M112:n öljykorkin alla "vaseliinia"

Vastaa Viestiin
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

M112:n öljykorkin alla "vaseliinia"

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Työkaverin ässän öljykorkin alle on kertynyt vaahtoa / "vaseliinia". Epäili, oisiko kannentiivisteessä vuotoa. Liekö näissä muita paikkoja? Öljynjäähdyttimessäkin on nestepuoli omilla letkuillaan, joten sen tiivistevian ei pitäisi sekoittaa aineita. Peruskovia koneitahan nämä on. Liekö kuinka paljon tullut kannentiiviste- / kansivikoja vastaan?

Se kyllä ajelee lyhyttä matkaa, eikä sillä toimi letkulämppäri, joten ehdotin ensinnä, josko koneeseen oisi vaan kondensoitunut vettä. Puhui, että paisarissa olisi jonkin verran painetta. En itse ole tuota todennut mutta kaveri kuitenkin tietään autoista (lähinnä Saabeista) jotakin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Miltäs siellä tikussa näyttää? Luulis, jotta jos olis nestettä päässy öljyn sekaan, niin tikussakin olisi öljy harmaata.

Omassa M112:ssa ainakin aika herkästi lyhyemmässä ajossa tekee korkin alle sen vaaleanruskean kerman. Lyhyessä työmatka-ajossa ei kerkeä 8 litraa öljyä lämmetä vielä kovinkaan paljoa, vaikka moottorin lämpömittari ehtiikin juuri kivuta normiin 82 asteeseen.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Hyvä pointti. Kuulemma tikku näytti normaalilta.

Paisuntasäiliö oli vissiin ihan täynnä. Valutti sen normitasoon ja aikoi seurata tilannetta.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Juurikin kondension tekemää nk. kylmälimaa varmaan, mikäli muita oireita ei ole. Lähtee haihtumaan kesemmällä ja pitemmällä motarikaahauksella. Honotinsysteemeihin kannattaa kiinnittää huomiota silti. Moottori voi äkkiä tyrkätä öljyt ulos paraaksi katsomastaan paikasta, jos läähättimet tukkeentuu tuosta rähmästä ja huoku ei huilaa. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 moottori”