W220 parkkilukko takkuaa

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

W220 parkkilukko takkuaa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Voi V.... :evil: Että se aina koettelee just silloin kun vähiten sitä kaipaa.....pitäisi auto jättää viikoksi hesan kentälle parkkiin, mutta alkoipa parkkilukko takkuamaan vaihdekepissä ja vaikka keylessgo malli onkin (eli auton saa sammutettua ja käyntiin N-asennossa ja virrat katkeaa) mutta ovia ei saa lukkoon ilman kepin siirtämistä P-asentoon, ja tämä ei siis toimi! :shout:

Parikertaa sain "härnättyä" kepin pois P-asennosta 15min renkutuksen jälkeen, mutta kolmatta kertaa ei uskalla edes kokeilla ja korjaamolle ei nyt vain pääse millään ennen lähtöä.

Eli jos viikon päästä kentältä lähtiessä parkkilukko ei antaudu millään, niin miten tuo vapautetaan tässä keylessgo-mallissa? (tiedän...ehkä, miten tuo vapautetaan väkivalloin normaalissa mallissa) Tai mitä työkaluja mukaan, että tuon ongelmakohdan saa kaivettua esiin hätätapauksessa :help:


ps. pistäkää vaikka yv:nä jos sellaista tietoa että siitä hyötyy muuten hämärämiehetkin
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W220 parkkilukko takkuaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

piippu kirjoitti:Voi V.... :evil: Että se aina koettelee just silloin kun vähiten sitä kaipaa.....pitäisi auto jättää viikoksi hesan kentälle parkkiin, mutta alkoipa parkkilukko takkuamaan vaihdekepissä ja vaikka keylessgo malli onkin (eli auton saa sammutettua ja käyntiin N-asennossa ja virrat katkeaa) mutta ovia ei saa lukkoon ilman kepin siirtämistä P-asentoon, ja tämä ei siis toimi! :shout:

Parikertaa sain "härnättyä" kepin pois P-asennosta 15min renkutuksen jälkeen, mutta kolmatta kertaa ei uskalla edes kokeilla ja korjaamolle ei nyt vain pääse millään ennen lähtöä.

Eli jos viikon päästä kentältä lähtiessä parkkilukko ei antaudu millään, niin miten tuo vapautetaan tässä keylessgo-mallissa? (tiedän...ehkä, miten tuo vapautetaan väkivalloin normaalissa mallissa) Tai mitä työkaluja mukaan, että tuon ongelmakohdan saa kaivettua esiin hätätapauksessa :help:


ps. pistäkää vaikka yv:nä jos sellaista tietoa että siitä hyötyy muuten hämärämiehetkin
Ensin
Se kepin nuppi pois,
sitten tervänapautus(ei siis tarvitse olla kovin kova)
samlla vaetää sitä keppiä normallin liike suuntaan

mutta kun on tuo malli niin erityisen tarkkan sen nupin kanssa
siinä kepin päässä olevien liitmen reikien kanssa että ei ole sitten mitään
mennyt niihin kun napautta ja nuppia ei saa pyörittä
lähtee suoraan ylös päin kun ensin kiertää sen lukitus palan siitä nupin ala reunasta suoja sukan sielätä löysäksi,

kannatta tarkistella jarruvlon katkaisin ja sen piiri,
sulakeitten kosketukset



E: työkaluksi rittää vaikka vasara tai rengas avain tms millä saa tarpeeksi kovan/tervän napautuksen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
teppo
Viestit: 352
Liittynyt: 16.6.2007 0:32
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja teppo »

Jos toi on samanlainen kun 4maticissa niin vipu irti autosta ja purkaen. SIsältä löytyy L-mallinen valkoinen muovivipu jonka voi vaihtaa uuteen metalliseen tai ottaa kokonaan pois. Se on siis murtunut.
Itse jätin pois.
http://www.benzworld.org/forums/w220-s- ... heres.html
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Kiitos vastauksista!

Tepolla loistava linkki aiheeseen, mutta hieman haastava toteuttaa hki-vantaan kentällä....kirjaimellisesti kenttäolosuhteissa :?

Siis tuo keylessgo menee samalla tavalla kuin ilmankin sitä....eli nupissa oleva start/stop-nappi yhdistyy jonkinlaisella liittimellä itse vaihdekepin metallirunkoon ja on siis purettavissa, niin eihän tässä sitten hätää, kunhan vasara mukana. Kun tuon iskun tekee, rikkooko se kyseisen takkuavan lukituksen...eli ongelma poistuu kertalyönnillä? :shock: Ei sillä että kiertäsin ongelmaa rikkomalla, vaan kyllähän tuo kuntoon täytyy saada, mutta mielenkiinnosta.

Ja reissun jälkeen sitten tutkitaan tarkemmin mistä takku johtuu....voi siis olla hyvinkin tuo jarruvalokatkaisija, kun vika tuli täysin puskista, eli pysäytin auton suoraan ajosta ja jätin käymään P-asennossa...täytin kusipojan ja piti lähteä jatkamaan matkaa, mutta eipäs sitten lähettykään ihan heti :x Monta sammutus-käynnistystä ja kokeilin avaimella ja ilman, mutta ei hellittänyt, kunnes kuitenkin aikani retuuttamalla ja välillä hellästi suostuttelemalla antoi periksi, mutta siinä vauhdin ollessa päällä pukkasin vahingossa takaisin P:lle :oops: Ja vielä antoi toisenkerran periksi, mutta nyt en ole enää kolmatta kertaa kokeillut.....
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

https://www.youtube.com/watch?v=ZLsEHOVAPms

Tuolla vinkki miten sen saa pois P:ltä vaikka kaupan pihassa.
Ei tarvi vasaraa vaan lähtee liikkeelle ihan käsipelillä lyömällä, eikä nuppia tarvi ottaa pois.

kokeilin omassa tuota ja kyllä se parkkilukko irrottaa otteensa noin.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mika.T kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=ZLsEHOVAPms

Tuolla vinkki miten sen saa pois P:ltä vaikka kaupan pihassa.
Ei tarvi vasaraa vaan lähtee liikkeelle ihan käsipelillä lyömällä, eikä nuppia tarvi ottaa pois.

kokeilin omassa tuota ja kyllä se parkkilukko irrottaa otteensa noin.
Jos on avaimeton systeemi niin ei voi suositeela
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eipä tietenkään.
Mitäpä täällä vois suositella. Kävelee kotia kun auto jää paikalleen.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Juurikin sen kävelemisen vältämiseksi sitä en suositele ;)
jos kepinpääsä on starti nappula
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Päätetääs tämäkin topicci....ainakin toistaiseksi :pope:

Vasara ja muut tarvikkeet oli reissussa mukana, mutta onneksi/tai harmiksi niitä ei nyt tarvittu, eikä ole ollut tarvetta sen jälkeenkään. En tiedä mitä matkapahoinvointia autolla oli, mutta parkkilukko on toiminut jälleen täysin moitteetta ja hienosti lukko aukeaa aina kun painaa jarrua P-kytkettynä....mitään en ole sitten aiheen eteen tehnyt, kun ei kerran oireile :roll:

Kiitoksia kuitenkin hyvistä vinkeistä ja tietääpä nyt miten toimia jos vielä takkuaa sellaisessa tilanteessa kun sitä vähiten odottaisi :D
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

:shout: No voi pe*se! Ei pitäis ikinä kehua mersua....kun just viime maanantaina kävin Lucky-Dogilla ja menin perkule kehumaan ässää ohimennen, että ei oo ollu sitten yhtään mitään ongelmaa reiluun vuoteen, niin eikö perk*le sitten tänään, juuri kun oli vuoden tärkein arvokuljetus meneillään (auto täys hienoja leidejä menossa merkittäviin juhliin) niin tämä saakelin romu päätti Forssan citymarketin parkkipaikalla alata hankalaksi....yksi juhlaväestä tahtoi väkijuomakaupasta jonkun pienen naukkupullon kemuihin ja tottahan minä kuljettajana suostun kyytiläisten pyyntöihin....niin siihen jäi johtotähti ja leidit kävelemään lähti :shout: :axe: :idiot: :hang: :biggun: :kele: :jerkit:

Yritettiin ja koitettiin, mutta ei.....ei mitään eloa kepissä :supersad: (onneksi ongelma koskee vain mersua) ...leidit poistui arvoisestaan kyydistä muine keinoineen ja minä jäin rynkyttämään keppiä epätoivoisena, mutta tajutessani kohdattuani vahvemman, alistuin kohtalooni ja marssin leuka rinnassa samaan mainittuun kauppaan ja otin laatikon kyykkyviintä, Croizet pullon ja muutaman erikois oluen, ja takaisin autolle...ei liiku keppi, eikä mukana mitään croizet pulloa vahvempaa astaloa, joten soitto falkille, että täällä ollaan ja pysytään :evil:

Sattui lavetti olemaan ihan nurkan takana, mutta menossa toiselle keikalle ihan asumukseni ohi ajaen, joten minä kyytiin mustan muovipussin kanssa ja kotiin Jokioisille....odottamaan että ässä saapuu joskus myöhemmin.

Tulihan se auto lopulta ja ei kun talliin kiroamaan romua....Mika.T:n linkin tyylillä sitten lopuksi keppi antautui ja CDI203:sen pelko kävi siinä samalla toteen konkreettisesti. Eli KeylessGo:n pinnit katosi kepin sisälle tärähdyksestä niin, että kepin napin pinnit ei enää kohtaa nastojaan :shout: mutta auto on ajettavissa...tosin avainta ei saa pois lukosta, eikä siten ovia lukkoon, mutta pääsenpä maanantaina Härmään puimaan halla ja hukkakauraa...


Mutta asiaan....onko näissä tuo kepin P-lukitus kuitenkin vaijerilla ja jarruvalokytkin käyttää vapautinta jossain koetaulun uumenissa, kun keppiä renkuttaessa kuului selvästi jotain toimintaa koetaulusta mittarin alta? Jarrupoljin, joka tähän asti on vapauttanut vaihdekepin tuntuvasti jarrua painettaessa, on nyt mykkä ja vika tod.näk. on tosiaan jarruvalokytkimessä, mutta minkälainen "mokkula" on se, joka kepin vapauttaa ja mistä se tosiasiassa löytyy? Kepin juuresta keskikonsolista vai koetaulun alta?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Siellä oli keppimekanismin sisällä muistaakseni sähkösolenoidi joka vapauttaa kepin.
Purkaa sen solenoidin pois niin pääsee lopullisesti moisesta ongelmasta eroon.

niin et pyöräyttänyt nuppia irti ennen kolistelua?
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ok täytyypä riipaista käteen keppisysteemi, kun ei edes näyttänyt pahalta rastilta....mutta ensin käyn kyllä pajalla katsomassa mitä tuo virallisesti herjaa viaksi, että jos se vaan se jarruvalokatkaisija :?

:lol: Otin kyllä nupin irti ennen lekalla huitaisua, mutta silti ne kosketinpinnit pakeni sen kriittisen millin-kaksi metallisen kepin sisään tärähdyksestä, että nupin nastat ei enää yllä....hankala vaan kaivaa sitä liitintä kepin sisältä ylöspäin :?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Eikö ässässä ole mitään vapautussalpaa, jota painamalla tuon saa virrattomana / väliaikaisesti pois P:ltä? Ainakin 211:ssä se onnistuu heleposti esmes pihkähköllä kuusiokoloavaimella tai aukaisemalla kepin ympäryspaneeli.

Vai onko tuo kopautusohje siihen tilanteeseen, kun vapautussalpakaan ei pelaa?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vapautussalpa on siinä "kepin päähän lyömisessä" W220:ssa.
oulaistenliikenne.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dealer kirjoitti:Vapautussalpa on siinä "kepin päähän lyömisessä" W220:ssa.
Kuinka näppärää... :?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

piippu kirjoitti::shout: No voi pe*se! Ei pitäis ikinä kehua mersua....kun just viime maanantaina kävin Lucky-Dogilla ja menin perkule kehumaan ässää ohimennen, että ei oo ollu sitten yhtään mitään ongelmaa reiluun vuoteen, niin eikö perk*le sitten tänään, juuri kun oli vuoden tärkein arvokuljetus meneillään (auto täys hienoja leidejä menossa merkittäviin juhliin) niin tämä saakelin romu päätti Forssan citymarketin parkkipaikalla alata hankalaksi....yksi juhlaväestä tahtoi väkijuomakaupasta jonkun pienen naukkupullon kemuihin ja tottahan minä kuljettajana suostun kyytiläisten pyyntöihin....niin siihen jäi johtotähti ja leidit kävelemään lähti :shout: :axe: :idiot: :hang: :biggun: :kele: :jerkit:

Yritettiin ja koitettiin, mutta ei.....ei mitään eloa kepissä :supersad: (onneksi ongelma koskee vain mersua) ...leidit poistui arvoisestaan kyydistä muine keinoineen ja minä jäin rynkyttämään keppiä epätoivoisena, mutta tajutessani kohdattuani vahvemman, alistuin kohtalooni ja marssin leuka rinnassa samaan mainittuun kauppaan ja otin laatikon kyykkyviintä, Croizet pullon ja muutaman erikois oluen, ja takaisin autolle...ei liiku keppi, eikä mukana mitään croizet pulloa vahvempaa astaloa, joten soitto falkille, että täällä ollaan ja pysytään :evil:

Sattui lavetti olemaan ihan nurkan takana, mutta menossa toiselle keikalle ihan asumukseni ohi ajaen, joten minä kyytiin mustan muovipussin kanssa ja kotiin Jokioisille....odottamaan että ässä saapuu joskus myöhemmin.

Tulihan se auto lopulta ja ei kun talliin kiroamaan romua....Mika.T:n linkin tyylillä sitten lopuksi keppi antautui ja CDI203:sen pelko kävi siinä samalla toteen konkreettisesti. Eli KeylessGo:n pinnit katosi kepin sisälle tärähdyksestä niin, että kepin napin pinnit ei enää kohtaa nastojaan :shout: mutta auto on ajettavissa...tosin avainta ei saa pois lukosta, eikä siten ovia lukkoon, mutta pääsenpä maanantaina Härmään puimaan halla ja hukkakauraa...


Mutta asiaan....onko näissä tuo kepin P-lukitus kuitenkin vaijerilla ja jarruvalokytkin käyttää vapautinta jossain koetaulun uumenissa, kun keppiä renkuttaessa kuului selvästi jotain toimintaa koetaulusta mittarin alta? Jarrupoljin, joka tähän asti on vapauttanut vaihdekepin tuntuvasti jarrua painettaessa, on nyt mykkä ja vika tod.näk. on tosiaan jarruvalokytkimessä, mutta minkälainen "mokkula" on se, joka kepin vapauttaa ja mistä se tosiasiassa löytyy? Kepin juuresta keskikonsolista vai koetaulun alta?
Harmi... vaikka vielä erikseen varoitelin silti ja kävi noin :roll:

varoitellan nyt vielä sitten siitäkin että käytetty keppi yksikkö
ei sovi Suoraan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Noh...näitä sattuu, mutta pääasia että matka jatkuu :D

Itseasiassa kyllä se Start/Stop nappi yhdistää sittenkin ja toimii, mutta eilen olin jo ehtinyt tunkea avaimen virtalukkoon ja vasta sitten huitaisin lekalla parkkilukon pois :arrow: Avain kun jäi lukkoon, eikä sitä saa pois jos ei käytä keppiä P-asennossa ja taas keyless kortti/nappi ei enää reagoi avaimen ollessa lukossa....eli menin panikoinnissa asioiden edelle :lol:

Mutta mitenkäs tuossa olisi muulla tyylillä toiminut, kun vaatii iskun kepin päähän (reippaasti rauta moskalla rautakeppiä vasten) ja tärähdyksestä nastat luistaa kepissä syvemmälle!? Kyllä minä ne sieltä vielä jollain sokkapihdeillä ylös kaivan joku päivä :shock:

Kuva
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

No jåå….tapaus eteni siihen pisteeseen, että ehdin vihdoin käymään L-D:n pajalla ja nyt se sitten toimii 8)

Staaaari ei tiennyt hädästä mitään, eikä löytynyt ensimmäistäkään vihjettä, että jotain olisi kepinkään osalta poissa oikeasta, joten johtopäätös ja vaatimuksellani vaihdettiin jarruvalokatkaisija, ja siinähän se remontti sitten olikin 8) ….hienoa että edes joskus joku menee minunkin osalta kohtuuella

siinä vielä muistoksi itse pirulainen :evil:
Kuva
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Saitkö myös kepin kontaktit nousemaan kolostaan?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ei sille kepin kontaktille tarvinnut tehdä mitään....vika oli nyt vain käyttäjässä :oops: Eli hätäpäissäni yritin painella start/stop nappia lyönnin jälkeen tuloksetta, mutta minullahan oli perinteinen avain samaan aikaan virtalukossa, eikä sen vaihdekepin napin silloin kuulukkaan reagoida :oops: Turhaa panikointia olemattomasta :no: :mrgreen:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Laitetaas vielä täysin turhan tutkimuksen tulos näkyville… :lol:


Teurastin ohimennen tuon viallisen jarruvalokatkaisijan ja jousihan sieltä oli antautunut…ei ilmeisesti jaksanut enää työntää viimeiselle "nokalle", joka olisi sitten ollut tämä vaihdekepin vapautuskomento. Tässä oli kolme eri toimintoa samassa potikassa (olisi mahdollisuus neljälle) :idea:

Kuva

Kuva

Liittimeen tulee siis kuusi johtoa A1, A2, A3 ja B1, B2, B3 (A2 ja B2 on maa?)

Jarrupolkimen ollessa vapaana ylhäällä, kytkee A1 kokoajan…poljinta painettaessa alkaa A1 avautua ja samalla B1 kytkee ja pysyy kiinni pitkään, kunnes ihan liikkeen lopussa tulee vielä pieni "nokka" jolloin B1:sen kanssa kytkee myös A3, joka pähkäilyjeni tuloksena on sitten juuri se vaihdekepin vapautus ainakin tässä mallissa KeylessGo:n yhteydessä. :roll:

Autossa kun siis kaikki muu on toiminut kokoajan…eli jarruvalot ok, samoin tempomat yhdessä distronicin kanssa, eikä luistonestokaan ole temppuillut, mutta kepin vapautus ontui.


Selkeetä :lol: :oops:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Silpuksipa on mennyt. :shock: Vissiin samaa kaliiperia mustekynän jousen kans?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 voimansiirto”