Uutta rojektia pukkaa. CL500 koneremppa. Ajossa...

Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei se vielä tuolloin ajossa varmasti ole, mutta olispa kova sana jos olis jo käyntikunnossa ja liikkuisi omin voimin. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sinnehän se istahti.

Kuva

Toisellapuolella jo suorasytkälle soppeli venakoppa paikoillaan. Samoten imusarja on jo uudemmille sähköille sopiva.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No pitipä sitten sähköjä nykyaikaistaessa alkaa vaihtamaan imunokkien rattaatkin...
Perkale se nokkarattaassa oleva asentotunnistimen rauta on erilainen vanhoissa ja uusissa sähköissä.
No ompahan nyt tutustuttu siihen nokkien ennakkoa säätävän mollukan sielunelämään. :lol:

Sitten se perinteinen m119:n vaiva. yks ketjuohjari on palasina. No se oli aika heleppo nakki vaihtaa.
Uskomatonta korppua nuo vanhat muoviohjurit. :shock:
efraim
Viestit: 43
Liittynyt: 23.3.2007 11:17

Viesti Kirjoittaja efraim »

Morjens,

Mukava seurava sun projekteja, kiitos dokumentaatioista. :)
Mika.T kirjoitti:Sitten se perinteinen m119:n vaiva. yks ketjuohjari on palasina. No se oli aika heleppo nakki vaihtaa.
Uskomatonta korppua nuo vanhat muoviohjurit. :shock:
Meneekö joku tietty ohjuri se rapeaksi, vai vaivaako se kaikkia? Ilmeisesti syvemmällä olevien kuntoa ei näe yläkautta.

Jos vaihto on simppeli, niin tapahtuuko se etupäätykansi avaamalla vai pelkästään yläkautta?
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Meneehän nuo ohjurit M117:stakin. Alimmat on näppärä vaihtaa ottamalla kone irti :)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tästä oli kuskinpuolen imunokkaa ennen oleva ohjari rikki. se vaihtui kun nappasi nokka-akselin pois kun samalla piti vaihtaa se Nokan hammasratas sopivaksi motronicin asentoanturille.

Parilla tapillahan se ohjari on kiinni. Vetovasaralla irtos näppärästi tapit.

Tänään sain värkättyä jaot kohilleen ja purettua virranjakajat pois ja kasattua suorasytkään kuuluvat kannenpäätylevyt ja venakopat paikoilleen.
Koneen etupäähän niputin apulaitteet sun muut kiinni.

Sähköhilut alkas olla kans kaikki nyt kiinni.

Altapäin vielä pakoputket ja startti+laturi kiinni ja sitten vaan öljynravat sisään jokapaikkaan.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Siinäpä se ois.
Koeajot tehtynä. Toimii ihan ok. Huomenna vielä vanhat katalysaattorit mäjelle.

Jostain pitäs hommata alkuperäset pakoputken keski ja takapönttö.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Siinäpä se valamiina.
tai no sipistelyjä on vielä. Pakoputkiston loppu-osa häätyy hommata alkuperänen/tehä uus kunnon vaimentajilla.
Nyt siellä on joku stnan pörinäpönttö...
Löyty ne laitumella olleet hevosetkin kun tukkeutuneet katit sai avarammiksi.

Ja keulaan vaihtaa toinen ylätukivarsi kun loksahtelee niin mukavasti. :lol:
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Katiton V8, tykkään.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mitäs raati on mieltä saako tuota mitenkään päästöistä läpi ilman katteja jos tankkais E85 etanolia tankkiin?

Ei oikein kiinnostais alkaa varttitunnin takia uusia katteja tuonne rakentamaan kun pois ne lähtee jokatapauksessa...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Voi vittu että leviää pälli näitten paskakasojen kans :!:

Ostethan CL:n konepelti :idea:
viewtopic.php?p=666114
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

:shock: :shock:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
kimlahti
Viestit: 80
Liittynyt: 28.11.2005 8:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kimlahti »

Mitähän myöten tuon kokoinen pelti aukeaa vauhdissa? :shock:
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kerranki kävi pikku munkki näitten romujen kans.

Tuulilasi, katto ja kattoluukku säily ehjänä eikä jääny jälkiä.
melkonen posaus kuitenkin kun sisävalokin rämähti lattialle ja kattoluukku aukesi takareunastaan.

itte konepelti on sen 20cm kaarella ja saranat tuhannen solomusa.
Avatar
kimlahti
Viestit: 80
Liittynyt: 28.11.2005 8:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kimlahti »

Olisin kuvitellut että kun tuon kokoinen pelti lävähtää auki niin takaluukussa on kaksi tähteä. :lol:
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Konepellin saranat vaihdettu ja vanha pelti moukaroitu suunninpiirtein muotoonsa ja nostettu paikoilleen.

Apusimpukasta löyty pikkunen välys kun metsästelin vaimeaa kolahtelua keulasta.
Näyttää kyllä niin yksinkertaiselle värkille että tuo ei voi olla kallis korjattava. :lol:
Kuva

Ois voinu senkin vaihtaa varaosa-autosta mutta väljä se oli siinäkin.

Niijja tulihan tuonne alle kötösteltyä uudet katalysaattoritkin ja yksi uusi äänenvaimennin.
Vielä jäi aikanen mellakka mutta jospa vielä joskus vaihtas tuon takapörinäpöntön paremmaksi.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eipä loppunu keulan kolinat.
Ylätukivarsi/iskunvaimennin linjalle lähdetään seuraavaksi.

200km ajeltu. Kummallinen käryävän muovin käry tulee sisään kun vauhti nousee yli 80kmh. :shock:
Mihinkään sitä en ole saanu paikallistettua vaikka tuli tämäkin ilta oltua pääedellä konehuoneessa. :evil:

Sen verran kuitenkin että rintapellin takaa se tulee. Ei itse konehuoneesta.
Kumma vaan ettei se haise hyttiin hiljasissa vauhdeissa, vaikka lämppäri imee ilmansa juuri tuosta rintapellin ja tuulilasin välistä.

Puhallin moottori se ei ole. sen käytin jo auki. Samaten sulakerasian.
Avatar
kimlahti
Viestit: 80
Liittynyt: 28.11.2005 8:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kimlahti »

Miten pissapojan suuttimien kävi konepellin tuuletuksessa? Nehän on lämmitettävät, eikö?
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Niiden johdot on rapsittu poikki.
Avatar
kimlahti
Viestit: 80
Liittynyt: 28.11.2005 8:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kimlahti »

Tuleeko käryä kun polkee paikoillaan katit kuumaksi?
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Ne on ne katit kumminkin. Ei niitä kuulu olla kuin katsastuksessa paikallaan. Heh'heh.

Mutta asiaan... Selviskö koskaan mitä eroa E50 moottorilla on tähän? Paljonko tässä pitäis olla tehoa?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eipä ole selvinny mitä eroa siinä E50 koneessa on tavalliseen 500seen verraten
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Taas parituntia oltu pääedellä konehuoneessa ja välillä kuskin jalkatilassa. :lol:

Ei löydy hajun aiheuttajaa.
valokatkasijankin käytin tänään irti. Ei lämpene sekään.
Ei kai se auta ku huomena repiä mittaristo ja hanskalokero irti niin näkee jotenkuten ne kojelaudan sisällä kulkevat johtoniput.

Joku stna siellä lämpenee. Just sellanen sulavan muovin käry. Ei uskalla kovin ajellakkaan kun ei tiä koska palaa koko viritys.
Ei pura akkuakaan ja kaikki sähkövermeet toimii kuten pitääkin.
kimlahti kirjoitti:Tuleeko käryä kun polkee paikoillaan katit kuumaksi?
Ei tarvi olla edes moottorin käynnissä. Tänäänkin oli parituntia virrat päällä niin jostakin se haju tulee, puhallusilman mukana se ei tule.
Ajaessa pitää kuitenkin olla jonkinverran vauhtia että käryt tulee nokkaan saakka. Normi kyläpyörityksessä ei tunnu mitään hajuja, vaan vasta maantie vauhdeissa.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Oliks näis sähköflektille savulla ohjattua ohjausboksia ??
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
kimlahti
Viestit: 80
Liittynyt: 28.11.2005 8:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kimlahti »

Amerikan foorumilla samanlainen käry lähti puhaltimen moottorista. Sulake pois ja kokeilemaan.

Ohjausmokkula näyttäisi löytyvän samasta kolosta puhaltimen kanssa.

http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... nosis.html
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Puhallinmoottori ei käryä. Eikä se ohjainregulaattori.
Regu on viikon vanha kun se on näissä melkeimpä kulutustavaraa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pekkovee kirjoitti:Oliks näis sähköflektille savulla ohjattua ohjausboksia ??
Ilmastoinnin flekteille on ohjainpoksi jossakin. En tiä missä se tässä on mutta tuskin kojelaudan sisällä.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mika.T kirjoitti: Apusimpukasta löyty pikkunen välys kun metsästelin vaimeaa kolahtelua keulasta.
Näyttää kyllä niin yksinkertaiselle värkille että tuo ei voi olla kallis korjattava. :lol:
Sepä on itelläkin seuraavana korjauslistalla. Simpukan olen jo vaihtanut eikä raidetangoissa ole välystä, mutta siltikin ohjauksessa on pientä epämääräisyyttä. Ei jää muita vaihtoehtoja kuin apusimpukka. Tai sitten se välys on korvien välissä mitä en pidä mitenkään ihmeellisenä. :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Alatukivarsien puslatkin näissä on yks väljistyvä paikka. Varsinkin ne taaemmat öljytäytteiset on varsin usein sohlot.
Ne menee tästäkin vaihtoon, onneksi jostakin ässästä jo jäänyt tallin hyllylle uudet puslat.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Onko tuossa jo lampda-anturi ennen sekä jälkeen katalysaattorin? Meinaan, että jos ne katalysaattorit olisi jättänyt pois, niin tekisikö se jotain vikaherjaa?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”