W 140 500S imuovet ?

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

W 140 500S imuovet ?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

VM-92 500S ja imuovet toimivat seuraavalla tavalla. Neljä ovea toimii, mutta paksin luukku ei. Menee puoli päivää ja kuskin ovi lakkaa toimimasta, sitten perässä muut. Kun ottaa sulakkeen irti vähäksi aikaa, toimii taas ovet jonkin aikaa mutta paksin luukku ei. Vika on tutkittu niin että paksin luukussa on se vika, mutta mikä siellä on ? Joku ohjausyksikkö vai mikä ?
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

Minulla samanlaiset ongelmat 420:ä. Kuskin ovi pelaa pari kolme kertaa resetoinnin jälkeen ja tippuu pois pelistä. Takaluukku ei imaise missään vaiheessa. Jos sinulla vika selviää, niin raportoi tänne.
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
650000tuttavuus
Viestit: 2120
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Käytettävä sulaketta pois nyt kun lähden tässä ajelemaan. muut pelaa, mutta kulj.ovi halvaantuu silloin tällöin (nyt eilen). Jää sitten aina raolleen, kun ei tajuu vetää lujempaa kiinni. Niin jää kyllä muiden kyydissä käydessäkin, senverran ennättänyt jo tottua noihin imureihin viiteen vuoteen.
Kerran olen takaluukkuun vaihtanut niitä ilmalaatikoita. Liekö hävinnyt täältä jo ne kuvat. Niin ja kompuraan kerran uusinut yhden liittimen.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Nyt on tutkittu asiaa ja selvisi että paksin kannessa ei ole imutoimintoa. Takapenkin alla matkustajan puolella oleva kompura hoitaa ovien keskuslukituksen. Paksissa kuskin puolella tankin vieressä on kompura mikä hoitaa imuovien toimintoa. Kompurasta lähtee neljä letkua eteenpäin oville, ja yksi paksin lukolle päin mikä päättyy matkustajan vilkun alle. Eli kaikissa ei ole paksin luukussa imutoimintoa.

Ovissa lopettaa toiminnan aina kuskin ovi, koska se on pisimmän matkan päässä kompurasta. Seuraavaksi lakkaa toisiksi pisin jne. Syy on ilmavuoto jossain alipainesysteemissä. Vian selvittäminen pahimmillaan vaatisi kaikkien ovipahvien irrotuksen, kaikkien liitosten tutkimisen jne jne. Tuntuu niin isolta hommalta että olkoon toimimatta.
Autofiksari
Viestit: 317
Liittynyt: 25.5.2008 9:48
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Autofiksari »

Kompuran vikatilan pystyy ohittamaan.

Kompuran avaus on helppo homma. Kompuran sisällä on ns.tappi jonka ympärillä on jousi. Jäykkä jousi toimii ns.anturina vikatilalle. Lyhennä jousta vähän=nyt jousi on pehmeämpi.

Tämän jälkeen kompura ei mene enää helpolla vikatilaan, jos on ilmavuoto syynä.
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Voi olla, mutta kompura ei ole helpossa paikassa. Tankin vieressä paksissa ei juuri ole tilaa...
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

jupasierra kirjoitti:Voi olla, mutta kompura ei ole helpossa paikassa. Tankin vieressä paksissa ei juuri ole tilaa...
Helppo se on sieltä ottaa pöydälle..

Ja ovipahvien irroitus ja liitosten tutkinta noin 10-15 min per ovi. Ja jos kerta kaikkien ovien kohdalla tulee vikatila, niin syy voipi olla pumpussa.

Usein ovien vikatilan aiheuttaa se, ettei ovi pääse sulkeutumaan kunnolla imun aikana, eli paskaa välissä tai kahvasta riuhtaistu kun imu vielä käynnissä. Ja muistaakseni näissä oli imuovet paineilmalla eikä suinkaan alipaineella. Korjatkaa jos olen väärässä..... :roll:
® Mesen V8 Klubi
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Katselin sitä paksissa olevaa kompuraa, ja ne paksut eristeet mitä siinä on ympärillä eivät lähde millään pois. Miten se pumppu sieltä oikein otetaan pois ? Ja onkohan mulla nyt pumpussa se vika vai missä. Kuskin ovet menee ensin mykäksi, jo muutaman käyttökerran jälkeen. Muut ovet toimivat jopa päiviä, ennen kuin menevät mukana. Onko kellään ollut samaa vikaa että kuskin ovi temppuilee, ja miten vika löytyi. en viitsisi ottaa sitä pumppua irti jos siinä ei olekaan vikaa ?!
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Koitappas laittaa se kuskin ovi muutaman kerran ihan esim ruuvarilla lukkoon niin että se lukko imaisee sen kiinni. Näkis että onko ongelmaa jos ei oo "kuormaa" lukolla.... :roll:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7077
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Lukkomekanismit rasvattu?
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Koitappas laittaa se kuskin ovi muutaman kerran ihan esim ruuvarilla lukkoon niin että se lukko imaisee sen kiinni. Näkis että onko ongelmaa jos ei oo "kuormaa" lukolla....

Muuten ok mutta kun sitä kuskin ovea aukoo ja sulkee. se toimii kymmeniä kertoja paikallaan ollessa. Kun lähdet liikkumaan autolla niin silloin se ovi menee vikatilaa jossain vaiheessa päivää. Yleensä tunnin parin päästä. Lukkomekanismiä en ole rasvannut vielä kun ei ole ollut aikaa ottaa sitä pahvia pois. On ollut auton kanssa kaikkea muuta pikku puuhaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 kori”