W220 ILMAJOUSITUKSEN KOMPRESSORIN VAIHTO

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

W220 ILMAJOUSITUKSEN KOMPRESSORIN VAIHTO

Viesti Kirjoittaja josaa »

Ässän ilmajousitus alkoi toimimaan niin, että kun on pakkasta yli 10 - 15 astetta, tulee ilmoitus "airmatic, visit workshop". Sitten, jos jatkaa ajamista tulee pian näyttö punaiseksi ja ilmoitus "stop driving, car is too low". Mutta, jos ensimmäisen ilmoituksen jälkeen kuittaa ilmoituksen pysäyttämällä ja sammuttamalla auton, järjestelmä herää toimimaan oikein. Kompressorin ääni on aika rouhea ja starissa antoi (airmatic-testauksessa) vikailmoituksen - paineen muodostus kompressorin ja paineenjakotukin välillä liian alhainen. EPÄILEN AUTOSSANI KOMPRESSORIN KUIVAIMEN OLEVAN LOPUSSA, joten kai se kompressori on lopussa. Eikun uusi tilalle.

Tilasin uuden kompressorin saksalaisesta liikkeestä - Air Suspension Shop - 285,- euroa sisältäen uuden releen ja lähetyskulut päälle. Maksu tilisiirtona ja kompressori tuli kotiovelle Saksasta kahdessa vuorokaudessa! Todella nopeasti.

Vaihtotyö:

1. Akun miinusnapa irti. 2. Keula ylös autosta ja etummainen pohjamuovi irti. 3. Virtapiuhat (2 kpl) irti kompressorista. 4. Ilmanottoletku (suodattimelta tuleva) irti kompressorista. Uuden suodattimen olin vaihtanut jo tässä muutama viikko sitten. 5. Paineletku irti kompressorista. 6. Kolme mutteria irti kompressorin roikotustelineestä ja kompressori on irti. 7. Uusi kompressori paikoilleen, kolme mutteria tilpehööreineen kiinni ja putket sekä virtapiuhat takaisin paikoilleen. 8. Pohjamuovi paikoilleen ja auto alas. 9. Uusi rele paikoilleen ja akun napa kiinni. 9. Koekäyttö ja muutamien toimien uudelleenopetus virtakatkon takia.

KAIKKI NÄYTTÄÄ TOIMIVAN ja kompressorin äänikin on nyt pehmoinen verrattuna vanhan rouheaan käyntiin. SAAS NÄHDÄ MITEN JOUSITUS TOIMII KUN PAKKASET TULEE, tuleeko vielä vikailmoituksia.

SITÄ ODOTELLESSA yst tv. JoSaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Otitko kuvia remontista :?:
laita tunne mekkaan tuo ohje niin ei häviä ajan saatossa :pappa:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Järvenpään Teppo ja Runtula voi lisäillä tarinaa. :idea: Runtulalla tais olla joku idea vaihdon tarpeen aiheuttajasta ja kenties ajatusta siitäkin miten kompressoria voi korjata ja ehkä parannellakin, ettei tarvitsisi määrävälein uutta ostaa. :?:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

En ottanut kuvia, joten siltä osin en voi parantaa vaihtojuttua. Mutta aioin kyllä korjata entisen, joten jos siihen tulisi vinkkejä, ne ottaisin mielihyvin vastaan.

yst tv. JoSaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 alusta”