Moottorin ääni alkoi tulla kajuuttaan, mistä falskaa?

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Moottorin ääni alkoi tulla kajuuttaan, mistä falskaa?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tuli tällainen kumma ilmiö aivan kerrasta ja yllättäen. Eilen aamulla, kun väänsin Mausia käyntiin, ihmettelin heti, notta miksikös starttauksen ääni kuuluu niin selvästi sisälle. Kun kone hörähti käymään, kuului myös kiisselin raksutus kabiiniin tavallista selvemmin, normaalisti keulalta ei ole kuulunut sisälle oikeastaan mitään. Äänen tulosuuntaa on vaikea paikallistaa, jotenkin tuntuisi että se heijastelee mittariston alta / keskikonsolin takaa. Vaihteen asennolla ei ole mitään merkitystä.

Ilmiö on havaittavissa n. 30 km/h asti, sitten äänimaailma on kuten ennenkin eli vähäinen humina. Lämpöjen noustessa kaikkialla normaaliksi koneen ääni tyhjäkäynnillä tietty vaimenee jonkin verran. "Tilalle" tulee
1-2-3 vaihteilla kuuluva suhinan ja jonkinlaisen kihnauksen äänen yhdistelmä, joka sekin tuntuisi tulevan jostain rintapellin seutuvilta keskikonsolin takapuolelta. Ääni pysyy samanlaisena koneen kierroksista, ajonopeudesta ja pykälästä riippumatta ja tosiaan katoaa siinä 50 km/h jälkeen. Laatikon ölpät ja sihti on vaihdettu n. 70 tkm sitten ja loota vaihtaa ja toimii muutenkin moitteetta.

Nyt sitten riittävän alustuksen jälkeen :lol: itse kysymys. Onko forumin ansioituneilla möhkön purkajilla mitään hahmotusta, miltä kohtaa esim. jokin poikinut läpiviennin tiiviste, irronnut ilmaletkun pää (tosin joka reiästä tuntuisi puhaltavan, mistä pitääkin) tms. äänivuodon kajuuttaan välittävä rakonen voisi löytyä.
Kuten sanottu, ajossa äänimaailma on kuten ennenkin, mutta esim. valoissa seistessa on hölmö fiilis, kun motti tuntuisi käyvän kosketusetäisyydellä :shock:

Se että Kaapon kuulo olisi parantunut, voidaan laskea pois. Soittelen edelleen ja annan tunteja 2 x viikossa, eukkokaan ei ole "taantunut" äänen käytössä ja Karva-Kaapokin vetää korkealta ja kovaa aina töistä kotio tullessa :x :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Rattiakselin läpivienti? :roll:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

LiQQe kirjoitti:Rattiakselin läpivienti? :roll:
Ei muuten pöllömpi veikkaus :) Olisiko voinut tiiviste tms. sittaantua ja ottaa itseensä. Pitääpä tarkistaa, saattaa tosin olla ahtaanlainen katsottava. Mutta siitä on hyvä alkaa. Tack.

Huomenna pitää lähteä polkemaan Seinäjoelle työkeikalle, jospa vaikka poikkeaisi kotomailla / mökillä samaan vetoon.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Ai sä oot täältä kotoosin vai? :D
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

LiQQe kirjoitti:Ai sä oot täältä kotoosin vai? :D
Siellähän sitä tulee kaikki kesät edelleen räivänä rähistyä :twisted: . Isovanhemmat syntyisin Lapualta, äiree putkahti Kuortaneella, josta sitten muuttivat Alajärvelle, jonne se "kototila" nousi jo kauan ennen oman päivänvalon näköä. Tuossa kolmiossa sitä tuli kasvettua, kunnes työ vei vanhemmat ja koulu Kaapon parin vaiheen kautta Mansesterin kulmille.

:eec: :supersad: Kossu on kaikki!
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

LiQQe kirjoitti:Rattiakselin läpivienti? :roll:
Mikäköhän siinä muuten on, että W123:sessa ja W124:sessä kestää läpiviennit, mutta heti W210:ssä ne hajoavat melko usein? Uskomatonta, että sitä paskaa laatua on pystytty jakamaan lähes joka auton osiin?
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

kardaani kirjoitti:Mikäköhän siinä muuten on, että W123:sessa ja W124:sessä kestää läpiviennit, mutta heti W210:ssä ne hajoavat melko usein? Uskomatonta, että sitä paskaa laatua on pystytty jakamaan lähes joka auton osiin?
Eihän laadussa voi olla vikaa. Syy taitaa olla se, että 210llassa on kääntyvät etupyörät. Siksi menee kumit puhki.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Tuokin oli vaan se mikä mulla tuli ekana mieleen :D Kannattaa silti suhtautua varauksella niinkun aina mun kirjoituksiin :huh:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Oisko lattia ruostunu jalakahiestä puhki :?:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Harju kirjoitti:Oisko lattia ruostunu jalakahiestä puhki :?:
Enpä tiijä, ei ainakaan katsastusäijä löytänyt edes pintaruostetta mistään, alustastakaan :shock: Hikiteorian mukaan pitäisi kyllä monta muutakin paikkaa olla ruvella, mm. Karva-Kaapon pörse :? Kun sohvaperunoin, pisquit tykkää jostain syystä istua jalkojen päällä :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Eipä ole mullakaan ruoste raiskannut möhköä. Ainoastaan lämppärille menevä vesiputki oli ruostunut puhki tulipellin läpiviennin kohdasta. Siinä on sellainen pesusieni joka pitää sen läpiviennin varmasti märkänä aina :lol:

Ainiin ja sitten kuskin puolen takapyörän kaaren paikkeilta oli polttoainelinja ruostunut kiinnikkeen kohdasta puhki :oops:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Alkuperäiseen ropleemaan taisi löytyä luonteva vastaus. Eipä osunut heti silmään. Kuskin puolen rintapellistä puuttuu sellainen liki puolen metrin mittainen tiiviste, joka osuu ikään kuin konepeltiä vasten. Repsikan puolella moinen on tallessa. Em tiiä mihin on kadonnut, miksi ja miten :shock:
Täytyy mennä Kumiaittaan tai sitten Asellin Markolle, sehän noita kumeja jakelee... tai sitten ootellaan, jos tulevat ihan ovelle asti :?
Alkuperäistä saa toki tarjota, jos on tähteellä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Löytyis tiiviste jos et oo jo hommannut :roll:
® Mesen V8 Klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 kori”