Tere,
En löytänyt parin päivän hakemisella että mahtaako olla normaalia että tuo hydraulinen takaluukun suljin hurraa kiinni laittaessa tarpeettomasti parisen sekuntia rajaa vasten vaikka normalisointi on suoritettu ja asentotunnistimen data näkyy hienosti starilla? Olisin kuvitellut että pumppu ymmärtäisi hiljentyä kun lukko napsahtaa alipainelukon kiinni-imettäväksi.
Tämä näkyy ylimääräisen äänen lisäksi vuotona ja takaluukun huonona asettumisena koloonsa.
w220 sähköisen takaluukun toiminta
w220 sähköisen takaluukun toiminta
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
Ei kokemusta tuollaisesta itse sulkeutuvasta, mutta se ”loppu kiristyskö” tapahtuu kuitenkin kuten näissä loppuvedon imevissä luukuissa? (Ymmärtääkö tuosta nyt kukaan mitään? )
Jos tosiaan noin, niin onko se hydraulipumppu mikä siellä jää jauhamaan, vai se loppuvedon mekanismi...kun ei kerran kunnolla sulkedukkaan?
Itsellä alkoi takuta se loppu kiinniveto ja luukku jäi vähän puolitiehen, mutta tässä käsin suljettavassa ongelmaa pystyy kiertämään yksinkertaisesti läimäyttämällä luukku kiinni kuten perinteisissä takaluukuissa
Eikä tuo ongelma näy testerissä...tai ei ainakaan siitä suoraan vikaa hyppää silmille
Jos tosiaan noin, niin onko se hydraulipumppu mikä siellä jää jauhamaan, vai se loppuvedon mekanismi...kun ei kerran kunnolla sulkedukkaan?
Itsellä alkoi takuta se loppu kiinniveto ja luukku jäi vähän puolitiehen, mutta tässä käsin suljettavassa ongelmaa pystyy kiertämään yksinkertaisesti läimäyttämällä luukku kiinni kuten perinteisissä takaluukuissa
Eikä tuo ongelma näy testerissä...tai ei ainakaan siitä suoraan vikaa hyppää silmille
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Juu. Hydraulimoottorista kun nappaa johdon irti ja laittaa luukun tavallisesti kiinni se napsahtaa ja imaisee kiinni kuten muissakin. Avatessa sama alipainepurkki myös vapauttaa lukon.
Hydraulituubilla avatessa se pysähtyy jetsulleen haluttuun kohtaan. Sulkiessa se jää haluamaan vieläkin lisää kiinni ja kiskoo sarananurkan ihan pohjaan. Väljää nivelissä sen verran että nurkkaa voi nostaa melkein sentin ylemmäs kun tuubi on rauhoittunut. Sen verran huomasin katsoa että siihen on asennettu kaksi vasemmanpuolen kaasujousta. Liekkö siinä vika?
Youtubesta en löytänyt kuin yhden venäläisellä korostuksella selostetun videon jossa olin kuulevinani pumpun surraavan saman verran liikaa sulkiessa.
Testeristä en löytänyt keinoa syöttää raja-arvoja manuaalisesti. Ylärajan saa asettaa prosessissa käsin mutta alaraja ajetaan moottorilla. JYMS surrr. Mahtaisikohan koivunhalko välissä kalibroinnin aikana aikaistaa pysäytystä sen verran että alaraja tulisi vastaan ennenkuin luukku tapailee puskuria...
Hydraulituubilla avatessa se pysähtyy jetsulleen haluttuun kohtaan. Sulkiessa se jää haluamaan vieläkin lisää kiinni ja kiskoo sarananurkan ihan pohjaan. Väljää nivelissä sen verran että nurkkaa voi nostaa melkein sentin ylemmäs kun tuubi on rauhoittunut. Sen verran huomasin katsoa että siihen on asennettu kaksi vasemmanpuolen kaasujousta. Liekkö siinä vika?
Youtubesta en löytänyt kuin yhden venäläisellä korostuksella selostetun videon jossa olin kuulevinani pumpun surraavan saman verran liikaa sulkiessa.
Testeristä en löytänyt keinoa syöttää raja-arvoja manuaalisesti. Ylärajan saa asettaa prosessissa käsin mutta alaraja ajetaan moottorilla. JYMS surrr. Mahtaisikohan koivunhalko välissä kalibroinnin aikana aikaistaa pysäytystä sen verran että alaraja tulisi vastaan ennenkuin luukku tapailee puskuria...
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue