R129 500 SL Kovakaton tiiviys ongelmat

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Punisher
Viestit: 56
Liittynyt: 13.5.2008 19:26
Paikkakunta: Oulu

R129 500 SL Kovakaton tiiviys ongelmat

Viesti Kirjoittaja Punisher »

Keväällä kun hankin tuon SL:n niin se kovakatto piti kyllä sieltä A-pilarin ja katon liitoskohdasta, joku tippa joskus saattoi vettä tulla vänkärin puolen penkille.

Mutta nyt ei ole tilanne enää niin hyvä, vaan kovalla vesisateella varsinkin vänkärin puoleinen tiiviste tahtoo falskata ja vettä on jo usiampia pisaroita vänkärin penkillä :evil: Eli näyttäisi että se vuotaa juuri siitä A-pilarin ja katon liitoskohdan ihan ulkolaidasta, siitä missä ne muotopokkauksetkin on ja katto liittyy A-pilarin päähän.

Katto oli kesän varastossa ja kun laitoin sen syksyllä takasin niin puhdistin tiivisteet roskista ja ruiskutin AutoGlymin vinyl ja rubber carea niihin tiivistepintoihin kun olivat hieman kuivan oloiset ja ajattelin josko ne vähän elpyisi siitä.

Ei ne tiivisteet nyt mahottoman huonokuntoisen oloiset ole, mutta voihan se olla että ne ois jo vaihdon tarpeessa. Miten tämän ongelman sais viksuiten korjattua? Tiivisteet varmaan maksaa melkosen paljon ja ei nyt kehtais sikaflexilläkään alkaa tuota saumaamaan :lol:

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja miten olette ratkaisseet sen?
Dodge Charger R/T 440cid+TF727+3.55 1969
MB R129 SL500 1993
Avatar
Punisher
Viestit: 56
Liittynyt: 13.5.2008 19:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Punisher »

Selailin ulkomaisia forumeita niin näyttäs tämä olevan melko tyyppivika näissä.

Mullahan on just sama tapaus kuin ylemmässä linkissä:

http://www.mbclub.co.uk/forums/bodywork ... ittle.html

Ja täällä hyvää juttua siitä että kannattaa tarkistaa nuo veden poisvalumiskanavatkin:

http://www.peachparts.com/shopforum/sl- ... topic.html


Ovat tiivistäneet noita jonkinlaisella "vaseliinilla"..? Onko kellään mitään ajatusta/hajua minkälaista "vaseliiniahan" tuossa ylemmässä linkissä tarkoitetaan? Tuota voisi koettaa sen lisäksi että puhaltais nuo veden poistokanavat paineilmalla josko se osaltaan auttas...
Dodge Charger R/T 440cid+TF727+3.55 1969
MB R129 SL500 1993
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Miten liene joku jarrujen kumeihin tarkoitettu "vaseliini"? Sehän on vissiin silikonipohjaista tms. eikä sen pitäisi syödä kumia, niinkuin joku öljypohjainen voi tehdä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Punisher
Viestit: 56
Liittynyt: 13.5.2008 19:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Punisher »

Roisto kirjoitti:Terve,

Miten liene joku jarrujen kumeihin tarkoitettu "vaseliini"? Sehän on vissiin silikonipohjaista tms. eikä sen pitäisi syödä kumia, niinkuin joku öljypohjainen voi tehdä.

t.
Risto
Menisköhän tällaisella totaalisen perseelleen jos tällä töhnällä kokeilis?? CRC:n silikonirasva, oiskohan ne jotaki tuollasta tarkottaneet...

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/600101/0
Dodge Charger R/T 440cid+TF727+3.55 1969
MB R129 SL500 1993
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

voiskohan sitä lukkoa lasin yläkehyksessä säätää tiukemmalle

http://www.tophydraulicsinc.com/en/cont ... 29-diagram

kuvassa right front cylinder
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 kori”