W220 ohjaus

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

W220 ohjaus

Viesti Kirjoittaja piippu »

Huomaako kukaan oikeasti ajossa muuttuvaa ohjaustehostusta? Kai siihenkin voi joku vika tulla, ja miten se todetaan, kun minulla ei tuossa facelift ässässä ole mitään eroa ohjausvasteessa ajoi sitten ryömintävauhtia parkkiksella, tai 120km/h motarilla….aina yhtä ärsyttävän kevyt (lue: herkkä) :roll:

Muistelin vain, että kun noita ässiä oli aikoinaan kaksi, niin se vanhempi (-00) oli paljon rauhallisempi ajettava maantienopeuksissa ja molemmissa on/oli alustat ja kulmat kunnossa :ei_tajuu:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

No kun ei kukaan paremmin tietävä tunnu vastaavan, niin veikkaan sulla olevan kuitenkin pikkasen liian vähän aurausta etupyörissä.

Omaa autoani käytin aluksi suunnattavana täällä kotinurkilla, mutta aina meni homma jotenkin mönkään ja mukana sai koko ajan kytätä, kun olisivat autoa nostaneet vaikka sivupeileistä, jos ei olisi ollut nostopisteitä osottelemassa.

Eli noista kokemuksista lähtie olen itse suunnannut etupään aurauksen ja siihen tuli aika hyvä näppituntuma. Pikkasen kun jää auraus vajaaksi, niin auto on rauhaton ja kun sitä on hieman liikaa, tulee ohjauksesta jäykkä.

Mersun työohjeessa taitaa olla maininta eturenkaiden kuormittamisesta harittamaan 100N voimalla. Näin saadaan varmaankin joustot sun muut välykset oikeeseen laitaan. Etuvetoisessahan kaikki joustot ja klapit pyrkii lisäämään aurausta vedossa.

Nopeuden mukaan säätyvästä ohjauksesta en osaa mitään sanoa.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Tuo auraus voi olla tosiaan vastaus tähän ongelmaani…..jotenkin vain tulee mietittyä aina sieltä vaikeimman kautta :oops:

Tuo ässä on ollut nyt vähän reilu 4v minulla ja on ollut kokoajan tuollainen "yliherkkä" vaikka kulmat on kyllä remonttien yhteydessä säädetty kahdesti, tai kolmesti, mutta toki samassa luottokorjaamossa ja saman miehen tekemänä. Pitääpäs kaivella ne suuntausraportit ja ihmetellä aurauksia….

Onko kellään omia tuloksia paperilla joilla meno ollut rauhallista, niin saisi vähän vertailupohjaa omiin tämänhetkisiin :?:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

No en tiedä ei kai tuossa uudemmassa ole enää samantyyppinen tehostus, mutta W140:ssa kun simpukan töpselin kiskaisee irti, on ohjaus nopeudesta riippumatta "raskas", tyyppiä W124. Muutenhan se on alle 80 vauhdissa ja varsinkin kävelyvauhdissa höyhenenkevyt. Itsellä ainakin kun moottoritieltä nousee lyhyeen ramppiin 130km/h ja jarruttaa kohtuu nopeasti 50km/h:een, on ohjaus vielä muutaman sekunnin kohtuu raskas, huomaa jos rampin loppupäässä on kurvia. :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Vaatii vähän järjestelyjä että pääsee hammastangon töpselin kimppuun, mutta toki hyvä ehdotus wikke:ltä....näinhän sen muuttuvan tehostuksen ainakin saisi pois päältä ja kokeiltua vaikuttaako mihinkään.


Mutta kaivelin noita suuntauslappuja ja tämä taitaa olla viimeisin....ottaako joku noissa arvoissa pahasti silmään? (Alkuarvot tosiaan hieman laajemman remontin jäljiltä :? Ja autohan on siis lyhyt W220 320cdi facelift)

Kuva
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 alusta”