M104 ei käynnisty

Vastaa Viestiin
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

M104 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja prkl »

M104 moottori päätti olla käynnistymättä. Kansiremontti saatiin päätökseen ja lähti pyörimään, ensin normaalisti vähän huonosti kaasuun reagoiden. Saatiin normaalisti pyörimään kuitenkin.
Seuraavana päivänä lähti hyvin käymään, kunnes yhenäkin sammu. Ei lähde kun satunnaisesti käymään hetkeksi.
Nyt olis hyvät neuvot kalliit. Pumppu ok, kipinä hieman epäselvä.. Joku anturi sökö?

Miten esimerkiksi tuo kampiakselin asentotunnistin oikkuilee? Otti kuumaa vettä päällesä kun vuoti letku pikkusen.

Missä helvetissä on yj-rele tässä? Kaiveltu peräkontti ja konehuone tuloksetta.

Niin ja auto w140 320 sel vm. 96
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

Ns.yj rele eli näissä base module löytyy sieltä diagnosi pistokkeen boksista.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jakajasytkävehehän nyt vissiin kyseessä? :roll:

Olikos näissä syttökivet kuin arkoja? Kallita nuo yksiköt on ainakin kun hunajoidut kuumansikat, mikäli löytää ees käytettyinä. :?:

Näin ainakin muistelisin. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jakajan pyörijän napa voi olla poikki. :idea: Mikäs tietysti ettei se kammenantero ois kokenut hukkumakuoloa, kuka näistä tietää. :)
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kumminki Bremi virranjakajan kansi ja pyörijä. Joten paskaa automaattisesti, eikä toimi ;) Bosch tilalle ja pellaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Syttypuoli tuntus oleva kunnossa, pitää mitata tuo kammen anturi hukkuko se tosiaan. Mitähän sen pitäs näyttää?
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Uus asentotunnistin laitettu, eikä mitään vaikutusta. Nythän sitä kivaa tuntuu riittävän.. :twisted: Mistäs jatketaan?
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Jatkan yksinpuhelua, nyt avattu johtosarja eikä löydy mitää kummallista. Puolat vaihdettu, virta tulee puolille mutta ei eteenpäin kipinäksi asti. Myös bensaa tulee tukille, mutta ei eteenpäin. Alkaa olemaan aika kypsä tämän auton kanssa :evil:
Jos ajonesto ois päällä, niin pitäs näkyä punainen valo peilissä? Ecu sökö vai voiko sitä jotenkin nollata tjsp? Aapuva!
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En tiedä onko näissä ollut yleistä että ecu hajoaisi, mutta epäilenpä. Ei sille mitään "nollausta" ole.
Jos peilissä on valot niin punaista vilkuttaa kun ajonesto on päällä.

Vähän tuntuisi että jotain tehtyyn remonttiin liittyvää vikaa on nyt päällänsä, ja siksi edelleen vaikea arvailla mikä olisi syypää :?
Ehditkö varsinaisesti ajaa tuolla remontin jälkeen, vai pelkästään paikallaan käyttelit ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Ei kerinnyt käydä ajamassa, kokeiltiin tulille ja pyöritettiin yöllä ilman mitään murhetta. Seuraavana päivänä, kun oli tarkotus lähtee ajamaan sammui lämmetessä. Lähti käyntiin vielä uudestaan, nyt ei muuta kun starttaa.
Mikä lie katkaisi kipinän ja bensan tulon?
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

prkl kirjoitti:Ei kerinnyt käydä ajamassa, kokeiltiin tulille ja pyöritettiin yöllä ilman mitään murhetta. Seuraavana päivänä, kun oli tarkotus lähtee ajamaan sammui lämmetessä. Lähti käyntiin vielä uudestaan, nyt ei muuta kun starttaa.
Mikä lie katkaisi kipinän ja bensan tulon?
No, siellä on muutakin piuhaa kun tulpan ja ecun välissä, vaikka kaasuläppä - sieltä oli yhessä c36:ssa johdoista murentunut eristeet. Joutuu varmaan kattelemaan kaikki sytkä ja anturijohtojen eristeet... Ajoneston kanssa olevia piuhojahan menee sitten kanssa sinnetänne...

Toi 96 on juurikin sitä vuosimallia että voi olla siellätäällä eristevikaa.

Näissä riittää kyllä mahdollisia vikapaikkoja. Mutta kos nyt kattelis ne piuhat ensin joihin on koskettu edes vähääkään remontinkorjuun yhteydessä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tämä on siis jo HFM-kone? Ässäkopassa on ollut myös 320 LH-Jet konetta, jossa jakaja. Kummasta on kyse?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Easy Rider kirjoitti:Tämä on siis jo HFM-kone? Ässäkopassa on ollut myös 320 LH-Jet konetta, jossa jakaja. Kummasta on kyse?
Eikös hfm tullu jossain 93-95 tohon m104 myllyyn.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla oli Lankun HFM, vm. -93. Mutta en tiedä kertoa Ässän kehitysvaiheita. 320 LH-Jettiä ei muissa kaiketikaan ollut, vaan en tunne kyseisen koneen elinkaarta.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Piuhasarjat auottu ja puoli autoa purettu uusiksi. Niputettu uusiksi eikä vikaa löytynyt. Lähti tutkittavaksi semmoselle sepälle jolla kunnolliset vehkeet ja taidot. Katotaan miten päättyy :shock:
Ainakin nyt sain pienen kammon näihin "uudempiin" mersuihin jossa paljon sähköä :roll:
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

prkl kirjoitti:Piuhasarjat auottu ja puoli autoa purettu uusiksi. Niputettu uusiksi eikä vikaa löytynyt. Lähti tutkittavaksi semmoselle sepälle jolla kunnolliset vehkeet ja taidot. Katotaan miten päättyy :shock:
Ainakin nyt sain pienen kammon näihin "uudempiin" mersuihin jossa paljon sähköä :roll:
Vai kammo. Starin päähän auto ja katselemaan mitä se löytää.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Juu staarin perään lähti, minä kun oon tottunu näihin maksimissaa 80-luvun kippoihin, niin tämä on avaruusalus niihin verrattuna. Masentaa vaan kun ei ite osannu :lol:
Huomenna tietää mitä se staari kertoo.
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Mersu tärähti tulille kampiakselin asentotunnistimen johdon vaihdon jälkeen. Kiitos kaikille avusta.
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ennenkun topikki vaipuu unhoon. Edelleen olen epätietoinen milloin kone vaihtuu.
Easy Rider kirjoitti:Tämä on siis jo HFM-kone? Ässäkopassa on ollut myös 320 LH-Jet konetta, jossa jakaja. Kummasta on kyse?
Kiinnostaisi tietää. LH:mallin kansi saattaa olla parempi viilattava kierroksille.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Eikös 95 tullu paljon muutoksia näihin?
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

:ttu:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

MJoo.

-96 on jo uuvemmalla suorasytkällä jne. Ainakin V-koneissa. En tiä tarkemmin missävälissä vaihtuu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”