W220 Airmatic muutos?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
galdotieva
Viestit: 3
Liittynyt: 09.2.2012 12:39
Paikkakunta: Alta

W220 Airmatic muutos?

Viesti Kirjoittaja galdotieva »

Olen seuraillut jutustelua Airmatic:n toiminnasta ja sen haavoittuvuudesta. Onko syteemi muutettavissa kohtuudella perinteisille rautajousille ja iskareille. Jos homma on tehtävissä, niin mitkä hiliut siihen passaa? Tietysti auto menettää matkustusmukavvuutta, mutta täällä pohjosessa pakkasta on yleisesti talvella -40.
Kiitos jo etukäteen rakentavista ajatuksista!
:?:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
galdotieva
Viestit: 3
Liittynyt: 09.2.2012 12:39
Paikkakunta: Alta

Viesti Kirjoittaja galdotieva »

Kiitos ohjeistuksesta. Huisit erot on hinnoittelussa. Tuolla hintatasolla ei ole mitään järkeä lähteä muuttelemaan rakenteita. :D
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Pakkasongelmat kai johtuvat lähinnä kuivaimen vanhenemisesta, mikä
kostuttaa ilman ja jäädyttää venttiilit. En tiedä, voisiko järjestelmän
ilmanottoon lisätä tarvikekuivaimen. Vuotavassa järjestelmässä lopulta
hajoaa sitten kompressorikin.

Uusi kompura ja kuivain 315 USD:

New WABCO Air Suspension Compressor/Dryer Assembly

These are new genuine O.E. air compressors. These complete units were
purchased as an overstock item. These are OEM units completely
assembled and ready to bolt in. This complete unit will cost you over
$600.00 at your Mercedes-Benz dealership. These are common to bun out,
leaving your air suspension on the ground. We are backing these new units
with a one year warranty.

http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id133.html

Lisää tietoa Airmaticista:

http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -13-02.pdf
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Missäs tuo kuivain on? Mulla vaihdettiin omaan kompura viime talvena, kun vanha lopetti toiminnan hirveän mekkalan jälkeen.....

Mutta ihan samalla lailla auto laittaa itsensä makuulle mitä teki vanhallakin kompuralla, kun pakkanen laskee alle -25°C , mutta kesällä ja muutenkin leudoilla keleillä pysyy kaksikin viikko samassa korkeudessa :idea: :roll:


Ja meidän toinen wanhempi W220 (työauto) tyhjää pussinsa kesää talvea jo parin päivän seisotuksen jälkeen, uudesta kompurasta huolimatta :lol: Eli siellä on selkeä vuoto jossain....mutta yritetään ajaa sitkeästi vikaa pihalle :ope:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Ainakin 211:ssa kuivain on kompuran sisällä.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

piippu kirjoitti: Ja meidän toinen wanhempi W220 (työauto) tyhjää pussinsa kesää talvea jo parin päivän seisotuksen jälkeen, uudesta kompurasta huolimatta :lol: Eli siellä on selkeä vuoto jossain....mutta yritetään ajaa sitkeästi vikaa pihalle :ope:
Kannattaako pilata uutta kompuraa, sehän on taas kohta entinen jos systeemissä on selkeä vuoto.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Juu, kuivain on osa c sivulla 14 koulutustiedotteessa.

Kyllä vuotoa on muuallakin kuin venttiileissä, mutta venttiilien vuoto kai
erityisesti esiintyy vain pakkasilla.

Vuotavia osia ovat esim. kumipalkeet ja apukammiot (41p s. 12).
Apukammioiden liittimet syöpyvät hajalle. Letkuliitosta ei kannata avata,
koska se jää vuotamaan, mutta liitoksiin voi ruiskuttaa kotelonsuoja-ainetta.

Vuodot kannattaa tosiaan korjata, ennen kuin vaihtaa kompuran.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

tähtikuljettaja kirjoitti:
piippu kirjoitti: Ja meidän toinen wanhempi W220 (työauto) tyhjää pussinsa kesää talvea jo parin päivän seisotuksen jälkeen, uudesta kompurasta huolimatta :lol: Eli siellä on selkeä vuoto jossain....mutta yritetään ajaa sitkeästi vikaa pihalle :ope:
Kannattaako pilata uutta kompuraa, sehän on taas kohta entinen jos systeemissä on selkeä vuoto.
Noo....ei tietysti kannata, mutta sillä uudellakin kompuralla on jo kolmas vuosi menossa ja hyvin toimii. :tuumaus: Omaa ässääni en näin julmasti kohtele, mutta tuolla wanhalla meitä käyttäjiä on neljä ja kun kukaan muukaan ei paa tikkua ristiin minkään asian eteen tuossa vekottimessa, niin eipä kiinnosta minuakaan.....näillä mennään :protest:


:D
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

No eilen illalla se sitten alkoi... Ässä rupesi valittamaan töistä kotiin ajaessa että paas mennen korjaamolle, Airmaticissa on vikaa. Kotipihassa sitten tuli punaista tekstiä ryuutuun, että enää ei saa ajaa, auto on liian matalalla. Sammutin auton ja kävin kurkkasemassa, niin oikea etukulma tosiaan oli aivan tontissa. Laitoin auton sitten käymään tyhjäkäynnillä pihaan ja kun kävin parinkymmenen minuutin kuluttua katsomassa, oli Ässä tas ryhdissään, eli ilmeisesti jäätynyt venttiili oli sulanut ja ilma kulki taas. Tänään aamulla huristelin n. 130km pikku pakkasessa ja korjaamolle taas neuvottiin menemään ja kun perillä katselin, niin oikea etukulma oli taas masentavan alhalla.

Onko tuo kuivain vaihdettavissa kompuraan erikseen, vai pitääkö sen takia koko kompurapaketti uusia?
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
masterrontti
Viestit: 36
Liittynyt: 19.11.2012 10:04
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

itsellä samaa ongelmaa ässässä, erona että ei tule punaista näyttöä, vain kehotus korjaamolle ja vas takakulma aina maassa kun auto ei käy.. kulma ei nouse 5 min aikana tyhjäkäynnillä kun putsailen lumet ja jäät pois, 80km matkan ajan kulma on ylhäällä ja tulee taas alas tunnin seisomisen aikana.. huoltokirjassa merkintä että kesäkuussa laitettu mersukorjaamolla alkuperäiset ilmaiskarit, ostin auton elokuussa.. kovilla pakkasilla esiintyy vain ja nyt aamulla -6 ast töihin lähtiessä oli pysynyt ilmat koko yön..
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tulee laadukas vaikutelma tästä autosta... :roll:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Itse ainakin valitsin W220 korimallin juurikin tuon maineen vuoksi.....
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Eipä se sitten tainnutkaan olla jäätyminen ongelmana, ainakaan se ei ole ainoa ongelma, kun ei suojakelilläkään alusta pelaa enää. Joskus nousee, joskus ei. parin päivän seisokin aikana ei laske merkittävästi, joten ainakaan isoa vuotoa siellä ei voi olla. Kompressorin relettä aloin ihmettelemään. Napaan 30 tulee sähkö aina ja kun laittaa pelin käymään, tulee jatkuva sähkö myös napaan 85. Ohjataanko relettä siis miinusta pätkimällä? Onko kenelläkään tietoa?

Kun oikosuljen 30-87 navat, lähtee kompura käyntiin, mutta aika ikävänkuuloista ääntä se pitää. Mekkala kuuluu auton sisälle asti. Ei nyt ole verrokkia josta voisi koittaa kuulostella onko ääni normaali...

Nyt kun auton käynnistää, se herjaa heti airmaticista eikä lähde edes yrittämään komputran pyöritystä. Eli ajokelvoton kapistus tällä hetkellä...

Olisiko Jämsän seudulla ketään Starillista, jotta voisi katsoa mitä vikakoodit sanoo?
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Autofiksari
Viestit: 317
Liittynyt: 25.5.2008 9:48
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Autofiksari »

Tuli tässä mieleen jousituksen vaihdosta.


Jos ilma jousituksen ottaa pois autosta ja laittaa tilalle normaalit iskarit...

Tulee uusi ongelma. Etuvalojen korkeuden säädin!

Ainakaan omassa ässässä ei ole manuaalista etuvalojen korkeuden säädintä. Käsittääkseni ilmajousituksen pitäisi valojen korkeudesta huolehtia.
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Autofiksari kirjoitti:
Tulee uusi ongelma. Etuvalojen korkeuden säädin!

Ainakaan omassa ässässä ei ole manuaalista etuvalojen korkeuden säädintä. Käsittääkseni ilmajousituksen pitäisi valojen korkeudesta huolehtia.
Kyllähän siellä on ihan oma moottorinsa valojen säätöön. korin ja tukivarsien ( etu ja taka) välissä on yhdystangot. Joiden avulla tietää auton asennon ja säätää sen mukaan valojen korkeuden.

Ei mitään yhteyttä ilmapusseihin.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
HannuPa
Viestit: 6
Liittynyt: 25.1.2015 20:28

ilmajousien vaihtoon

Viesti Kirjoittaja HannuPa »

XUX63 kirjoitti:Tuostapa reilulla tonnille setti:

http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id633.html
Nämä ei taida käydä MB joissa on ABC-jarrut?
Onko absillisiin olemassa "korjaussarjaa" joilla pääsis halvemmalla remontilla

Alkoi auto makaamaan oik takakulmastaan, nousee vielä käynnistettäessä mutta ei samaan korkeuteen kuin vas puoli

Kiitokset
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Re: ilmajousien vaihtoon

Viesti Kirjoittaja noroljan »

HannuPa kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Tuostapa reilulla tonnille setti:

http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id633.html
Nämä ei taida käydä MB joissa on ABC-jarrut?
Onko absillisiin olemassa "korjaussarjaa" joilla pääsis halvemmalla remontilla

Alkoi auto makaamaan oik takakulmastaan, nousee vielä käynnistettäessä mutta ei samaan korkeuteen kuin vas puoli

Kiitokset
ABC-jarrut?

ABS-jarrut, ABC-alusta tai jos kyseessä ei W215/220, niin myös SBC-jarrut voi löytyä :D

No jos auto on W215/220, niin kyseessä lienee ABC-alusta ja siihen ei ole (tai ainakaan vähänaika sitten ei ollut) Arnottilla tai muullakaan valmistajalla rautajousia. Tosin ei tuossa alustassa taida olla, kuin tukivarsi erilainen, eli voisi ne vaihtamalla mennä Airmaticin jouset.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
HannuPa
Viestit: 6
Liittynyt: 25.1.2015 20:28

Re: ilmajousien vaihtoon

Viesti Kirjoittaja HannuPa »

noroljan kirjoitti:
HannuPa kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Tuostapa reilulla tonnille setti:

http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id633.html
Nämä ei taida käydä MB joissa on ABC-jarrut?
Onko absillisiin olemassa "korjaussarjaa" joilla pääsis halvemmalla remontilla

Alkoi auto makaamaan oik takakulmastaan, nousee vielä käynnistettäessä mutta ei samaan korkeuteen kuin vas puoli

Kiitokset
ABC-jarrut?

ABS-jarrut, ABC-alusta tai jos kyseessä ei W215/220, niin myös SBC-jarrut voi löytyä :D

No jos auto on W215/220, niin kyseessä lienee ABC-alusta ja siihen ei ole (tai ainakaan vähänaika sitten ei ollut) Arnottilla tai muullakaan valmistajalla rautajousia. Tosin ei tuossa alustassa taida olla, kuin tukivarsi erilainen, eli voisi ne vaihtamalla mennä Airmaticin jouset.
Kävi lukihäiriö ja siitä vikarataa ...
Autoni on MB W220 S320 vm 1999 , joten nuo pitäisi silloin käydä?
Ei taida vika muuten olla korjattavissa, jos tuota yhden nurkan kuntoon saattamista suunnittelisi?

itse en autoista paljo ymmärrä , tekniikasta ei sitäkään
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 alusta”