Mortonki täältä kesälomilta palanneelta ja palaneelta Onkin vierinyt aikaa forumilla viime käynnistä. Lomien lisäksi suurimpana syntipukkina lienee uusi duuni, joka on vienyt kaiken vapaan ja muunkin ajan.
Mutta asiaan. Möhkön ilmastointi ei ota käynnistyäkseen kuin kikka kakkosella. Eli kun virrat laittaa päälle, EC-valo palaa sinnikkäästi vaikka jääkaappia kuinka koittaa painella siitä päälle.
Vaan kun virrat kääntää n. 5 sek. ajaksi pois ja taas päälle, niin sitten lähtee jäähykin pelaamaan EeeCeetä painamalla.
Ajossa systeemi toimii normaalisti eli kun se on startatessa päällä ja matkan varrella ottaa popis, niin se kyllä kytkeytyy normaalisti takaisin.
Muuten teho on hyvä ja kaikki lämppärin toiminnot kunnossa. Mikähän tuon virran "kaksoiskytkennän" vaateen aiheuttaa, että kompura käynnistyy.
Ilmastointi ei käynnisty kuin "avaimella"
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Ilmastointi ei käynnisty kuin "avaimella"
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Taisin selittää vähnän mutkikkaasti/virheelisesti. Koitetaan uudestaan.
Kun auton käynnistää ja laittaa EC:n päälle, se ei kytkeydy. Kun sammutetaan ja käynnistetään uudelleen, ilmastointi menee päälle.
Saman voi kuitenkin tehdä oikomalla. Laitetaan virta päälle eli hehkutetaan vähän aikaa ja katkaistaan virta. Sitten käynnistetään ja vot ilmari alkaa toimia, kun namiskaa painaa. Sen jälkeen se menee päälle ja pois normaalisti niin kauan kun kone vain on käynnissä. Kun sitten vaikka käypi kaupassa, niin startin jälkeen EC jää palamaan vaikka kuinka painelisi.
Jos taas sammuttaa ja starttaa uudelleen, ilmastointi käynnistyy.
Se ikään kuin tarvitsee jonkinlaisen herätteen, sitten virtakatkon ja seuraavalla alkaa pelata.
Jäähyssä on uudet freonit ja öljyt viime syksyltä ja putsattukin on eli oli virallisessa ilmastointihuollossa. Vika ei tullut siellä vaan aivan omia aikojaan.
Kun auton käynnistää ja laittaa EC:n päälle, se ei kytkeydy. Kun sammutetaan ja käynnistetään uudelleen, ilmastointi menee päälle.
Saman voi kuitenkin tehdä oikomalla. Laitetaan virta päälle eli hehkutetaan vähän aikaa ja katkaistaan virta. Sitten käynnistetään ja vot ilmari alkaa toimia, kun namiskaa painaa. Sen jälkeen se menee päälle ja pois normaalisti niin kauan kun kone vain on käynnissä. Kun sitten vaikka käypi kaupassa, niin startin jälkeen EC jää palamaan vaikka kuinka painelisi.
Jos taas sammuttaa ja starttaa uudelleen, ilmastointi käynnistyy.
Se ikään kuin tarvitsee jonkinlaisen herätteen, sitten virtakatkon ja seuraavalla alkaa pelata.
Jäähyssä on uudet freonit ja öljyt viime syksyltä ja putsattukin on eli oli virallisessa ilmastointihuollossa. Vika ei tullut siellä vaan aivan omia aikojaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954