w220 imuovista
-
- Viestit: 2147
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Pikkuhiljaa tämä tästä alakaa valamistumaan kesäkuntoon. Umpiot hiottu vähän kirkkaanpaan kuosiin.
Kesäkumet laiteltu alle kokeillaan nyt niitä 18 tuumasia, et nuissa sattu aika kohalleen.
Ei oikiastaan enää muuta puutu ku tuon toisen heleman laitto paikalleen ku sais siihen oikiat kiinnikkeet vasta kahet tilattu ja molemmat väärät sais nähä miten kolomannet joko ne sattus. Maalipinnan myllytys ja vahaus niin ässä olis valamis taipaleelle.
Sisustan nahoista tuli tämmöset värjäyksen jäläkeen
Kesäkumet laiteltu alle kokeillaan nyt niitä 18 tuumasia, et nuissa sattu aika kohalleen.
Ei oikiastaan enää muuta puutu ku tuon toisen heleman laitto paikalleen ku sais siihen oikiat kiinnikkeet vasta kahet tilattu ja molemmat väärät sais nähä miten kolomannet joko ne sattus. Maalipinnan myllytys ja vahaus niin ässä olis valamis taipaleelle.
Sisustan nahoista tuli tämmöset värjäyksen jäläkeen
Joo laiton akun lataukseen lähtiessä tallilta, taisi olla tuo loppu esp tuossa yhistelmässä en ny varmaan muista mutta kuitennii se abs valo näytti palavan oitonaan. Ja se esp nappi ei reakoinu mitenkään paineluun. Meinasin että vaihan tuon jännitteen säätimen mutta se normaali juttu kävi siinäki vaihtoehtoja oli usiampia mikkä siihen oli tarjolla varaosamyyjän mukaan ja kas kummaa oli lähetetty semmonen mikä ei ollu läheskään saman näkönen ku mikä sielä on paikallaan. Jännitteen säätimen vaihtoon olis kyllä hyvä jos sattus olemaan kätilön käjet mutta ku ei valitettavasti niitä ole, vittumaisen ahas on paikka.
Eikait siellä mittaristossa sentään ASR-vilku
Mikäs auto tää oli, onko vesijäähytteinen vai tavallinen laturi? (Hinnasta päätellen tavallinen laturi.)
Tossa sivulla on noi tavallisen 150A laturin lataussäätimen numerot eri valmistajilta. Ite laitoin ton Hucon ja irrotin koko laturin, kun ei vaan yksinkertaisesti saanut paikallaan vaihettua säädintä:
viewtopic.php?t=28965&postdays=0&postor ... &start=930
http://www.ak24.fi/fi/auton-varaosat///3449331
Mikäs auto tää oli, onko vesijäähytteinen vai tavallinen laturi? (Hinnasta päätellen tavallinen laturi.)
Tossa sivulla on noi tavallisen 150A laturin lataussäätimen numerot eri valmistajilta. Ite laitoin ton Hucon ja irrotin koko laturin, kun ei vaan yksinkertaisesti saanut paikallaan vaihettua säädintä:
viewtopic.php?t=28965&postdays=0&postor ... &start=930
http://www.ak24.fi/fi/auton-varaosat///3449331
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
ABS-valo ja näytölle BAS/ESP-herja tulee kyllä ensimmäisenä alijännitteestä. Jos auto on seissyt kuukauden (akku kiinni?), niin hyvä jos noi ässät edes käyntiin enää lähtee.
Yleensä poistuu kyllä seuraavalla startilla tai/ja kääntelemällä rattia laidasta laitaan viimeistään.
No jos ei häviä, niin sitten kannattaa tarjota staria autolle.
Alustankorkeutta säädettäessä pitää muistaa laittaa sinne ne asteet muistiin, muuten se uusikorkeus ei tallennu.
Yleensä poistuu kyllä seuraavalla startilla tai/ja kääntelemällä rattia laidasta laitaan viimeistään.
No jos ei häviä, niin sitten kannattaa tarjota staria autolle.
Alustankorkeutta säädettäessä pitää muistaa laittaa sinne ne asteet muistiin, muuten se uusikorkeus ei tallennu.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Joo sama valoralli jatku vaikka vuorokausi laturissa ei hävenny herjat vaikka käänteli rattia laijasta laitaan. Kaivelin pois sen jännitteen säätimen on muuten meleko pyllystä koko homma ahasta ja vielä ahtaampaa eikä näje vaikka mistä yrittää sen muovikopan irrotus veemäisin juttu sen jäläkeen alta sääjin irti. Tiijä häntä onko se tuon aiheuttaja mutta vaihetaan ny kaiken varalta toinen hiili pötkö oli enää muutaman millin mittanen.
On muuten vahavasti saman näkönen kikkare ku aikanaan satakaksnelosissa oli.
On muuten vahavasti saman näkönen kikkare ku aikanaan satakaksnelosissa oli.
No nii taas on ropeloitu ässää. Tämähän näyttäis olevan sanonu lataus sopimuksen kokonaan irti akun jännite 12,1 ja auto käyntiin niin 11,7 ja siitä alaspäin mitä enempi sähkölaitetta matkaan ei lataa yhtään minun mielestä.
laiton uuven jännitteen säätimen että tuskin siinä vika, onko kellään tullu vastaan moista? laturin vaihto vissiin eessä vai onko tuossa välillä jotain releitä/boksia mikä vois estää virran menon akkuun? suoraan laturin päästä en vielä mitannu mitä siitä tulee ku ei perkele nähäny vähä valoa ja ottalamppu jäi kotia. Jännä juttu että tämmönen vika tulee lämpimässä tallissa pelekästään ovia aukomalla. Virran puutteeseen viittaa tuo näyttö ku auto käynnissä niin kaks vikaa näytössä auto sammuksiin vikaa nolla sillon virta yli 12v. auto käyntiin niin esp/asr näytössä ja kyytipoikana abs valo.
laiton uuven jännitteen säätimen että tuskin siinä vika, onko kellään tullu vastaan moista? laturin vaihto vissiin eessä vai onko tuossa välillä jotain releitä/boksia mikä vois estää virran menon akkuun? suoraan laturin päästä en vielä mitannu mitä siitä tulee ku ei perkele nähäny vähä valoa ja ottalamppu jäi kotia. Jännä juttu että tämmönen vika tulee lämpimässä tallissa pelekästään ovia aukomalla. Virran puutteeseen viittaa tuo näyttö ku auto käynnissä niin kaks vikaa näytössä auto sammuksiin vikaa nolla sillon virta yli 12v. auto käyntiin niin esp/asr näytössä ja kyytipoikana abs valo.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
On siinä välissä olevassa motikässä mihin tulee akulta kaapeliV-M kirjoitti:No nii taas on ropeloitu ässää. Tämähän näyttäis olevan sanonu lataus sopimuksen kokonaan irti akun jännite 12,1 ja auto käyntiin niin 11,7 ja siitä alaspäin mitä enempi sähkölaitetta matkaan ei lataa yhtään minun mielestä.
laiton uuven jännitteen säätimen että tuskin siinä vika, onko kellään tullu vastaan moista? laturin vaihto vissiin eessä vai onko tuossa välillä jotain releitä/boksia mikä vois estää virran menon akkuun? suoraan laturin päästä en vielä mitannu mitä siitä tulee ku ei perkele nähäny vähä valoa ja ottalamppu jäi kotia. Jännä juttu että tämmönen vika tulee lämpimässä tallissa pelekästään ovia aukomalla. Virran puutteeseen viittaa tuo näyttö ku auto käynnissä niin kaks vikaa näytössä auto sammuksiin vikaa nolla sillon virta yli 12v. auto käyntiin niin esp/asr näytössä ja kyytipoikana abs valo.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
CDI203:n tarkoittama mötikkä on luultavasti se pelkääjän jalkatilassa oleva, jossa on joitain päävirtasulakkeita. En nyt muista oliko akun ja laturin välillä sulaketta ollenkaan, mutta sieltä löytyy.
Sulakekaaviot muualle autoon:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4#p1067524
Mulla kävi muuten niin, että uudella lataussäätimellä ei auto ruvennut heti lataamaan, mutta muutaman starttauksen jälkeen rupesi toimimaan
Ja toisessa (vesijäähdytteinen laturi) ässässä ei tullut mitään ilmoitusta latauksesta mittartistoon, vaikka lataussäädin oli rikki.
Sulakekaaviot muualle autoon:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4#p1067524
Mulla kävi muuten niin, että uudella lataussäätimellä ei auto ruvennut heti lataamaan, mutta muutaman starttauksen jälkeen rupesi toimimaan
Ja toisessa (vesijäähdytteinen laturi) ässässä ei tullut mitään ilmoitusta latauksesta mittartistoon, vaikka lataussäädin oli rikki.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Kiitoksia nyt kaaviot paperilla. Tämä vähän kummallinen vekotin laturin päästä mitattuna 14,3 V. mutta se ei tule akulle asti akku näyttää koko ajan vaan pienentyvää virtaa yön latauksissa niin lähes 13 V. autolla ajoin pikku lenkin niin 11,5 V. Mihin kuitenki tuo virran kulku tökkää laturin ja akun välillä onkohan se seuraava se jalakatilan kaivelu siitä löyty näköjään videoki netistä, reippaasti päivettyny poika näytti miten se tapahtu.
Ainaki kahesta paikkaa löytyy sulakkeita laturin ja akun väliltä kaivelin esille nuo paikat sulakheet päälisin puolin ehiät. Häätyy vielä mittailla mihin asti se virta kulukee saman mikä laturin päästä tulee. Sulakkeet on muuten semmoset että en ikään ole autokäytössä nähäny vastaavia vankin 200A ja siitä vähä pieneni ampperit. Nämä sulakkeet on kyllä kumman näkösiä muistuttaa vahavasti normia peltisulaketta mutta keskellö paksu muoviosa ja siitä ei tiiä erkkikään onko se siitä ehiä. Into loppu tältä päivältä ja katotaan jos huomena jaksaa katella lisää.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
paljon noita on autoisa ja monissa akkulatureissaV-M kirjoitti:Ainaki kahesta paikkaa löytyy sulakkeita laturin ja akun väliltä kaivelin esille nuo paikat sulakheet päälisin puolin ehiät. Häätyy vielä mittailla mihin asti se virta kulukee saman mikä laturin päästä tulee. Sulakkeet on muuten semmoset että en ikään ole autokäytössä nähäny vastaavia vankin 200A ja siitä vähä pieneni ampperit. Nämä sulakkeet on kyllä kumman näkösiä muistuttaa vahavasti normia peltisulaketta mutta keskellö paksu muoviosa ja siitä ei tiiä erkkikään onko se siitä ehiä. Into loppu tältä päivältä ja katotaan jos huomena jaksaa katella lisää.
(sitten kun alkaa etsimään ehjiä...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Sen verran asia selevenny että niitä on kolome tuommosessa autossa.
No kaks niitä on löytyny varaosanumerot passaa ovat iskari tolopissa ihan tyrkyllä kun konepellin aukasee. Se kolomas on vielä hukassa ja ei tunnu kellään olevan sattunu kohalle näihin korjaamoihin mihin soitellu. Arvauksia on tehty joko takapenkin alle tai keskikonsolin alle sieltä ei kyllä löytyny.
Penkin alta löytyy kyllä kaks anturia mutta ovat airbakille.
Jatketaan hakua joskushan se on löyvyttävä se kolomaski.
Ekö kellään ole sattunu vastaavaa?
No kaks niitä on löytyny varaosanumerot passaa ovat iskari tolopissa ihan tyrkyllä kun konepellin aukasee. Se kolomas on vielä hukassa ja ei tunnu kellään olevan sattunu kohalle näihin korjaamoihin mihin soitellu. Arvauksia on tehty joko takapenkin alle tai keskikonsolin alle sieltä ei kyllä löytyny.
Penkin alta löytyy kyllä kaks anturia mutta ovat airbakille.
Jatketaan hakua joskushan se on löyvyttävä se kolomaski.
Ekö kellään ole sattunu vastaavaa?
Starilla olisi kannattanut katsoa mikä osa kyseessä, niin ei tarvitsisi kaivaa pitkin poikin. Jos kyseessä B24/15, niin se löytyy takapenkin istuinosan alta:
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Suuret kiitokset selventävästä kuvasta. Sielähän se oli pellin alla anturi.noroljan kirjoitti:
Star Finderilla noita löytää, siellä takapenkin istuinosan alla tuokin sijaitsee...
Ja tällä kertaa vika oli se helepoin liitin hapettunu, putsaus ja liitin paikalleen kävin n. 50 km:n. lenkin ajelemassa ja hyvin tuntu toimivan. Vikaherjat häves laakista.
Nonnii, nythä on sen verran jo kokeiltu ajella näille keleille että oli yllätys tuo 18 tuuman rengastus, ei menny niillä ässä pilaan kuluku yhtä vakaata ku pienemmilläki rattailla.
Yks asia mikä tässä jo häiritti viime syksynä, polttoaine mittari näyttää vääriä lukemia. Missä tämmösessä vehkeessä on tuo mittarin anturi? voipi olla että se kohoki jumittaa vaikia sanoa mutta taas on semmonen paikka mitä ei löyvä ihan justiin. Tämän kans kyllä pärijää näyttää kyllä ne oikiat sielä alapäässä ja syttyy valo kun bensa vähenee mutta olis mukava ku näyttäs oikiat lukemat koko ajan. Jos jollaki samanlaisia ongelmia ollu ja vika on löyvetty niin ei haittaa jos sen kertois.
Yks asia mikä tässä jo häiritti viime syksynä, polttoaine mittari näyttää vääriä lukemia. Missä tämmösessä vehkeessä on tuo mittarin anturi? voipi olla että se kohoki jumittaa vaikia sanoa mutta taas on semmonen paikka mitä ei löyvä ihan justiin. Tämän kans kyllä pärijää näyttää kyllä ne oikiat sielä alapäässä ja syttyy valo kun bensa vähenee mutta olis mukava ku näyttäs oikiat lukemat koko ajan. Jos jollaki samanlaisia ongelmia ollu ja vika on löyvetty niin ei haittaa jos sen kertois.
No niin kateltiin tuossa tuo airmatic testerillä kaikilla mahollisilla testeillä ja tuntuu olevan kunnossa. Korkeuden säädössä vielä ropleemia korkeuden kyllä onnistu säätämään mutta miten tuon auton saa hyväksymään uuden korkeuden? tämä jäi vielä hämärän peittoon. Korkeudet palas molemmissa päissä lähtökuoppaan sammuttamisen jäläkeen.