Kone on jo -98:ssa suorasytytyksellä ja laatikkona sähköohjattu 5v 722.6

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Muutakin värkkäämistä toki on.
Puskurit ja helmamuovit voisi maalata kun on aikalailla kiveniskuja ja sisäpuhaltimen nopeudensäädön regulaattori pitää uusia. Nyt siellä oli joku oma viritys ja puhallin pyöri aina täysillä kun avaimeen koski.

Testeri herjasi myös ilmamäärämittarin toimimattomuutta, mutta katsellaan sitä sitten kun on saatu "uusi" moottori niputettua.

Takakontin avausnappi pitää hommata kans. Liekkö sedanissa sama lukkomekanismi?

Kuskinpenkin verhoilua saisi sipistellä. Nahka vähän kulahtanut perus paikasta.
Viimeksi muokannut Mika.T, 18.10.2014 23:36. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mielenkiintoinen projekti. Eipä näitä liikaa härmässä pyöri joten odotellaan miten homma etenee.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Onnittelut uuden kulkinèen johdosta. ..ja om 606 &hx35 keulille....
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kilander kirjoitti:Onnittelut uuden kulkinèen johdosta. ..ja om 606 &hx35 keulille....
olispa aika hirvittävä pyhäinhäväistys.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu, ei tähän tiiseliä tule.
Vanha kone korjataan tai jos löytyy järkevän hintainen vaihtokone niin sellainen.

siitäpä tuli mielen että ilmoitelkaahan jos jollain on tiedossa M119 500sen alakertaa tai pelkkä kampiakselikin kiinnostaa.
M117 500ssa taisi olla sama kampiakseli.
420 M119 koneet huomioidaan myös.

EDIT:
Ei tarvetta kampuralle. Kokonaiset M119 koneet kiinnostaa.
Viimeksi muokannut Mika.T, 10.8.2014 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Siitäpä se taas lähtee.
Muovihilut pois konehuoneesta...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Johdot vissiin jo parempaa tavaraa?

Kalisooko niin että varmaks voi sanoa kampikepin kunnon?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

johtosatsi on hyvä eikä pitäs tämänikäsessä enää murentuakkaan.

Kaasutellessa yks kaula siellä kuullostas paukuttavan.
Selviää kun saan purettua koneen.
Vänkärinpuolen etummainen mäntä oikein loksahti alas kun pitkällä meisselillä painautti tulpanreiästä, eli ainakin se laakeri on ihan paska.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Jännittävän näköinen alus, hieno. Odotan mielenkiinnolla tulevaa korjaustyötä. Näistä voi aina imeä oppia, vaikka itse tuskin koskaan tulen mitään noin syvällistä koneremonttia tekemään.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jännä projekti. :D Tuon mallin CL:ään ei oma silmä ole vieläkään oikein tottunut. Varmaan hyvä pitkän tien matkaaja. Onko alustassa normivieterit vai jotain erikoisempaa?

Kuva

Mitä nappeja tuossa takapenkkien vieressä on? Onko toinen pari takaklaseille? Toinen pari ahterigrillille?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllähän tuo melkonen mulkosilmä on :lol:
jospa siihen joskus tottuisi :shock:

Alusta on on ihan perus rautajousinen eikä tässä ole kolisevaa tasonsäätöäkään. Joka on kyllä pelkästään positiivinen asia.

Takapenkillä on takalasien ja niskatukien nappulat. Persrillejä ei takana ole.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tänään vähän repastiin kaverin kanssa ja nykästiin ajankuluksi mosa ylös.

Kuva
Kuva
jouniu
Viestit: 7
Liittynyt: 09.10.2013 6:22
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja jouniu »

Mika.T kirjoitti:Tänään vähän repastiin kaverin kanssa ja nykästiin ajankuluksi mosa ylös.

Kuva
Kuva
Nonni. Jos sattuu oleen tarvetta kampuralle niin pistä YV:tä, ja jos konetta oot muutenki remppaamas niin kaikki niksit kelpaa. Tuossa on tuo oma, "stroukkeri" M119 ihan lähtökuopissa...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tänään sitten purettiin kone muttereiksi.

Kampura onkin ehjä mutta tässä on sama vika kuin ex. 600ssa.
Lohko ja männät paskana.
Eli alakerta tai moottorikauppaan lähdettävä.

Alkaa tuntua ettei näihin alumiinilohkoisiin paljoa kannata sekaantua jos ei ole mielenkiintoa käyttää moottoria auki ja uusia vähintään lohkoa, mäntiä ja katteja. :roll:

Tässäkin pirssissä katit tukossa ja siitä johtuen myös kone paska.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Mika.T kirjoitti: Tässäkin pirssissä katit tukossa ja siitä johtuen myös kone paska.
Tuossa taannoin oli AVK:lla vastaava auto myynnissä. Siinä oli katti jotenkin räjähtänyt ja sytyttänyt tulipalon niin että lattian yläpuolella oleva johtosarja oli sulanut ja mennyt oikosulkuun, joka taas oli todennäköisesti rikkonut elektroniikkaa enemmänkin.

Silloin ajattelin että moottorissa olisi ollut sytytys tai muita käyntihäiriöitä ja palamatonta bensaa on jossakin tilanteessa päässyt reippaasti katalysaattoriin.

Siksi tätä mietiskelyä, että kun nuo bensamosat menee pilalle, niin onko sitten kyse siitä että ne huuhdellaan sytytys- tai polttoainelaitevikojen seurauksena bensalla niin että on männät ja sylinterit entiset ja lopulta räjähtää vielä katalysaattori :?:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva


Mäntiä.
Kuva
Kuva
Kuva

Sylintereitä.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kampuran kaulat ihan siistit vaikka laakereissa oli vähän sanomista.
Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Meissenkeri kirjoitti: Siksi tätä mietiskelyä, että kun nuo bensamosat menee pilalle, niin onko sitten kyse siitä että ne huuhdellaan sytytys- tai polttoainelaitevikojen seurauksena bensalla niin että on männät ja sylinterit entiset ja lopulta räjähtää vielä katalysaattori :?:
En tiedä mikä lie se tapahtumajärjestys, mutta silloin 600sen rempan aikoihin tuli tavattua noita ulkomaisia foorumeita joissa oltiin pääasiassa sitä mieltä että hiljainen köröttely ja "hitaat" maantienopeudet on myrkkyä kateille.

Katit tukkeutuvat hiljalleen jonka jälkeen alkaa sylintereissä lämmöt ja pakopaineet nousta ja sen jälkeen alkaa männät leikata kiinni sylintereihin.

Bensahuuhtelu ei oikein ole näissä mahdollista kun osaavat katkaista polttoaineensyötön huonosti käyvältä sylinteriltä.
Satunnaiset pätkimiset taas tuskin kattien päälle käy.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Mika.T kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti: Siksi tätä mietiskelyä, että kun nuo bensamosat menee pilalle, niin onko sitten kyse siitä että ne huuhdellaan sytytys- tai polttoainelaitevikojen seurauksena bensalla niin että on männät ja sylinterit entiset ja lopulta räjähtää vielä katalysaattori :?:
En tiedä mikä lie se tapahtumajärjestys, mutta silloin 600sen rempan aikoihin tuli tavattua noita ulkomaisia foorumeita joissa oltiin pääasiassa sitä mieltä että hiljainen köröttely ja "hitaat" maantienopeudet on myrkkyä kateille.

Katit tukkeutuvat hiljalleen jonka jälkeen alkaa sylintereissä lämmöt ja pakopaineet nousta ja sen jälkeen alkaa männät leikata kiinni sylintereihin.

Bensahuuhtelu ei oikein ole näissä mahdollista kun osaavat katkaista polttoaineensyötön huonosti käyvältä sylinteriltä.
Satunnaiset pätkimiset taas tuskin kattien päälle käy.
Muistelisin ett hissuttelulla noi katit tuhotaan, eivät lämpiä tarpeeks ja tästä johtuen tukkeutuvat ja hajoovat. Mulla mitä on ollu noita katillisia pikkukinnereitä niin kateissa ollu koskaan ongelmia mutt tiiän useemman vanhan herran jotka autoa säästellen ajaneet ni katteja mennyt enemmänkin
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Eli olisko niin, että lyhyet matkat ja ns. kauppakassina käyttö on myrkkyä :?:

Pitäisi painaa menemään, pidempää matkaa ?
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Autot tykkää siitä että niillä ajetaan.. T: ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen. :roll:
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
jouniu
Viestit: 7
Liittynyt: 09.10.2013 6:22
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja jouniu »

Tammerdieseli tampereella koneistaa noita alusil lohkoja kans. 100e/putki tais olla hinta. Pesitkö heti vai miten toi kone näyttää noin "Kuivalta"
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pesty.

Eipä tuota vaikuta paljoa kunnostella kun noita koneita saa kokonaisina Ruotsista halvemmalla mitä lohkon kunnostaminen maksaisi.
+siihen kaikki muut ylikoko-osat.

taidan mennä helpoimman kautta tämän kans. Eli suoraan vaan vaihtokone.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Ja kattien korvausputket katsastusten välille.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sanokaapa viisaammat mitä eroa on tavis M119 500ssa vs. E50 amg koneessa?

Teho ero ei kovin suuri ole joten onko muuta eroa kuin esim nokka-akselit.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Nyt kyllä lähtee ihan hatusta, mutta eikös E50 kone ole värkätty M113:sta :tuumaus:

…ja ihan yhtä tuulesta temmattu myös tämä että ohjainlaitteissa myös ero noissa AMG tekeleissä :oops:


edit. joo…metsään meni! Siis E50 AMG on tosiaan M119 koneesta tehty ja taas pelkkä E50 on M113 uudempi 5.0 V8
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
körmy
Viestit: 318
Liittynyt: 27.12.2007 16:33
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja körmy »

Mites tuo vanha lohko. Lähtiskö mahollisesti myyntiin?
MB 190 2.5D
quattro
½ 123
mb 913
Vipukirves
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vanhan lohkon kohtaloa ei vielä tiedä.

Siis joo... W210 E50 AMG on M119 koneella ja kun taas uudemmat W210 E55 AMG ja W211 E500/E55 AMG ovat M113:lla
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mootörr hommattu. Jospa tämän kerkeäisi saada tälle vuodelle ajoon.
Kone on kyllä vanhempaa mallia joten siihen täytyy muuttaa nuo suorasytkä rojut kiinni ja mahollisesti ruiskun hilut.

W140:n 16" orikinelli kasireikäset vanteet+pultit kiinnostaa, sais olla valmiiksi nastarenkailla...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Elintenluovuttaja luovutti moottorin.

mootör irti ja tuonne se pitäs istuttaa.

Kuva
Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Veikataan että 6.10.2014 ajossa :)
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”