w220 ajovalot?

Vastaa Viestiin
parotech
Viestit: 1
Liittynyt: 07.10.2012 21:55

w220 ajovalot?

Viesti Kirjoittaja parotech »

mitenkä tuo faceliftin valojen asennus onnistuu helpoiten vanhemman malliseen missä lyhyet on vakioksenonit? kun nuissa tarvikevaloissa tai mitä liekkään nii lukee myötäänsä että ei sovellu jos on vakioksenonit?
otsir1313
Viestit: 7
Liittynyt: 12.1.2017 10:17
Paikkakunta: Tampere

Std pitkät valot

Viesti Kirjoittaja otsir1313 »

Tervehdys foorumille. Ostin w220 M113 S500. Ehkä suomen halvin. Ja pikkuvikaisin. Vuosimalli 99.

Pitkät valot toimivat vain vipua vetämällä väläytystyyliin. Ikäänkuin että meillä on mutta silti meillä ei ole. Koska pitkien valojen normaali kytkeminen ei johda minnekään. Eikä väläytys suostu vilauttamaan pitkien valojen merkkivaloa. Samaten puuttuu myös moottorin vikavalo kun virrat kytkee virtalukosta. Sulakkeita olen hämmästellyt ja kaikki näyttäisi olevan ok.

Varsinainen kysymys kuuluu: jos kojetaulun vasemman reunan moottori- ja pitkät valot eivät näy missään vaiheessa, se ilmeisesti ei ole ribbon-ongelma. Vaan nuo valot voivat olla oikeasti pimennetty minua varten ostotilanteessa. Joten edessä ilmeisesti on mittariston irroitus ja näiden kahden polttimon vaihto?

Mutta mikä ketale antaa vilauttaa pitkiä mutta ei anna niiden jäädä päälle? Eikö rele joudu kummassakin tapauksessa toimeen eli väläytys todistaa sen ehjäksi? Varsinaisia vikaviestejä ei mittariston viestin mukaan olevan ollenkaan. (Mitä nyt lataus, vasen lähivalo yms viestejä. Kova poika juttelemaan). Valot on yksöisxsenonit.

Muuten olen tyytyväinen kun seisoo terhakkaasti kolmekin viikkoa ilmajousillaan ja 300k ajettu ei natise edes mukulakivillä ajettaessa. Mikä on kyllä yllättävää että hämmästyttävää.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Std pitkät valot

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

otsir1313 kirjoitti: Pitkät valot toimivat vain vipua vetämällä väläytystyyliin. Ikäänkuin että meillä on mutta silti meillä ei ole. Koska pitkien valojen normaali kytkeminen ei johda minnekään. Eikä väläytys suostu vilauttamaan pitkien valojen merkkivaloa. Samaten puuttuu myös moottorin vikavalo kun virrat kytkee virtalukosta.
Kai kuitenkin ensin käänsit valokatkasijasta valot päälle?
Automaatti asennossa pitkät ei muistaakseni toimi.

Moottorinmerkkivalo voi olla testerillä sääjetty pois käytöstä. Ulkomaantuonneissa se ei ole välttämättä ikinä ollutkaan käytössä.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Std pitkät valot

Viesti Kirjoittaja AK47 »

otsir1313 kirjoitti:Tervehdys foorumille. Ostin w220 M113 S500. Ehkä suomen halvin. Ja pikkuvikaisin. Vuosimalli 99.

Pitkät valot toimivat vain vipua vetämällä väläytystyyliin. Ikäänkuin että meillä on mutta silti meillä ei ole. Koska pitkien valojen normaali kytkeminen ei johda minnekään. Eikä väläytys suostu vilauttamaan pitkien valojen merkkivaloa. Samaten puuttuu myös moottorin vikavalo kun virrat kytkee virtalukosta. Sulakkeita olen hämmästellyt ja kaikki näyttäisi olevan ok.

Varsinainen kysymys kuuluu: jos kojetaulun vasemman reunan moottori- ja pitkät valot eivät näy missään vaiheessa, se ilmeisesti ei ole ribbon-ongelma. Vaan nuo valot voivat olla oikeasti pimennetty minua varten ostotilanteessa. Joten edessä ilmeisesti on mittariston irroitus ja näiden kahden polttimon vaihto?

Mutta mikä ketale antaa vilauttaa pitkiä mutta ei anna niiden jäädä päälle? Eikö rele joudu kummassakin tapauksessa toimeen eli väläytys todistaa sen ehjäksi? Varsinaisia vikaviestejä ei mittariston viestin mukaan olevan ollenkaan. (Mitä nyt lataus, vasen lähivalo yms viestejä. Kova poika juttelemaan). Valot on yksöisxsenonit.

Muuten olen tyytyväinen kun seisoo terhakkaasti kolmekin viikkoa ilmajousillaan ja 300k ajettu ei natise edes mukulakivillä ajettaessa. Mikä on kyllä yllättävää että hämmästyttävää.
W220 alkaa olla sen verran tekninen että purkamalla vian etsintä alkaa olla huonompi vaihtoehto kuin vikakoodien luku ja toimilaitteiden mittaus ja testaus testerillä.

Taitaa osa ässistä olla seisomassa pihoilla kun kolmekkin viikkoa pysyy ilmat tolpissa ;) Toisilla sit ajetaan kokoajan... On siis kahdenlaisia ässiä... :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
otsir1313
Viestit: 7
Liittynyt: 12.1.2017 10:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja otsir1313 »

Saan auton starin päähän huhtikuun alussa. Kannattanee siis purkuhommien sijaan odottaa sinne saakka. Siihen asti on seisontavakuutuksessa käytön vähyyden takia aiheutuvien kalliiden kilometrien takia. Ässäläisiä on kahta lajia niitäkin. Niitä joilla on paksumpi lompakko ja niitä joilla on vähän ohuempi.
otsir1313
Viestit: 7
Liittynyt: 12.1.2017 10:17
Paikkakunta: Tampere

Re: Std pitkät valot

Viesti Kirjoittaja otsir1313 »

Mika.T kirjoitti: Kai kuitenkin ensin käänsit valokatkasijasta valot päälle?
Automaatti asennossa pitkät ei muistaakseni toimi.

Moottorinmerkkivalo voi olla testerillä sääjetty pois käytöstä. Ulkomaantuonneissa se ei ole välttämättä ikinä ollutkaan käytössä.
Kiitos hyvistä vinkeistä! Pitää ko. asiat katsoa läpi kun haen auton pois seisonnasta.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: Std pitkät valot

Viesti Kirjoittaja Mou »

Mika.T kirjoitti:Moottorinmerkkivalo voi olla testerillä sääjetty pois käytöstä. Ulkomaantuonneissa se ei ole välttämättä ikinä ollutkaan käytössä.
Muistaakseni se kuitenkin syttyy startatessa vaikka se oliskin koodattu pois. Se vaan ei syty mistään koodeista, vaikka niitä vikamuistista löytyisikin.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

otsir1313 kirjoitti:Saan auton starin päähän huhtikuun alussa. Kannattanee siis purkuhommien sijaan odottaa sinne saakka. Siihen asti on seisontavakuutuksessa käytön vähyyden takia aiheutuvien kalliiden kilometrien takia. Ässäläisiä on kahta lajia niitäkin. Niitä joilla on paksumpi lompakko ja niitä joilla on vähän ohuempi.
Juu, itsellä se ohuempi lompakko :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 sähkö”