w220 imuovista

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

17:t pitää kuulemma olla :(
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ok.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Pikkuhiljaa tämä tästä alakaa valamistumaan kesäkuntoon. Umpiot hiottu vähän kirkkaanpaan kuosiin.

Kuva

Kesäkumet laiteltu alle kokeillaan nyt niitä 18 tuumasia, et nuissa sattu aika kohalleen.

Kuva

Kuva

Ei oikiastaan enää muuta puutu ku tuon toisen heleman laitto paikalleen ku sais siihen oikiat kiinnikkeet vasta kahet tilattu ja molemmat väärät sais nähä miten kolomannet joko ne sattus. Maalipinnan myllytys ja vahaus niin ässä olis valamis taipaleelle.

Sisustan nahoista tuli tämmöset värjäyksen jäläkeen

Kuva

Kuva
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Viddu nytkö se alako se sähkövikojen mettättys, auto ollu kuukauven käynnistämättä tänään tarttasin ja BAS/ASR vilikku vuoron perään ilosesti.
Onko tuttua ässämiehille?
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Ni ei just toi yhdistelmä, mutta näy ny eka vaikka ajamassa lenkki.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Joo laiton akun lataukseen lähtiessä tallilta, taisi olla tuo loppu esp tuossa yhistelmässä en ny varmaan muista mutta kuitennii se abs valo näytti palavan oitonaan. Ja se esp nappi ei reakoinu mitenkään paineluun. Meinasin että vaihan tuon jännitteen säätimen mutta se normaali juttu kävi siinäki vaihtoehtoja oli usiampia mikkä siihen oli tarjolla varaosamyyjän mukaan ja kas kummaa oli lähetetty semmonen mikä ei ollu läheskään saman näkönen ku mikä sielä on paikallaan. Jännitteen säätimen vaihtoon olis kyllä hyvä jos sattus olemaan kätilön käjet mutta ku ei valitettavasti niitä ole, vittumaisen ahas on paikka.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Joo... Alakautta taisin omaani kerran vaihtaa ja se taisi olla aika tuskallista.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Niin ja on sillä säätimellä kyllä minun mielestä kyllä hintaaki mikä laturin numerolla annettu että pitäs varmasti käydä 240 eeroa ja koko uus laturi 390 eipä tiiä itkiäkö vai nauraa tähän saumaan.
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Eikait siellä mittaristossa sentään ASR-vilku :)

Mikäs auto tää oli, onko vesijäähytteinen vai tavallinen laturi? (Hinnasta päätellen tavallinen laturi.)

Tossa sivulla on noi tavallisen 150A laturin lataussäätimen numerot eri valmistajilta. Ite laitoin ton Hucon ja irrotin koko laturin, kun ei vaan yksinkertaisesti saanut paikallaan vaihettua säädintä:
viewtopic.php?t=28965&postdays=0&postor ... &start=930

http://www.ak24.fi/fi/auton-varaosat///3449331
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

BAS/ESP se oli. Normaali laturi tuo on. Voipi olla näköjään jarruvalokatkasija myös syyllinen, no täytyy laittaa johtoa kiini autoon ens viikolla eiköhän se siitä ala seleviämään samalla vois tuota alustan korkeutta säätää enempi silimään sopivaksi.
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

ABS-valo ja näytölle BAS/ESP-herja tulee kyllä ensimmäisenä alijännitteestä. Jos auto on seissyt kuukauden (akku kiinni?), niin hyvä jos noi ässät edes käyntiin enää lähtee.

Yleensä poistuu kyllä seuraavalla startilla tai/ja kääntelemällä rattia laidasta laitaan viimeistään.

No jos ei häviä, niin sitten kannattaa tarjota staria autolle.

Alustankorkeutta säädettäessä pitää muistaa laittaa sinne ne asteet muistiin, muuten se uusikorkeus ei tallennu.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Joo sama valoralli jatku vaikka vuorokausi laturissa ei hävenny herjat vaikka käänteli rattia laijasta laitaan. Kaivelin pois sen jännitteen säätimen on muuten meleko pyllystä koko homma ahasta ja vielä ahtaampaa eikä näje vaikka mistä yrittää sen muovikopan irrotus veemäisin juttu sen jäläkeen alta sääjin irti. Tiijä häntä onko se tuon aiheuttaja mutta vaihetaan ny kaiken varalta toinen hiili pötkö oli enää muutaman millin mittanen.
On muuten vahavasti saman näkönen kikkare ku aikanaan satakaksnelosissa oli.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

No nii taas on ropeloitu ässää. Tämähän näyttäis olevan sanonu lataus sopimuksen kokonaan irti akun jännite 12,1 ja auto käyntiin niin 11,7 ja siitä alaspäin mitä enempi sähkölaitetta matkaan ei lataa yhtään minun mielestä.
laiton uuven jännitteen säätimen että tuskin siinä vika, onko kellään tullu vastaan moista? laturin vaihto vissiin eessä vai onko tuossa välillä jotain releitä/boksia mikä vois estää virran menon akkuun? suoraan laturin päästä en vielä mitannu mitä siitä tulee ku ei perkele nähäny vähä valoa ja ottalamppu jäi kotia. Jännä juttu että tämmönen vika tulee lämpimässä tallissa pelekästään ovia aukomalla. Virran puutteeseen viittaa tuo näyttö ku auto käynnissä niin kaks vikaa näytössä auto sammuksiin vikaa nolla sillon virta yli 12v. auto käyntiin niin esp/asr näytössä ja kyytipoikana abs valo.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

V-M kirjoitti:No nii taas on ropeloitu ässää. Tämähän näyttäis olevan sanonu lataus sopimuksen kokonaan irti akun jännite 12,1 ja auto käyntiin niin 11,7 ja siitä alaspäin mitä enempi sähkölaitetta matkaan ei lataa yhtään minun mielestä.
laiton uuven jännitteen säätimen että tuskin siinä vika, onko kellään tullu vastaan moista? laturin vaihto vissiin eessä vai onko tuossa välillä jotain releitä/boksia mikä vois estää virran menon akkuun? suoraan laturin päästä en vielä mitannu mitä siitä tulee ku ei perkele nähäny vähä valoa ja ottalamppu jäi kotia. Jännä juttu että tämmönen vika tulee lämpimässä tallissa pelekästään ovia aukomalla. Virran puutteeseen viittaa tuo näyttö ku auto käynnissä niin kaks vikaa näytössä auto sammuksiin vikaa nolla sillon virta yli 12v. auto käyntiin niin esp/asr näytössä ja kyytipoikana abs valo.
On siinä välissä olevassa motikässä mihin tulee akulta kaapeli
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Onko tämä mötikkä missä kohtaa autossa?
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mistähän mahtas löytyä sulakekaavio tämmöseen ässään? en haulla löytäny eikä autossa mitään kaaviota matkassa.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Printtaa WIS:istä.
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

CDI203:n tarkoittama mötikkä on luultavasti se pelkääjän jalkatilassa oleva, jossa on joitain päävirtasulakkeita. En nyt muista oliko akun ja laturin välillä sulaketta ollenkaan, mutta sieltä löytyy.

Sulakekaaviot muualle autoon:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4#p1067524

Mulla kävi muuten niin, että uudella lataussäätimellä ei auto ruvennut heti lataamaan, mutta muutaman starttauksen jälkeen rupesi toimimaan :roll:

Ja toisessa (vesijäähdytteinen laturi) ässässä ei tullut mitään ilmoitusta latauksesta mittartistoon, vaikka lataussäädin oli rikki.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kiitoksia nyt kaaviot paperilla. Tämä vähän kummallinen vekotin laturin päästä mitattuna 14,3 V. mutta se ei tule akulle asti akku näyttää koko ajan vaan pienentyvää virtaa yön latauksissa niin lähes 13 V. autolla ajoin pikku lenkin niin 11,5 V. Mihin kuitenki tuo virran kulku tökkää laturin ja akun välillä onkohan se seuraava se jalakatilan kaivelu siitä löyty näköjään videoki netistä, reippaasti päivettyny poika näytti miten se tapahtu.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ainaki kahesta paikkaa löytyy sulakkeita laturin ja akun väliltä kaivelin esille nuo paikat sulakheet päälisin puolin ehiät. Häätyy vielä mittailla mihin asti se virta kulukee saman mikä laturin päästä tulee. Sulakkeet on muuten semmoset että en ikään ole autokäytössä nähäny vastaavia vankin 200A ja siitä vähä pieneni ampperit. Nämä sulakkeet on kyllä kumman näkösiä muistuttaa vahavasti normia peltisulaketta mutta keskellö paksu muoviosa ja siitä ei tiiä erkkikään onko se siitä ehiä. Into loppu tältä päivältä ja katotaan jos huomena jaksaa katella lisää.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

V-M kirjoitti:Ainaki kahesta paikkaa löytyy sulakkeita laturin ja akun väliltä kaivelin esille nuo paikat sulakheet päälisin puolin ehiät. Häätyy vielä mittailla mihin asti se virta kulukee saman mikä laturin päästä tulee. Sulakkeet on muuten semmoset että en ikään ole autokäytössä nähäny vastaavia vankin 200A ja siitä vähä pieneni ampperit. Nämä sulakkeet on kyllä kumman näkösiä muistuttaa vahavasti normia peltisulaketta mutta keskellö paksu muoviosa ja siitä ei tiiä erkkikään onko se siitä ehiä. Into loppu tältä päivältä ja katotaan jos huomena jaksaa katella lisää.
paljon noita on autoisa ja monissa akkulatureissa ;)
(sitten kun alkaa etsimään ehjiä...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mersun lataus taas toimii oli 150A sulake hanttimiehen jalakatilasta palanu.
Testeriin kiini ku ei loppunu tuo ESP/BAS valojen vilipatus, semmonen herja että sivuttais kiihtyvyys anturi ei saa sähköä. Olisko kellään tietoa missä tämä tuommosessa ässämersussa nuin fyysisesti sijaitsee?
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Sen verran asia selevenny että niitä on kolome tuommosessa autossa.
No kaks niitä on löytyny varaosanumerot passaa ovat iskari tolopissa ihan tyrkyllä kun konepellin aukasee. Se kolomas on vielä hukassa ja ei tunnu kellään olevan sattunu kohalle näihin korjaamoihin mihin soitellu. Arvauksia on tehty joko takapenkin alle tai keskikonsolin alle sieltä ei kyllä löytyny.
Penkin alta löytyy kyllä kaks anturia mutta ovat airbakille.
Jatketaan hakua joskushan se on löyvyttävä se kolomaski.
Ekö kellään ole sattunu vastaavaa?
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Starilla olisi kannattanut katsoa mikä osa kyseessä, niin ei tarvitsisi kaivaa pitkin poikin. Jos kyseessä B24/15, niin se löytyy takapenkin istuinosan alta:

Kuva
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Staari muistaakseni näytti 24/2 ja nuoli noin keskelle autoa. Mutta ei sen tarkempaa kertonu. Istuin osan alta en kyllä löytäny kun nuo airbag tunnistimet.
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Kuva

Star Finderilla noita löytää, siellä takapenkin istuinosan alla tuokin sijaitsee...
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

No joo tuo on sen pellin alla ja sitähän ei ole irrotettu. Kiitoksia kuvasta, otan tuon pellin pois että näkee onko tuo vaihtokunnossa vai liitin vika.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

noroljan kirjoitti:Kuva

Star Finderilla noita löytää, siellä takapenkin istuinosan alla tuokin sijaitsee...
Suuret kiitokset selventävästä kuvasta. Sielähän se oli pellin alla anturi.
Ja tällä kertaa vika oli se helepoin liitin hapettunu, putsaus ja liitin paikalleen kävin n. 50 km:n. lenkin ajelemassa ja hyvin tuntu toimivan. Vikaherjat häves laakista.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Nonnii, nythä on sen verran jo kokeiltu ajella näille keleille että oli yllätys tuo 18 tuuman rengastus, ei menny niillä ässä pilaan kuluku yhtä vakaata ku pienemmilläki rattailla.
Yks asia mikä tässä jo häiritti viime syksynä, polttoaine mittari näyttää vääriä lukemia. Missä tämmösessä vehkeessä on tuo mittarin anturi? voipi olla että se kohoki jumittaa vaikia sanoa mutta taas on semmonen paikka mitä ei löyvä ihan justiin. Tämän kans kyllä pärijää näyttää kyllä ne oikiat sielä alapäässä ja syttyy valo kun bensa vähenee mutta olis mukava ku näyttäs oikiat lukemat koko ajan. Jos jollaki samanlaisia ongelmia ollu ja vika on löyvetty niin ei haittaa jos sen kertois.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

No niin kateltiin tuossa tuo airmatic testerillä kaikilla mahollisilla testeillä ja tuntuu olevan kunnossa. Korkeuden säädössä vielä ropleemia korkeuden kyllä onnistu säätämään mutta miten tuon auton saa hyväksymään uuden korkeuden? tämä jäi vielä hämärän peittoon. Korkeudet palas molemmissa päissä lähtökuoppaan sammuttamisen jäläkeen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 kori”