Vikakoodienluku, sähkökaaviot & purkukuvat

Vastaa Viestiin
ruupanen
Viestit: 5
Liittynyt: 27.2.2012 16:14
Paikkakunta: Joensuu

Vikakoodienluku, sähkökaaviot & purkukuvat

Viesti Kirjoittaja ruupanen »

Onko näille olemassa jotain vastaavaa systeemiä kuin Bmw:lle Inpa? Eli softa merirosvoilta ja piuhat ebäystä. Hieman asentelua ja omistat toimivan vikakoodinlukujärjestelmän.

Löytyykö jostain sähkökaavioita?

Mites purkukuvat & varaosanunumerot? Googlella löysin jotain Venäläisten sivustoja, mutta vaikuttivat olevan vähän "sinnepäin". Jotain oikeesti toimivaa josta sais katottuun valmistenumerolla auton tietoja / varaosanumeroita joka helpottaisi kummasti osien ostamista.

T: newbie.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tervetuloa foorumille.

Pemarilla asiat ovat paremmin, piuhat saa halvalla ja softat ilmaiseksi. Mb:n diagnostiikkaohjelma on star. On vähän eri hintaluokissa kuin penarilla, kiinan kopioita saa suht edullisesti ebeistä.
Kein siknatuur
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Sampo N. kirjoitti:Tervetuloa foorumille.

Pemarilla asiat ovat paremmin, piuhat saa halvalla ja softat ilmaiseksi. Mb:n diagnostiikkaohjelma on star. On vähän eri hintaluokissa kuin penarilla, kiinan kopioita saa suht edullisesti ebeistä.
Mitenkäs se naapurin puolella oikein toimiikaan kun tällaisia paketteja kuitenkin Ebay on täynnä:
http://www.ebay.com/itm/NEW-BMW-OPS-DIS ... 9a&vxp=mtr

Onhan niitä obd-lukijoita mutta ei ka pemariin kelpaa samanlaiset usb-johdot kuin VAG-konsernin autoihin (en kyllä niitäkään tunne)?

Olen myös ymmärtänyt että BMW:llä osa uudempien autojen tiedoista on saatavilla pelkästään verkosta (eli ei tavallisen auton omistajan saatavilla ollenkaan), onko esim. varaosaluettelosta lokaali asennusta tai jotain venäläisten sivustoa kuten meselle?
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

tähtikuljettaja kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti:Tervetuloa foorumille.

Pemarilla asiat ovat paremmin, piuhat saa halvalla ja softat ilmaiseksi. Mb:n diagnostiikkaohjelma on star. On vähän eri hintaluokissa kuin penarilla, kiinan kopioita saa suht edullisesti ebeistä.
Mitenkäs se naapurin puolella oikein toimiikaan kun tällaisia paketteja kuitenkin Ebay on täynnä:
http://www.ebay.com/itm/NEW-BMW-OPS-DIS ... 9a&vxp=mtr

Onhan niitä obd-lukijoita mutta ei ka pemariin kelpaa samanlaiset usb-johdot kuin VAG-konsernin autoihin (en kyllä niitäkään tunne)?

Olen myös ymmärtänyt että BMW:llä osa uudempien autojen tiedoista on saatavilla pelkästään verkosta (eli ei tavallisen auton omistajan saatavilla ollenkaan), onko esim. varaosaluettelosta lokaali asennusta tai jotain venäläisten sivustoa kuten meselle?
BMW:n EPC, jossa myös VIN-dekooderi:
http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html

Käyttäjätunnus: eu111111
Salasana: bmwetk1
VIN-häntä, jolla voi kokeilla: CT92040
Varusteluettelo on kohdassa "Options".
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

tähtikuljettaja kirjoitti: Mitenkäs se naapurin puolella oikein toimiikaan kun tällaisia paketteja kuitenkin Ebay on täynnä:
http://www.ebay.com/itm/NEW-BMW-OPS-DIS ... 9a&vxp=mtr
Tuossa taiskin pojat jo vastailla puolestani suurimpaan osaan kysymyksistä. Saahan sitä läppäristä softineen pyytää vaikka miljoonan, ei se ole hullu joka pyytää. Samat hommat voi kuitenkin tehdä huomattavasti halvemmallakin. Kaapelit maksaa parikymppiä ja softat (DIS, Progman, Inpa jne) ovat edelleen ilmaisia.

No, ettei nyt menisi penarin ja mersun kaksintaisteluksi, niin valaistaan vielä uutta tulokastakin.

MB:llä on myös netti-EPC käytössä, josta voi katsella räjäytyskuvia. En osaa sanoa millaisen sähkökaaviotarjonta siellä on. EPC:hen pääsee käsiksi ainakin liittymällä Suomen MB-klubiin tai sitten maksamalla Veholle käyttöoikeuksista noin 15 erkkiä kuukausi. Ebayssa taitaa olla myös kiekolle poltettuja EPC-ohjelmia.
Kein siknatuur
ruupanen
Viestit: 5
Liittynyt: 27.2.2012 16:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja ruupanen »

Kiitoksia vain jo vastailuista. Harmillista että vikakoodinluku / koodaus hommat hankalampia MB:llä, mutta eiköhän sitä ohjelmisto / piuhat löydetä kun nyt tiedetään jo ohjelman nimi millä hakea :)

Tosiaan tuo Bmw maalima kyllä hyvinkin tuttu, mutta näistä ei vielä tajua mitn. Itelle ei tämäkään tule, mutta kaveri hommasi W220 koppasen projektin ja sattui sitten kysäsee löytyskös sitä näihin vastaavia ohjelmistoja kuten Bmw:lle Inpa. No aattelin et eihän se oo ku klikkailla ebäystä tulemaan :lol: Asiahan ei ihan näin simpelä sitten ollutkaan, mutta eipä se haittaa. Kaikkea uutta on kiva ehtiä / kokeilla.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

ruupanen kirjoitti:Kiitoksia vain jo vastailuista. Harmillista että vikakoodinluku / koodaus hommat hankalampia MB:llä, mutta eiköhän sitä ohjelmisto / piuhat löydetä kun nyt tiedetään jo ohjelman nimi millä hakea :)
Siis tuossa yllä taisi tulla esille lähinnä korjaamokäsikirja (WIS) ja varaosakirja (EPC). Diagnoosi tehdään Star Diagnosis System työkalulla jossa HHT, DAS ja Xentry diagnoosisoftat.

Tuosta edullisesta bemarin piuhasta vielä utelisin yleissivistyksen nimissä (kun ei ole bemaria edes naapureilla): toimiiko tuolla edullisella purkilla BMW:n omat, viralliset diagnoosisoftat eli sillä pystyy tekemään samat työt kuin virallisella korjaamolla (ainakin diagnoosin)? Noinahan sen pitäisi olla kaikilla merkeillä.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Itsellä on tässä testit menossa, että saisi piuhan päästä yhteyden koneeseen pemarissa. Vielä en ole ehtinyt kokeilemaan, odotan kyllä innolla.

Amerikkalaisten käyttäjien kokemuksen mukaan ja ebein lupausten perusteella pitäisi pysytyä tekemään täysin samat temput parinkympin piuhoilla kuin merkkihuollossa aidoilla laitteilla. Koodaukset, korjaamokäsikirjat, vianluvut yms. Itsellä olisi tosiaan nuo softat ml. Progman, mutta kun ei ole ehtinyt vielä käydä sovittamassa konetta ja autoa yhteen.
Kein siknatuur
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tähtikuljettaja kirjoitti:
ruupanen kirjoitti:Kiitoksia vain jo vastailuista. Harmillista että vikakoodinluku / koodaus hommat hankalampia MB:llä, mutta eiköhän sitä ohjelmisto / piuhat löydetä kun nyt tiedetään jo ohjelman nimi millä hakea :)
Siis tuossa yllä taisi tulla esille lähinnä korjaamokäsikirja (WIS) ja varaosakirja (EPC). Diagnoosi tehdään Star Diagnosis System työkalulla jossa HHT, DAS ja Xentry diagnoosisoftat.

Tuosta edullisesta bemarin piuhasta vielä utelisin yleissivistyksen nimissä (kun ei ole bemaria edes naapureilla): toimiiko tuolla edullisella purkilla BMW:n omat, viralliset diagnoosisoftat eli sillä pystyy tekemään samat työt kuin virallisella korjaamolla (ainakin diagnoosin)? Noinahan sen pitäisi olla kaikilla merkeillä.
Joskus noita "harrastanut" MB:en rinnalla,
Joo kyllä pystyy sillä halvala piuhalla "inap" vikoja ja mittaus arvoja tutkimaan bimeristä,
(ovat tässä kohtta vähän kuin sukuku klonksvagen konsernin kulkimile mille saa tehty lähes kaiken tarpeelisen muutaman kympin piuhalla) lisäksi bimerin on myös carsoft samoilla rajoituksilla kuin MB:esä,
mutta jos haluaa samat touhut kuin *:rila niin on tai oli ainkin jonkin aikaa sitten,
ikävämpi kuin MB eri ikäisiin piti olla eri työkalu "vanhempiin ja uudempiin toinen" vähän samaan mallin kuin MB:en hht, das, xentry
mutta jätetty tekemättä se niiden yhdistäminen

E: vahingossa lipsahti väärän otsikon alle, bimeri juttu ei taida kuulua otsikon W220 alle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ruupanen
Viestit: 5
Liittynyt: 27.2.2012 16:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja ruupanen »

Star näyttää olevan hemmetin kallis, joten se unohdettu.

Eli ilmeisesti käytätte Carsoftia? http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Pr ... 650wt_1265

Potilashan on vm2001 S 500. Tarve olisi lukea vikakoodit, poistaa niitä, päästä käsiksi moduuleihin yms mitä nyt harrastaja tarvitsee. Eli onko tuo ihan toimiva paketti noihin tarpeisiin?

Tosiaan vielä Bmw:n Inpasta, eli sillähän osaava kaveri tekee samat mitä Hartikaisen jantterit monen tonnin softilla, vikakoodinluvusta - livedataan.
Piuhat maksaa noin 30 € ja softan saa merirosvoilta. Asennukseen varaa tunnin, niin sittempä on toimivat ohjelmistot.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Onhan tuo originaali star hinnoissa, nutta hanki joku kiinan kopio perävalotakuulla? Ei tarvi tonneja maksaa. Onhan noissa halvoissa toki myös jännitystä eli riskiä.

Jenkkifoorumilla ovat penarin kanssa pelatessa modifioineet noita carsoftin laitteita. Ovat saaneet ymmärtääkseni modauksilla autosta irti kaiken aan ja öön välitä. Suomesta en ole lukenut mb:lle modauskokemuksia carsoftille, amerikoista (=benzwöörldistä) en ole edes tutkinut.
Kein siknatuur
ruupanen
Viestit: 5
Liittynyt: 27.2.2012 16:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja ruupanen »

Sampo N. kirjoitti:Onhan tuo originaali star hinnoissa, nutta hanki joku kiinan kopio perävalotakuulla? Ei tarvi tonneja maksaa. Onhan noissa halvoissa toki myös jännitystä eli riskiä.

Jenkkifoorumilla ovat penarin kanssa pelatessa modifioineet noita carsoftin laitteita. Ovat saaneet ymmärtääkseni modauksilla autosta irti kaiken aan ja öön välitä. Suomesta en ole lukenut mb:lle modauskokemuksia carsoftille, amerikoista (=benzwöörldistä) en ole edes tutkinut.
Nyt löysin vähä järkevämmän hintaisen Starinkin. Laitoin jo mailiakin lähettäävätkö Suomeen: http://www.obd-tool-shop.com/sdp/124641 ... 66870.html

Tuokos se nyt ois sitten oikotie onneen?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ruupanen kirjoitti:Star näyttää olevan hemmetin kallis, joten se unohdettu.

Eli ilmeisesti käytätte Carsoftia? http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Pr ... 650wt_1265

Potilashan on vm2001 S 500. Tarve olisi lukea vikakoodit, poistaa niitä, päästä käsiksi moduuleihin yms mitä nyt harrastaja tarvitsee. Eli onko tuo ihan toimiva paketti noihin tarpeisiin?

Tosiaan vielä Bmw:n Inpasta, eli sillähän osaava kaveri tekee samat mitä Hartikaisen jantterit monen tonnin softilla, vikakoodinluvusta - livedataan.
Piuhat maksaa noin 30 € ja softan saa merirosvoilta. Asennukseen varaa tunnin, niin sittempä on toimivat ohjelmistot.
carsoftila pitäis tulla kohtuu hyvin toimeen lisäksi nyt kun selvis mihin autoon niin bensa autoon toimii myös yleislukijat paremmin kuin diselin

loppu osaan ***tikaisen jantereista niin siihen ei tarvita edes mitään softia, että tulee parempi siellä ensin käynneitä on useita tullut kuusen alle eikä ole vian löytymiseen aina tarvinut edes testerilaitta pääle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ruupanen
Viestit: 5
Liittynyt: 27.2.2012 16:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja ruupanen »

CDI203 kirjoitti:
ruupanen kirjoitti:Star näyttää olevan hemmetin kallis, joten se unohdettu.

Eli ilmeisesti käytätte Carsoftia? http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Pr ... 650wt_1265

Potilashan on vm2001 S 500. Tarve olisi lukea vikakoodit, poistaa niitä, päästä käsiksi moduuleihin yms mitä nyt harrastaja tarvitsee. Eli onko tuo ihan toimiva paketti noihin tarpeisiin?

Tosiaan vielä Bmw:n Inpasta, eli sillähän osaava kaveri tekee samat mitä Hartikaisen jantterit monen tonnin softilla, vikakoodinluvusta - livedataan.
Piuhat maksaa noin 30 € ja softan saa merirosvoilta. Asennukseen varaa tunnin, niin sittempä on toimivat ohjelmistot.
carsoftila pitäis tulla kohtuu hyvin toimeen lisäksi nyt kun selvis mihin autoon niin bensa autoon toimii myös yleislukijat paremmin kuin diselin

loppu osaan ***tikaisen jantereista niin siihen ei tarvita edes mitään softia, että tulee parempi siellä ensin käynneitä on useita tullut kuusen alle eikä ole vian löytymiseen aina tarvinut edes testerilaitta pääle
Eli eikö ole järkeä sijoittaa kallimpaa Stariin? Kiinnostaisi tietää mitä eroa kyseisillä ohjelmilla on (käyttökokemukset).
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Carsoftilla ei pääse joka paikaan, ei ainakaan ilman modauksia enkä tiedä pääseekö MB:llä modausten jälkeenkään.
Kein siknatuur
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 sähkö”