Ässän alipaine ongelma

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Oola
Viestit: 38
Liittynyt: 02.3.2008 13:36

Ässän alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Oola »

Herkesi ovet menemästä lukkoon/ auki, takaluukun avaamis läpyskä ei tule esiin ja takakulma tapit ei nouse. Eli näiden alipainepumppu on ilmeisesti takapenkin alla, mutta onko sille oma sulake jossain auton takapäässä? Jos pumppu toimii niin eikö vuoto olisi helppo paikallistaa jos käyttää pumpulta irti yhden ilmaputken kerrallaan ja kun muut toimivat niin vuoto olis irti olevan putken varrella. Onko jollakin ollut samanlaista onkelmaa ja vika löytynyt jostain?
Autofiksari
Viestit: 317
Liittynyt: 25.5.2008 9:48
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Autofiksari »

Imuovien pumppu on tyyppyvikaisesti mennyt vikatilaan syystä x ja lopettanut toimintansa. (Sijaitsee takaluukussa vasemmassa reunassa bensatankin vieressä)

Nopea apu korjaukseen on ollut ottaa takakontin sulakerasiasta sulake nro 9 irti ja pistää takaisin hetken päästä. Tämän jälkeen pumppu toimii taas normaalisti.

Samaa kannattaa aluksi kokeilla toiseen pumppuun, joka sijaitsee takapenkin istuin osan alla.
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
Oola
Viestit: 38
Liittynyt: 02.3.2008 13:36

Viesti Kirjoittaja Oola »

Autossa ei ole imuovia eikä pumppua ollenkaan peräkontissa. Takapenkin alta löyty pumppu. Pumppu kyllä tuntuis tekevän paineen kuten myös alipaineen, näin se ilmeisesti toimii. Käytin ilmaputkia irti ja puhalsin ja imin letkuun niin ovien lukot, peräkulman tapit ja takaluukun aukasu lirpake toimi. Pumpulta käytin myös irti osan johon putket tulee, jonka alla kuusi tappia. Pumppua kun käytti niin tunsi puhalluksen ja imun riippuen mitä käytti (ovia lukkoon, pakkkia päälle, peräkonttia auki).
Mutta vikaa en löytänyt. Mikähän voisi olla??
Voiko esim. yksi vuotava putki/liitin vaikka kuskin ovessa sotkea koko järjestelmän toiminnan?
Ja sulakkeet käytin kaikki irti peräkontin rasiasta.
Oola
Viestit: 38
Liittynyt: 02.3.2008 13:36

Viesti Kirjoittaja Oola »

Vika löyty. Takapenkin alla olevan pumpun purin ja siitä vielä itse "kompura" osan palasiksi. Sieltähän se vika löyty. Oli kompuran moottorin akselin ns. vastakappale minkä kautta välittyy voima lamellien keskiosan laipalle niin se oli kulunut pyöreeksi minkä vuoksi moottorin akseli pyöri sutia. Tämän vuoksi pumppu teki myös pientä painetta ja aluksi ajattelin ettei vika ole siinä. Nyt liimauksessa ja myöhemmin testaus. Kahta liimaa jo kokeillut, toimineet hetken aikaa.
Seuraava ajatus 124 kompurata soveltaa, 124:ia kun on hieman enemmän purettuina.
Oola
Viestit: 38
Liittynyt: 02.3.2008 13:36

Viesti Kirjoittaja Oola »

Laitoin 126 ässän kompuran oman kompuran tilalle ja hyvin pelaa. Kävi koteloonkin ilman soveltamista.
Will Helmi
Viestit: 13
Liittynyt: 08.12.2013 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Will Helmi »

Justiinsa kun meinasin voivotella oman -93:seni täysin samaa vikaa, niin lukutaitosena löysin tän ketjun! :!:

Mitähän se mahto 126:n kompura kustantaa?

Mistä sen löysit?

Onko mitään väliä mikä letku tulee kiinni mihinkin kompuran "suuttimeen"?

Loppukesästä kattelin takapenkin alta kompuraa ja muistaakseni on kiinni monta valkosta letkua ja oliko joku värillinenkin vai pettääkö jo muisti tuon verran... Kuvan otan ennen letkujen irrotusta (tietty) mutta lähinnä niiden valkeiden letkujen "istumajärjestys" kiinnostaa, onko se niin tarkkaa takasin tuuppiessa?

Lienevät sitten samanlaiset 126:n ja 140:n kompurat?

Oisko kellään kuvia moisesta vikakohdasta? Auttais tällasta teknisesti lahjatonta...

Niijotta kiva olis taas kun keskuslukitus toimisi, ei jäis aina välillä joku ovi auki. :oops:

Ovien imut toimii, takaluukun nostolippa ja imu ja pakkitappien esiityminen ei enää toimi tuon vian hyökättyä esiin. :?

Bensaluukun kannen vapautin paineesta takakontin verhoilun alla olevasta tapista, pitänee työntää tappi takasin alkuperäseen asentoon josko saa tuon homman muuten toimimaan?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 kori”