BAS/ESP ohjauskulman tunnistin / VIKA SELVISI

Vastaa Viestiin
fastback
Viestit: 6
Liittynyt: 13.8.2018 13:31

BAS/ESP ohjauskulman tunnistin / VIKA SELVISI

Viesti Kirjoittaja fastback »

MB W168, 2002 A210 ja antaa koodia C1140, ohjauskulman tunnistin. Kojelaudassa palaa BAS/ESP-valo.

Tuo valo sammuu kun auton käynnistää uudelleen mutta syttyy kun rattia kääntää "liian" tiukkaan. Välillä pystyy ajelemaan pitkiäkin matkoja ilman valon syttymistä, mutta kun syttyy, menee "limb"-moodiin ja kulkee max 50km/h.

Tuo vikakoodi luettu korjaamolla. Vaihdettu pari käytettyä tunnistinta mutta vika ei sillä häviä. Tarvitseeko tuo jonkun uudelleen ohjelmoinnin vai onko vain ollut huono tuuri noiden käytettyjen kanssa...

Uutta osaa ei taida nyt saada muuten kuin alkuperäisenä, tarvikemyyjät sanoo eioota.

Voiko tuossa olla joku muukin vialla kuin tuo tunnistin, ei viitsisi turhaan ostaa kallista uutta tunnistinta.
Viimeksi muokannut fastback, 30.7.2019 8:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pitää nollata testerillä ellei kääntökulma ole nollassa kun ratti on suorassa. Onhan ratti kuitenkin ajaessa suorassa ?
oulaistenliikenne.fi
fastback
Viestit: 6
Liittynyt: 13.8.2018 13:31

Viesti Kirjoittaja fastback »

dealer kirjoitti:Pitää nollata testerillä ellei kääntökulma ole nollassa kun ratti on suorassa. Onhan ratti kuitenkin ajaessa suorassa ?

Ratti suorassa ajettaessa ja kulmat säädetty ettei vika johdu niistä. Pitää yrittää käyttää testerillä tänään.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

fastback kirjoitti:
dealer kirjoitti:Pitää nollata testerillä ellei kääntökulma ole nollassa kun ratti on suorassa. Onhan ratti kuitenkin ajaessa suorassa ?

Ratti suorassa ajettaessa ja kulmat säädetty ettei vika johdu niistä. Pitää yrittää käyttää testerillä tänään.
Pari käytettyä voi olla rikkikin. Pitäisi taatusti ehjällä kokeilla tai vaihtaa se sun "rikki" oleva toiseen autoon ja katsoa antaako samat herjat. Starilla näkee reunasta reunaan asteluvut ja myös onko keskiasento oikeasti 0.

Aika tärkeä anturi kyseessä, kannattaa perata vika kunnolla.

Ajele kahdeksikkoa niin että ratti käy reunasta reunaan ja keskiasennossa ajele vähän matkaa suoraan - joskus auttaa. Toista. Jos ei auta niin testerihommiksi tosiaan menee.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
fastback
Viestit: 6
Liittynyt: 13.8.2018 13:31

Re: BAS/ESP ohjauskulman tunnistin

Viesti Kirjoittaja fastback »

Noniin, tunnistin vaihdettu ja käyty resetoimassa/kalbroitavana. Ei hävinnyt vika/valo.

Antaa nyt vikakoodia P0600 kahteen kertaan ja lisäksi P0335...


fastback kirjoitti:MB W168, 2002 A210 ja antaa koodia C1140, ohjauskulman tunnistin. Kojelaudassa palaa BAS/ESP-valo.

Tuo valo sammuu kun auton käynnistää uudelleen mutta syttyy kun rattia kääntää "liian" tiukkaan. Välillä pystyy ajelemaan pitkiäkin matkoja ilman valon syttymistä, mutta kun syttyy, menee "limb"-moodiin ja kulkee max 50km/h.

Tuo vikakoodi luettu korjaamolla. Vaihdettu pari käytettyä tunnistinta mutta vika ei sillä häviä. Tarvitseeko tuo jonkun uudelleen ohjelmoinnin vai onko vain ollut huono tuuri noiden käytettyjen kanssa...

Uutta osaa ei taida nyt saada muuten kuin alkuperäisenä, tarvikemyyjät sanoo eioota.

Voiko tuossa olla joku muukin vialla kuin tuo tunnistin, ei viitsisi turhaan ostaa kallista uutta tunnistinta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No mitä nuo vikakoodit on suomeksi ? Mitä tarkastukset kertoo niistä eteenpäin ?
oulaistenliikenne.fi
fastback
Viestit: 6
Liittynyt: 13.8.2018 13:31

Viesti Kirjoittaja fastback »

Käytetty MB:N omalla testerillä ja edelleen herjaa samaa, eli asentotunnistin sökö, testattu samalla noita aiemmin ostettuja ja sama homma niissäkin.

Nooh tilatttu siten alkuperäisosa 550€ ja ullatus ullatus, herjaa edelleen samaa asentotunnistinta. No tätä uutta osaa ei tietenkään korjaamo veloittanut eikä mitään koko työstä.

Nyt sitten ensiviikolla uusi aika ja tutkivat johdotuksia yms. Palataan kun uutta ilmaantuu....
dealer kirjoitti:No mitä nuo vikakoodit on suomeksi ? Mitä tarkastukset kertoo niistä eteenpäin ?
fastback
Viestit: 6
Liittynyt: 13.8.2018 13:31

Viesti Kirjoittaja fastback »

Mitattu uudelleen kaikki tunnistimelle tulevat jännitteet ja signaalit, kaikki ok. Tunnistimen ilmarako väärä, tunnistin toimii valolla ja tunnistimen väliin pääsi ylimääräistä valoa joka sotki toimintaa, ilmarako säädetty korokkeella => toimii.

fastback kirjoitti:Käytetty MB:N omalla testerillä ja edelleen herjaa samaa, eli asentotunnistin sökö, testattu samalla noita aiemmin ostettuja ja sama homma niissäkin.

Nooh tilatttu siten alkuperäisosa 550€ ja ullatus ullatus, herjaa edelleen samaa asentotunnistinta. No tätä uutta osaa ei tietenkään korjaamo veloittanut eikä mitään koko työstä.

Nyt sitten ensiviikolla uusi aika ja tutkivat johdotuksia yms. Palataan kun uutta ilmaantuu....
dealer kirjoitti:No mitä nuo vikakoodit on suomeksi ? Mitä tarkastukset kertoo niistä eteenpäin ?
:shock: :shock: :shock: :shock:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

fastback kirjoitti:Mitattu uudelleen kaikki tunnistimelle tulevat jännitteet ja signaalit, kaikki ok. Tunnistimen ilmarako väärä, tunnistin toimii valolla ja tunnistimen väliin pääsi ylimääräistä valoa joka sotki toimintaa, ilmarako säädetty korokkeella => toimii.

fastback kirjoitti:Käytetty MB:N omalla testerillä ja edelleen herjaa samaa, eli asentotunnistin sökö, testattu samalla noita aiemmin ostettuja ja sama homma niissäkin.

Nooh tilatttu siten alkuperäisosa 550€ ja ullatus ullatus, herjaa edelleen samaa asentotunnistinta. No tätä uutta osaa ei tietenkään korjaamo veloittanut eikä mitään koko työstä.

Nyt sitten ensiviikolla uusi aika ja tutkivat johdotuksia yms. Palataan kun uutta ilmaantuu....
dealer kirjoitti:No mitä nuo vikakoodit on suomeksi ? Mitä tarkastukset kertoo niistä eteenpäin ?
:shock: :shock: :shock: :shock:
Hyvä esimerkki kuinka lopuksi kerrotaan miten asia tuli kuntoon, kiitos siitä.

Ilmaraon synty jäi vielä mysteeriksi...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Moniosaaja97
Viestit: 3
Liittynyt: 22.1.2022 15:41

Re: BAS/ESP ohjauskulman tunnistin / VIKA SELVISI

Viesti Kirjoittaja Moniosaaja97 »

Tähän olisi kiva vielä saada hieman lisätietoja, että miten tuota ilmarakoa oikein säädetään?
Itsellä myös W168 A140 vm. - 02:ssa sama ongelma ja Starin näytöllä herjaa myöskin vikakoodia C1140-016 eli N49 (ohjauskulma-anturi).
Tähän mennessä kolme käytettyä anturia tullut tilattua suht edullisesti Saksasta ja Liettuasta mutta kaikki olleet ns. rikkinäisiä.
En tahtoisi uskoa, että kaikki niistä olisi valmiiksi rikki mutta autoni alkuperäiseen ohjauskulma-anturiin verrattuna tuo ilmarako näissä ulkomailta saapuneissa antureissa on arviota noin 2-3mm kun taas autoni alkuperäisessä se on melkeinpä nolla milliä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W168”