Airmatic tietäjät HOI!

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Airmatic tietäjät HOI!

Viesti Kirjoittaja E200D »

Morjesta pöytään tällekin foorumin osa-alueelle...

Nyt on ongelma -02 W220 320CDI ässän ilmajousien kanssa, tai ainakin oikeanpuolen takatolpan kanssa. Tein töissä kyseiseen autoon takajarruremontin, levyt, palat kengät vaijerit asennussarjat. Kaikki meni hyvin, kunnes laskin auton alas nosturilta. Oikea puoli makas maassa, ja vasen oli normaalikorkeudessa. Auto käyntiin, että kyllä se ittensä tajuaa balanssiin laittaa. Ei laittanut. Edestä nousi normaalisti, kumpikin puoli, mutta takaa ei oikealla tapahtunut mitään. Auton käydessä kuuluu sihinää takaolpasta (!?) Semmoisia parin sekunnin pyrähdyksiä kymmenkuntakertaa, mutta mitään ei tapahdu. Aikaisemmin on toiminut täysin normaalisti, vailla ongelmia.
Heikkoa tekoa on, jos ittestään hajoaa... Mutta mistähänh takatolpan letkuliittimen löytää? Hattuhyllyn alta? On pinna tiukalla tämmösen kanssa, kun miltei ittestään lakkaa toimimasta. :evil: Ja ensimmäistä kertaa olen edes 2 metrin päässä kyseistä automallia...
Niin, ja Star testeri ei ole viellä käytössä, pitäisi tällä viikolla tulla. AutoCom:in testeri ei näytä minkäänmoisia vikakoodeja.
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Jos nostat autoa nosturilla vähän ylös päin, tyyliin pari senttiä alle normikorkeuden ja lyöt auton tulille, saattaapi käydä niin, että nousee oikeaan korkeuteen.

Letkuliitin löytyy hattuhyllyltä luukun alta, mutta tuskin siihen on nostaessa mitään vikaa tullut.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Kiitän. Toivotaan, että on vain tilapäinen häiriö. :?
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Autofiksari
Viestit: 317
Liittynyt: 25.5.2008 9:48
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Autofiksari »

Omasta ässästä korjattiin huhtikuussa 2013 veholla Airmatic. Vaihdettiin uusi vasen takaiskari, kompura ja muuta pikkusälää. Maksoi vaivaiset 2800€.

Toukokuussa 2013 auto tiputtu jokaisen kulman alas. Meinasi itku tulla isolle miehelle.

Päättelin itse, että vika on varmaan kompuran ja jakoventiileissä.

Pohjamuovin irroituksen jälkeen meinasi silmään osua paineilma letku. Oli irronnut vehon asentamasta kompurasta... Letku kiinni ja taas toimii.

Ainut mikä harmittaa on auton hinaus kustannukset. Veho sentään asentanut kuukausi sitten kompuran ja kiinittänyt kyseisen letkun. Tuskimpa heille kannattaa rekkulia lähteä antamaan..
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ainut mikä harmittaa on auton hinaus kustannukset.
Esim. väykkyyn autopalveluvakuutus lisää osakaskon hintaa jotain 26 euroa vuodessa, korvaa auton hinauksen kunhan ei ole kotipihaan hajonnut, ja matkalaisille kyydin.
Autofiksari
Viestit: 317
Liittynyt: 25.5.2008 9:48
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Autofiksari »

Airmatic temppuilee aina
Viimeksi muokannut Autofiksari, 13.8.2014 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

No enpä ole mikään tietäjä tässäkään asiassa, mutta spekuloin kuitenkin :oops:

Voisiko olla sillä jäykkyyden säätönapilla ja erimerkkisten iskareiden "venttiileillä" noin paljon eroa, että toinen tolppa menee ns. jäykimmällä ja toinen löysimmällä napin ollessa samassa asennossa :shock:

Tai toinen typerä kysymys....olihan molemmissa renkaissa varmasti samat paineet? Ettei ole tyyliin, toisessa yli 3bar ja toisessa alle 1bar :roll:


Edit. Ääh....onhan tuo 17 nyt jo senverran pielessä, että ei taida iskarissa olla enää kaikki kunnossa
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 alusta”