Mikan W220 S mertseedes.

Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Se on se nopeudenrajoitin toiminto vakkarin viiksessä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Innostuin ihan tuunailemaan pirssiä... 18" OMG:t eksy alle.

Kuva

Yllättävän siistinä pysy ajettavuus. Eipä juuri muuttunu miksikään.

Gummit on vähän isot kun ovat 245+255/45/18
Persauksessa kahahtaa isommissa heitoissa kun alusta on pehmeimmillään.
En kyllä vielä hoksannu että mihin vastaa mutta jospa sinne jälki jäis, tai sitten nostaa pikkusen alustaa.

Taakse meinasin että tarvii varmaan levikepalat että saa kaarelle mutta mitä sitä tyhyjää. Ovat nyt jo ihan siinä ja siinä että menee kaaren sisään joustoissa.
Takana 9x18 et39 ja eessä 8x18 et30

Kardaani pitää tarkistaa jossakin välissä kun pääsee montulle.
Kylmiltään kun aamulla lähtee liikenteeseen niin alkanut pintakaasulla ravistelemaan 50-80kmh:ssa. Loppuu melkein kokonaan kun muutaman kilometrin ajelee.
vetopäällä tai moottorijarrulla ei tunnu tärinöitä.

Olikos se näissä että se kardaanin liitoksen boori kuluu väljäksi?
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Siiiiiis omg! :happy: Tuostahan pitäisi oikein teettää takaluukkuun virallisen näköinen ///OMG-lätkä -> kaveri kun tekaisi viimeisen päälle mersumiehenä kaikkiin harrastevehkeisiinsä erittäin näkyvästi firmansa lyhenteen samalla amg tyylillä ///SMA

Mutta sitten asiaan.... :whisper: siellä takalokarissa lymyää "kuminsyöjä" nurkka, joka on jonkinlainen takapuskurin kiinnipitopokkaus, mutta minä sivalsin pois koko pokkauksen, kun meinasi olla vähän ahdasta 275/35-19" takakumeilla ja vanteet muistaakseni 9,5" leveät ja et 35 (silpominen tehty liikkeen vanteenmyyjän ohjeistuksella :shock: ) ja hyvin kun "tervaa" paikat skalpeerauksen jälkeen, niin pysyy hyvänä, eikä ole puskurikaan pudonnut tiellä...ainakaan vielä reilun neljän vuoden jälkeen :?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Lape
Viestit: 26
Liittynyt: 25.10.2011 23:52

Viesti Kirjoittaja Lape »

Mulla korjaantu tuo lasinpyyhkijöiden kotiinpaluu sillä, että käytti moottorin auki ja puhdisti rasvat pois.

Siellä on sellainen kotikohta mihin sen pitäisi pysähtyä mutta rasva häiritsee sitä.
Avatar
Arto S
Viestit: 136
Liittynyt: 23.10.2005 22:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Tällä pyörii alla Carssonin 19-tuumaiset ja renkaina 245/40R19 kumit. Hyvin istuu alla lievällä alustan madalluksella.

Ajoltaan kanssa yllättävän mukava. Taitaa tuo Airmatic pehmentää menoa aikalailla.

[img][img]http://r129.kuvat.fi/kuvat/S+320+cdi/DSC_0548.JPG/_smaller.jpg[/img][/img]
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350 CDI -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pitäs tosiaan käyttää tuo pyyhinmoottori auki ja kokeilla putsata.
Alkaa kyllä kohtapuoliin vituttaa tuo kun kymmenestä pyyhkäisy kerrasta kahdeksalla sulat jää 10cm väärään kohtaan.

Ja takapäästä löyty se "lippa" johon renkaat hipsii. Leikkoa joskus pois se.

Hyvin istuu carlssonitkin, aikalailla samaan tasoon pudotin minäkin tuo pirssin.
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Mä vaihdoin just renkaat oikein kokosiin 245/45/18, kun edelliset 255/45/18 otti juurikin (takaa) siihen pokkaukseen kiinni isoimmissa montuissa. Pienestä oli kiinni. Vanteet on ET 35.

Sinänsä hassua, että jos starilla laskee auton alas, noi vanhatkin renkaat kyllä mahtui lokarin sisään, mutta mutkissa ilmeisesti antaa sen verran periksi, että taipuvat ulospäin ja ottivat kiinni.

Yhdessä ässässä mulla on se takapokkaus kaarimankelilla vedetty littuun, mutta sen takasisälokarin kanssa tulee ongelmia, kaikki paska roiskuu sinne alle, vaikka mitä patentteja siihen olen koittanut kehitellä.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

millä saralla faceliftin ruostesuojaus on ? onko jo sinkitty kori ?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei mahda olla.
Tosin vielä ei näy ruostetta kuin toisessa takakaaren etureunassa pikku piste.
Sekin pitäs ottaa kiinni.
Kovasti ois hommaa kuhan jaksais ja kerkeäis.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

niin että ei saa väyrystä näistä sen suhteen ? :D harkinnassa olisi kovin tämmöinen yhtenä vaihtoehtona :/
Avatar
Arto S
Viestit: 136
Liittynyt: 23.10.2005 22:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

epk kirjoitti:millä saralla faceliftin ruostesuojaus on ? onko jo sinkitty kori ?
On se jotenkin paremmin suojattu, mutta en tiedä onko sinkitty. Aika vähän näkyy Facelift malleissa ruostetta verrattuna vanhempiin. Omassa ei kyllä ruostetta ole vielä löytynyt vaikka siinä on kyllä muuten fiksattavaa ja vaatii vähän maalausta puskureiden parerausnaarmujen osalta.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350 CDI -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
Arto S
Viestit: 136
Liittynyt: 23.10.2005 22:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Arto S kirjoitti:
epk kirjoitti:millä saralla faceliftin ruostesuojaus on ? onko jo sinkitty kori ?
On se jotenkin paremmin suojattu, mutta en tiedä onko sinkitty. Aika vähän näkyy Facelift malleissa ruostetta verrattuna vanhempiin. Omassa ei kyllä ruostetta ole vielä löytynyt vaikka siinä on kyllä muuten fiksattavaa ja vaatii vähän maalausta puskureiden parerausnaarmujen osalta.
Tuo oma on kyllä 4kk sitten tuotu Suomen joten ruostettomuuteen voi kyllä vaikutaa sekin kun ei ole suolateitä nähnyt.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350 CDI -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
Arto S
Viestit: 136
Liittynyt: 23.10.2005 22:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Mika.T kirjoitti:Juhannusturneen ajot tältä iltaa. Joku satakunta kilometriä puuttuu kun sammutin auton yhessä välissä.
Ei paha vaikka varmaan lähemmäs 300km mentiin vakkarilla 110kmh.

Kuva
Oletko laskenut kulutusta tankaamalla? Omalla tuli viimeviikolla Helsingin reisulla ajettua n.1400 km. Matka-ajossa kulutus lukemat oli 5.4-5.6 ajotietokoneen mukaan, mutta tankatessa laskettuna 6.7 l/100km. Elikkä semmosen litran verran tietokonetta enämpi oli oikea kulutus.

Ajo oli sellaista 10km yli rajoitusten vakkari päällä ja ohittaessa käytettiin reilusti monoa. Auto ohjelmoitu ja egr poistettu käytöstä.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350 CDI -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

No kyllä nämä faceliftitkin ruostuu....minulla tehtiin heti "uutena" 2010 takuutyönä takakaarien entisöinti :? Kuprut oli tosi pieniä, mutta kävin kuitenkin piruuttain kysäisemässä mitä ovat mieltä...ja hemmeti, meni heti läpi ilman "määräämistä" ja tekivät vielä samassa rytäkässä ovetkin listaan asti, vaikke en ollut itse niissä mitään huomannut :shock:

Mutta nyt täytyy sanoa, että olis ne takakaaret nyt voinut paremminkin tehdä...saisi tehdä taas uusiksi, mutta ei nyt mitkään ihan läpimädät ole vieläkään. 8)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Desin heittää tässä tuo "after reset" keskikulutusmittari.

Näyttää nyt 6000km matkalta 6.1l/100km ja tankkauksista laskettu on 6.2l
Vakkari päällä ajellessa tuntuu menevän enempi.
Ymmärrettävää kun alamäet menee jarrutellen ja ylämäet vedättäen. "äly" ei osaa ennakoivaa ajoa :D
Viimeksi muokannut Mika.T, 08.7.2015 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

okei, eli ostaa valmiiks hyvän ja ruostesuojaa.


arto,
Mika.T kirjoitti: Tankillakin kävin. 1290km ja 79litraa meni tankkiin. ~6.1l/100km
Yllättävän tarkka tuo keskikulutusnäyttö. Se on vaihdelut ~5000km ajan 6.1-6.2l/100km lukemissa.

mites tämä 320cdi kone, onko se väykyn peruja vai 211 ?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Faceliftissa on OM648 eli W211 kanssa sama moottori ja laatikko.
Vanhemmissa sitten väykyn kanssa sama OM613
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Okei kiitoksia paljon infosta! Tuollaista täytyy päästä koettamaan, harmi kun Turun alueella ei yhtään myynnissä :-(
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Mika.T kirjoitti:Faceliftissa on OM648 eli W211 kanssa sama moottori ja laatikko.
Vanhemmissa sitten väykyn kanssa sama OM613
Siis alkupään 211:ssä sama kone, uudemmissa 211:ssä OM642.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Niinno W220 ässässä ei tuota V6:sta onneksi ole.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Viikonloppuna tuli ~1000km mittariin lisää.
Alkumatkasta distronicci hyppäs pitkän suoran alussa pois päältä ja ilmoitti jotakin ...reactivate. Mutta ei aktivoitunut silti pitkään aikaan.

No mutta kuitenkin, muutaman sadan metrin päässä oli vastaan tulossa uudehko Volvon pölliauto. :shock:
Melkonen tutka vissiin niissäkin kun välimatkaa oli varmaan lähes 500m. :lol:

Loppureissun distronicci toimikin sitten ihan moitteetta. :shock:
Sai vissiin jonku shokkihoidon tuosta pölliautosta.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Eikäkö siittä on SAMi rikki, osta multa vähän käytetty tilale 8) :wink:
No Merc at the moment
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Hienosti muuten noi distronickit toisissa autoissa antaa piippariinkin hälyjä.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pikku huoltoa tehin ässään. Öljyt jokapaikkaan ja laatikkoon vaihtoin kyppiventtiilin. Jospa loppus kylmänä se turbiinin töksäyttely.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuplat....
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vaihetoosa alko toimimaan kylmänäkin oikein hyvin sen kyppiventtiilin vaihdon jälkeen. Oppineisuus jäi nollaamatta kun tuo testerin paska jaksa aina vaan paskoa päin naamaa. Se lensikin sitten vitutuksissa roskiin.

Miksikähän tuo keskikulutusmittaus nollautuu aina 7000km välein?
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Mika.T kirjoitti:
Miksikähän tuo keskikulutusmittaus nollautuu aina 7000km välein?
Aika jännä, että näitä samoja "ominaisuuksia" löytyy näköjään useammastakin faceliftistä....mitä tässä nyt havainnoinut aiempienkin postauksien perusteella 8) :evil:

...ihan samaa tekee minullakin, että nollaa itseään, mutta ei kyllä tasaisesti jossain tietyssä kilometrissä. Joskus menee tuhansia kilometrejä ok, mutta yleensä nollaantuu omituisissa tilanteissa.....esim. muutaman kerran kickdown pohjassa kiihdyttäessä? :huh:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pitääpä joskus seurata.

Menny tämä tuunaaminen nyt aivan mahottomaksi. :happy:
Nykäsin mustat ritilät pois ja upotin tuonne koloihin ledit.
Palavat silloin kun auto käy ja valotunnistin ei pidä ajovaloja päällä. Sammuvat kun automatiikka sytyttää ajovalot.

Kuva
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Eikö tota päivävalotoimintoa olis jotenkin voinu integroida orkkis umpioihin? Sielähän lamppuja ties mimmosia. Noi ledit vaan ei sovi mihinkään autoon.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eipä niissä ole tilaa. enkä ala tähän mitään kiinalaisia ajovaloja erikseen hommamaan.

Toki sumuvalot ja parkit päällä vois ajaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215”