S500 sammuilee ! !

Vastaa Viestiin
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

S500 sammuilee ! !

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tuollainen S500:nen oikuilee milloin mitenkäkin :twisted:

Oireet:
- ajat esim. 50 km /h auto sammuu ihan lennosta
* lähtee taasen avaimesta käyntiin
* tai sitten ei lähde
+ epämääräisen odotuksen jälkeen voi taasen lähteä
- menet esim. kauppaan auto käy ja kukkuu, tulet autolle
* ei lähde käyntiin
* esim. 30 min odotus ja kuin palmun alta :roll: :roll:

Vikamuistista ei löydy mitään vikakoodeja, ei Mersun orkkis Stardiagnosisilla, ei Boschin järjestelmä testerillä :shock:

Bensanpaineet ovat ok, ajonesto ei mene päälle, starttaa normaalisti muttei suostu käymään, ei edes lupaa.

Em. vika on jo korjattu, mutta löytyisikö täältä tietäjää / arvaajaa :?:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Bensapumpun rele :idea:
- Huonosti kiinni jos on samalla lailla kuin S202:n takakontissa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No pilaan topikin heti alkuunsa: Bensapumpun releessä juotos kakka. :idea:

Edit: Aki prkl! :lol:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

L-D kirjoitti:Bensanpaineet ovat ok, ajonesto ei mene päälle, starttaa normaalisti muttei suostu käymään, ei edes lupaa
Noin yhtäkkiä luulis nottei startates tule ruiskun "jakotukkiin" 3,8 bensanpaineita jos pumpun rele takkuilee :roll: ......vai :?:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Maallikon arvaus:


Kysymys on aseteltu niin että vika on ilmeisestikin jokin "pikku juttu", veikkaisin niinkin yksinkertaista asiaa kuin akku kaput. Ainakin väyrysessä alkaa kaikki henkimaailman ongelmat jos akku finaalissa :?
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Ettei olisi ottanut oppia HVM:n ässästä...

Eli sytkäyksikkö/puola/millainen kipunaviritys tuossa sitten ikuna onkaan... :lol:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Väykky "toimii" juurikin noin useasti. Huono akku, vikamuisti täyteen ( lisämuistia Veholla ei ole kaupan) ja pirssi on hätäkäytöllä.
Akku sekä, muistin nollaus :jook: auttaa asiaan :lol:

Ekin kommentit ovat jo suuntaa-antavia :ope:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Hall-anturi pa*kana. :idea:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No ei hirveetä ruuhkaa ollut tähän topikkiin :lol:

Kampiakselin pyörintänopeustunnistin sökönä.


Riittävästi kun lämpeni anturi heittäytyi toimimattomaksi:
- ei pyörintänopeussignaalia

:arrow: ei kipunaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Lucky-Dog kirjoitti:Kampiakselin pyörintänopeustunnistin sökönä.
:shock: :shock: :shock: Kaikenlaisia vekottimia niitä autoissa onkin. Meikäläinen ei varmaan tunne sadasosaakaan kaikista moottorissa olevista tunnistimista yms. :oops:
No, maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Lucky-Dog kirjoitti:

Riittävästi kun lämpeni anturi heittäytyi toimimattomaksi:
- ei pyörintänopeussignaalia
Jaa, ja testeri ei näyttäny mittään, kylmäspraylläkö selvis?
Avatar
jameri
Viestit: 210
Liittynyt: 24.2.2007 18:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Lucky-Dog kirjoitti:No ei hirveetä ruuhkaa ollut tähän topikkiin :lol:

Kampiakselin pyörintänopeustunnistin sökönä.


Riittävästi kun lämpeni anturi heittäytyi toimimattomaksi:
- ei pyörintänopeussignaalia

:arrow: ei kipunaa.
En ehtinyt vastata olisin meinaan tiennyt, kerrankin olisin voinut päteä toisten tiedoilla :lol:

Minulla kävi juuri noin elikkäs onnettomuustilanteessa laukeava kampiakselin pyörintänopeustunnistin simahti keskenajon .

Ensin tuli paikalle kaveri Mobilolife pakulla mutta ei se saanut selkoa ja sitten hinattiin illalla Veholle ja niiden piti alkaa korjata mutta vaikka ne soittivat jollekkin kotiin ( jokin pääpiru ) sanoivat että ei mitään hajua, mikä vikana.

Seuraavana päivänä selkisi, ei kuulemma ollut aijemmin mennyt ja yleensä ei pitäisi mennäkkään, ei tosiaankaan anna virheilmoitusta, olikohan se niin että se oli erillisenä piirinä / järjestelmänä autossa liittyen näihin turvavarusteisiin ja niiden toimintaan riippumatta muusta järjestelmästä, saattaa olla että lopun muistan väärin mutten tuota alkua :lol:
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jameri saa "pätemispojoja" vaikket "ajoissa" ehtinytkään.


Asia selvisi mittaamalla anturia kun auto lakkasi käymästä.

Ainakin Kliimannin miehet on vastaaviin ongelmiin tömänneet aikaisemminkin.

Vastaavia antureitahan on nokka-akselilla.

"Toisten" tiedoilla päden tässä minäkin.
Loppui tuon kulkineen kanssa nimittäin järki ja aika.
"Delegoin" asian Bosch Car Service Matalamäelle, heillä kun on laaja kokemus juuri näistä ongelmapotilaista.
Heillä yksi Subaru "kärsi" juuri samasta vaivasta.

No ei se heilläkään ihan plug and play homma ollut, mutta hienosti asian selvittivät.

Näin nämä hommat joskus etenenevät, yhteistyöllä.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
jameri
Viestit: 210
Liittynyt: 24.2.2007 18:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Näin se homma etenee, yhteistyöllä tietysti. Kiitos pojoista 8)

Niin ei ne Pitäjänmäessä sitä omin voimin saanut eteenpäin kyllä se vaati Saksan puhelun.

Olen muuten joskus takavuosina käynyt Matalamäellä siinä Koskenkorvan seutuvilla säädättämässä / huollattamassa autoa ja hyvä oli aina palvelu, tuli meinaan asuttua kaupparatsu hommissa siinä Kurikan Pitkässä-Jussissa ja sehän on siinä lähellä.
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Nykyään pääpaikka Seinäjoella, parin kilsan päässä mun lafkasta.

Yhteistyötä tehdään kaikkien korjaamojen kanssa puolin sekä toisin,
se on asia joka täällä toimii, onneksi. Ei ole mitään typerää kyräilyä ja asiakkaatkin tulee palvelluksi paremmin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla oli viime viikolla projektina 535 BMW joka oli sammunut kesken ajon eikä senjälkeen enää lähtenyt käyntiin.

Tuurillaan mittasin ensimmäiseksi kampiakselin pyörintänopeustunnistimen, vastus pitäisi olla 400-800 ohmia ja se oli parituhatta kilo-ohmia - tilattiin uusi ja kuntoon tuli. :D

Nokka-akselin asentotunnistimen hajoaminen ei useinkaan pimennä konetta kokonaan vaan aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 moottori”