S500 rajoittimen poisto / "lastutus", NYT re85 kokeilua. Siirrytty bensaan takaisin.

Ale.s
Viestit: 25
Liittynyt: 31.12.2017 14:20

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Mulla alussa kun lähtee kiihdyttämään niin kiihtyy ihan hyvin ja satasen vauhdissa tulee kickdown hyvin.
Avatar
harriba
Viestit: 36
Liittynyt: 06.2.2007 22:44

Viesti Kirjoittaja harriba »

Ale.s kirjoitti:Mulla tossa noin 50-80 vauhdissa ei kyl tuu kickdownia.
Kickdown = Kuski "pakottaa" lootaa vaihtamaan pienemmälle. Pakottaminen tapahtuu painamalla kaasupoljin lattiaan. Wanhoissa automaattiautoissa kaasupolkimen takana oli tätä varten erillinen painonappi.

Tasaisessa 80 km/h vauhdissa mun S500 ottaa kierroksia hiukan vajaat 2000 r/min. Sitten kun painaa lutan kerralla täysin lattiaan niin pitkälle kuin se menee, niin loota vaihtaa saman tien useamman pykälän pienemmälle ja maisema vaihtuu huomattavasti nopeammin. Tämä on kickdown.

Jos siis tuo ei toimi, eli täyskaasukiihdytyksessä 50-80 km/h nopeuksissa ei vaihda pienempää, niin auto on rikki.

On varmaankin selvää, että jos pikku hiljaa kiihdyttelee hissuksiin 80 km/h:sta, niin loota ei välttämättä vaihda pienemmälle. Tässä ei ole kyse kickdownista vaan pienemmälle vaihtamisesta. Se millä kaasupolkimen asennolla ja liikenopeudella pienemmälle vaihtaminen tapahtuu onkin lootan ja auton sisäisiä mietintöjä, käytännössä adaptoituvaa softaa.

Monissa autoissa on nykyään nappeja ja nuppeja joilla kaasuvastetta ja vaihteiston käytöstä voi muuttaa lennosta.
Ex: W115 220A -72 (kaunis mutta mätä), W123 230 -76 (Auto), 525ixTA -95 (mainio), X3 3.0DA -05 (tylsä), S211 500TA4M (high maintenance), E61 525ixT (menetteli), E39 530d (parasta A-luokkaa)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Juu kokeilin tossa la su tota käytöstä niin vaatii kyllä reilun polkaisun kickdown rajan yli että alkaa pudotella ensimmäistäkään. Joskus tuntuu että saattaa pudottaa peräti kaksikin pykälää. Mutta ei aina sitä ensimmäistäkään. ennen kickdownia.

Oisko oppinut liian reippaaseen ajotapaan että odottelee sitten sitä käskyä.

No, en tykkää oli ehjä tai rikki.

Kunnollahan ei voi testailla ilman että tulee sakko:D Pitäis vissiin kaverin olla kyydissä starin kanssa ja logata käppyröitä. niistä näkee paremmin onko käytös loogista kuin että persetuntumalla arvioi.

Edit: meni rampille kiihdyttäessä vikatilaan eli se kaasupoljinanturi taitaa mennä vaihtoon vikakoodin perusteella.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ale.s
Viestit: 25
Liittynyt: 31.12.2017 14:20

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

En ite viitsi tota ostaa uutta ennen kun tulee joku error. Mutta kerro toki oliko vaikusta vaihdon jälkeen.
Ale.s
Viestit: 25
Liittynyt: 31.12.2017 14:20

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

No vittu tänään testailin ja huomasin että siellä onkin joku kickdown nappi :kuski: jo alkoi maisema vaihtua 60 vauhdissa 8) Tosin laiska on ilman sitä.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ale.s kirjoitti:No vittu tänään testailin ja huomasin että siellä onkin joku kickdown nappi :kuski: jo alkoi maisema vaihtua 60 vauhdissa 8) Tosin laiska on ilman sitä.
Riittikö renkaissa pito? Siellä on myös se esp off nappi jos renkaissa on pitoa.:D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ale.s
Viestit: 25
Liittynyt: 31.12.2017 14:20

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Juu pitoa oli, 275 rengas takana pitää aika hyvin.
Avatar
harriba
Viestit: 36
Liittynyt: 06.2.2007 22:44

Viesti Kirjoittaja harriba »

Tänään pitkästä aikaa ajelin töihin. 80 km/h vauhdissa kiekat on 1500 r/min tuntumassa. Vähänkin jos kaasua painaa enemmän kuin hitaasti hivuttamalla niin rundit nousee > 2000 r/min. Sama tulos jos käsin pudottaa vaihteen neloselle.

Kickdownit jäi aamuliikenteessä testaamatta :)
Ex: W115 220A -72 (kaunis mutta mätä), W123 230 -76 (Auto), 525ixTA -95 (mainio), X3 3.0DA -05 (tylsä), S211 500TA4M (high maintenance), E61 525ixT (menetteli), E39 530d (parasta A-luokkaa)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

harriba kirjoitti:Tänään pitkästä aikaa ajelin töihin. 80 km/h vauhdissa kiekat on 1500 r/min tuntumassa. Vähänkin jos kaasua painaa enemmän kuin hitaasti hivuttamalla niin rundit nousee > 2000 r/min. Sama tulos jos käsin pudottaa vaihteen neloselle.

Kickdownit jäi aamuliikenteessä testaamatta :)
Kulkupuolta alkaa löytyä sieltä 3500-4000 jälkeen.... Tosta 1500-2000 kierroksilta herääminen vaan kestää. Vapari S600 herää ihan erilailla vaikka painaa enempi ja vaan 60hp enempi. Lootan ohjelma mietityttää edelleen - mahtaisko AMG lootassa olla eri ohjelma joka toimisi tossa viissatkussakin... Pudottais herkemmin alaspäin... Mutta eipä se siitä merkittävästi taitais parantua... Kai se on haaveiltava m113k tai m275 hankinnasta...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ihan taas vain mielenkiinnosta kysymys...miten pitkä ykkönen tuollaisessa viissatkussa on? Eli siis paljonko on vauhtia ykkösellä, kun kierrokset tuolla "tehoalueella" 3500-4000r/min ?

Vai onko se sama laatikko kuin tässä minun riisselissä, mutta eri perä? :oops:


Esitteissä pullistellaan tämän ikäisten amg ässien kohdalla jostain täysin eri vaihteistosta amg-speedshifteineen, mutta mikä lie totuus...ratissa ainakin on ne vaihtonapit ja jossain tm-testissä yms. kehuivat aikanaan että on huomattavsti nopeampi vaihdoissaan tavis ässään verrattuna, ja taisi niissä olla vielä sekin, että piti valitun vaihteen päällä eikä alannut arpomaan jotain muuta esim. kesken kinkkisen mutkan rata-ajossa :roll:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

piippu kirjoitti:Ihan taas vain mielenkiinnosta kysymys...miten pitkä ykkönen tuollaisessa viissatkussa on? Eli siis paljonko on vauhtia ykkösellä, kun kierrokset tuolla "tehoalueella" 3500-4000r/min ?

Vai onko se sama laatikko kuin tässä minun riisselissä, mutta eri perä? :oops:


Esitteissä pullistellaan tämän ikäisten amg ässien kohdalla jostain täysin eri vaihteistosta amg-speedshifteineen, mutta mikä lie totuus...ratissa ainakin on ne vaihtonapit ja jossain tm-testissä yms. kehuivat aikanaan että on huomattavsti nopeampi vaihdoissaan tavis ässään verrattuna, ja taisi niissä olla vielä sekin, että piti valitun vaihteen päällä eikä alannut arpomaan jotain muuta esim. kesken kinkkisen mutkan rata-ajossa :roll:
Pitääpä muistaa kokeilla, ehkä ottaa video niin näkee parhaiten.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ale.s
Viestit: 25
Liittynyt: 31.12.2017 14:20

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Ykkösellä vauhtia oli noin 45, 4000 kohdalla.
Ale.s
Viestit: 25
Liittynyt: 31.12.2017 14:20

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Tuleeko teillä satasen vauhdissa kickdown? Mulla ei ainakaan tule..80 tulee hyvin.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ale.s kirjoitti:Tuleeko teillä satasen vauhdissa kickdown? Mulla ei ainakaan tule..80 tulee hyvin.
Katsastusta odotellessa ei painella kaasupoljinta juurikaan, takarenkaissa pintaa n 3mm joten nyt on kestettävä renkaat laillisena n 2vk joka armonaikaa saada peili vilkku pelaamaan.... :D

Laiskahan se on lähtemään ilman että itse pudottelee vaihteita - ei kyllä ole ollenkaan mersun saati s-mallin toivottu ominaisuus että automaattilaatikkoa pitää kulkuhalujen takia runkkailla pienemmälle että lähtee edes jotenkin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ale.s
Viestit: 25
Liittynyt: 31.12.2017 14:20

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Tohon itse pudotteluun en ole viellä alentunu..mut ei tunnu toi raketti nappi toimivan satasen vauhdissa en tiä kuuluuko toimia..Täytyy vissiin kokeilla tota opetusta.
Ale.s
Viestit: 25
Liittynyt: 31.12.2017 14:20

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Otin pienen videon miten kiihtyy..

https://streamable.com/j06b9
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ale.s kirjoitti:Otin pienen videon miten kiihtyy..

https://streamable.com/j06b9
Hmmm.... Kiihtyvyyshän on tosiaan absoluuttisluonteinen mittari. Pitänee ottaa video itsekin. Mutta olisi hyvä nähdä kiekkamittarikin. Näkisi onko eroja nopeus vs kiekkamittarissa.

Olikos esp päällä? Tie kuiva? Näihinhän vaikuttaa rengaskin, pääseekö vanha linglong sutasemaan ja pilaa kaiken vai onko alla tuore pehmeä laatukumi... Itseasiassa iskaritkin vaikuttaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ale.s
Viestit: 25
Liittynyt: 31.12.2017 14:20

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Koitan ottaa joku päivä uuden videon kiekkamittarin kanssa.

Esp oli päällä. Rengas on 275/30/19 joka pitää aika hyvin ja olisko ollu 3-4 vuota vanhat
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ale.s kirjoitti:Koitan ottaa joku päivä uuden videon kiekkamittarin kanssa.

Esp oli päällä. Rengas on 275/30/19 joka pitää aika hyvin ja olisko ollu 3-4 vuota vanhat
No jos on niin hyvin pitoa ettei vilauta kolmiota eikä kierroksista näe että sutasee niin sithän se kiihtyvyys on suunnilleen se mihin se pystyy.

Pitää kokeilla kuivalla ottaa video omasta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

https://fuelflexfinland.fi/

https://eflexfuel.fi/

Toi ensimmäinen ei sisällä etanolianturia ja maksaa 269.

Toisessa on anturi ja sarja maksaa 349.

Onko näistä käytännön kokemusta M113 moottoreissa?

Ainiin, automaattilaatikon ohjaimessa oli öljyä reippaasti. Kuivaus paranti selvästi vaihdelaatikon toimintaa - eikä ihme.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

AK47 kirjoitti:
Ale.s kirjoitti:Koitan ottaa joku päivä uuden videon kiekkamittarin kanssa.

Esp oli päällä. Rengas on 275/30/19 joka pitää aika hyvin ja olisko ollu 3-4 vuota vanhat
No jos on niin hyvin pitoa ettei vilauta kolmiota eikä kierroksista näe että sutasee niin sithän se kiihtyvyys on suunnilleen se mihin se pystyy.

Pitää kokeilla kuivalla ottaa video omasta.
Ainiin. Kulkuhalut parantui vaihtamalla kaasupoljunanturi. Lopulta vanha meni niin rikki että aiheutti joka viikko vikatilan kun painoi nopeasti tai löysäsi kaasua nopeasti.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Re85 kokeilua

Viesti Kirjoittaja AK47 »

AK47 kirjoitti: 29.4.2019 20:51 https://fuelflexfinland.fi/

https://eflexfuel.fi/

Toi ensimmäinen ei sisällä etanolianturia ja maksaa 269.

Toisessa on anturi ja sarja maksaa 349.

Onko näistä käytännön kokemusta M113 moottoreissa?

Ainiin, automaattilaatikon ohjaimessa oli öljyä reippaasti. Kuivaus paranti selvästi vaihdelaatikon toimintaa - eikä ihme.
Kas noin... Motonetissä oli tarjouksessa tuo eflexfuelin aiemmin 349 hintainen sarja joka ensin laskettu 249 ja sitten 125. Jos nyt sattuisi saamaan muutostuenkin niin testille ei tule kuluja jos asentaa itse ja mylly ei kilahda. Näyttäisi olevan vanha malli ja uudempaakin olisi olemassa.

Kai se on kesällä kokeiltava. Talvella etanoli ei kulutuksen puolesta ole ollenkaan hyvä juttu.

Hintaeroa näytti tänään olevan 98 ja re85 välillä 0.53eur josta kulutuksen nousun myötä jää säästöksi 0.19eur. Tämähän ei ole paljon. Mutta tankillisessa se on 14eur. Joka kerta kun tankkaa auton voisi käydä tankkaamassa itsensä ilmaiseksi jos siis olisi ne huoltoasemien ruokalat auki.

Öljyn vaihdon voisi lyhentää ja osan siitä maksaa abc tankkausbonus joka kasvaa 28% koska 1.75 ja 1.22 hintaisista tuotteista saa vain sentin litralta ja nyt "litrat" nousee 28%. 10tkm välein saa öljynvaihtoon säästöä 16eur jos ääsbonus on 5% ja kulutus noussut 28%, no filtterin saa sillä.

Täytynee odotella josko bensan hinta nousee ja etanoli ei ihan yhtä pahasti.... Eipä nuota etanolin hintoja ole tullut ihmeemmin seurattua mutta näyttää nytkin vaihtelevan 1.06 ja 1.22 välillä.

Eihän tästä mitenkään voi tulla hyvää lopputulosta...

Edit korjattu laskuja realistisemmiksi.
Viimeksi muokannut AK47, 13.4.2021 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Re85 kokeilua

Viesti Kirjoittaja AK47 »

https://www.youtube.com/watch?v=xohlU2cMaPE

Onkos kukaan tuollaista kokeillut?

Lähinnä mietin saisiko tuon kaasupolkimen hieman herkemmäksi alkuosasta...

Ilman vikakoodia on menty käytetyllä varaosalla joka otettiin 320cdi -00 ässästä. Jätin vain kickdown nappulan johdon kytkemättä. Faceliftissähän se kytkin on pelkkä mekaninen ja senkin voi vaihtaa kyllä sinne jos haluaa.

Orkkis oli A2203000104 ja käytetty A2203000004 (-08 joten jo kertaalleen vaihdettu.) Käsittääkseni nuissa ei muuta eroa kuin se sähköinen/mekaninen(ohjelmallinen) kickdown.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Re85 kokeilua

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kas niin. Katselin tuon muutos-sarjan etanoolianturin liittimiä ja aika pieni reikä on siellä.

Itse letku on 8mm reijällä ja päätyliittimissä pikkuisen vajaa 6mm reikä. Sitten etanoliadapterin muoviliittimessä joka vaikuttaa varsin heiveröiseltä muutoinkin noin 5mm reikä. Itse anturissa noin 6mm reikä.

Tuli mieleen että jos on pulmaa siinä ettei suuttimissa riittäisi tuotto täysteholla niin kannattaako tuommoisia kuristimia sinne polttoaineen syöttöpuolelle laittaa? Halkaisija muuttuu useassa kohdassa niin virtausvastusta siinä kyllä saadaan aikaan.

Jos laittaisikin paluupuolelle niin siellä se haittaisi ehkä vähemmän?

Paljonkos se paine ja virtaus on normaalisti? Muistelen että pa-pumppu tekee bensamersuissa jotain 5 bar luokkaa olevan paineen.

Rajoittaako täydellä teholla tuo 5mm kuristus ja anturihässäkkä minkä verran polttoaineensaantia ja pitäisikö laittaa anturi paluupuolelle?

Kummalle puolelle olette sen laittaneet tai laitattaneet?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Re85 kokeilua

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Näyttää virtaavan 5mm reijästä sen verta hyvin ihan vesijohtopaineella vesi että ei se taida vaikuttaa jakotukille tulevaan paineeseen ja virtaukseen pahemmin.

Sitten olikin jo enempi mietittävää kun eihän ne oikein mene ne liittimet mitenkään paikalleen. Lieneekö vahingossa väärän merkkiseen autoon tarkoitetut sujahtaneet nuonne motonetin tarjouspaketin sisään...

Pitää hieman selvitellä valmistajalta pitäisikö niiden jotenkin mennä sinne vai onko väärät liittimet piuhoissa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Jari Nysten
Viestit: 384
Liittynyt: 27.10.2010 16:19
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: S500 rajoittimen poisto / "lastutus", NYT re85

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Mulla ainakin omissa autoissa on EV1 liitin vakiona.Nämä tosin vanhoja autoja.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: S500 rajoittimen poisto / "lastutus", NYT re85

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jari Nysten kirjoitti: 21.4.2021 9:08 Mulla ainakin omissa autoissa on EV1 liitin vakiona.Nämä tosin vanhoja autoja.
Kyselin valmistajalta niin totesivat juurikin että pitää olla EV1 liitin tuohon M113. Pistin kyselyä että saako johtoja erikseen.

Toi motonetin myymä paketti oli semmoinen missä luki mercedes ja toki mlk siellä myös luki. Sen sijaan EV1 paketti ei puhu mersedeksestä mitään vaan se on jetronic.

Hieman harhaanjohtavaa, mutta samapa tuo.

Eipä sitten asennella tuota. Missähän mersussa tai ylipäätään on nuita mlk liittimiä, niin voi myydä pois koko keksinnön, mutta sellaiselle jolla sopiva auto?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Jari Nysten
Viestit: 384
Liittynyt: 27.10.2010 16:19
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: S500 rajoittimen poisto / "lastutus", NYT re85, ei sittenkään

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Pirkkalassa valmistajalla oli tallissaan kaikkia liittimiä, mietti että mitkähän laitetaan, oli EV1.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: S500 rajoittimen poisto / "lastutus", NYT re85, ei sittenkään

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jari Nysten kirjoitti: 21.4.2021 15:46 Pirkkalassa valmistajalla oli tallissaan kaikkia liittimiä, mietti että mitkähän laitetaan, oli EV1.
Valmistajahan vastasi nopeasti tosiaan että EV1 M113 moottoriin ja kun kyselin saatavuutta johtosarjalle, tuli vastaus yhtä nopeasti - saa niitä erikseen. 79eur+pk joten ei tuo nyt tuohon kaadu.

Sensijaan ei vastannut mihin MLK liittimet käy. Pikkuisen googlattuna ehkä uudempiin järkytyksenä M156 AMG.. En ehkä siihen laittaisi tällaista sarjaa kuitenkaan....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: S500 rajoittimen poisto / "lastutus", NYT re85, ei sittenkään

Viesti Kirjoittaja AK47 »

AK47 kirjoitti: 21.4.2021 18:32
Jari Nysten kirjoitti: 21.4.2021 15:46 Pirkkalassa valmistajalla oli tallissaan kaikkia liittimiä, mietti että mitkähän laitetaan, oli EV1.
Valmistajahan vastasi nopeasti tosiaan että EV1 M113 moottoriin ja kun kyselin saatavuutta johtosarjalle, tuli vastaus yhtä nopeasti - saa niitä erikseen. 79eur+pk joten ei tuo nyt tuohon kaadu.

Sensijaan ei vastannut mihin MLK liittimet käy. Pikkuisen googlattuna ehkä uudempiin järkytyksenä M156 AMG.. En ehkä siihen laittaisi tällaista sarjaa kuitenkaan....
No, sain valmistajalta EV1 johtosarjat. Motonetti ei tiennyt onko heillä EV1 johtosarjallisia. Olisi pitänyt olla tuotenumero jotta olisivat osanneet sanoa. Jotenkin tuntuu että motonet on palkannut peruskoululaisia asiakaspalveluun vastaamaan...

No nyt voisi myydä jollekin nuo MLK liittimillä olevat johtosarjat jos joku haluaa ostaa motonetin alennuksesta (124,5eur) esim honda/nissan tai mitä niitä nyt oli alennuksessa siellä ja vaihtaa nuo MLK liittimillä olevat johtosarjat tilalle. Boksihan on muutoin sama eri merkeillä.

Oisko 50eur liikaa johtosarjasta? Valmistaja myy 92 eurolla kuluineen johtosarjoja.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215”