A140 bensakoneella ja automaattilaatikolla, moottori sammuu

Vastaa Viestiin
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

A140 bensakoneella ja automaattilaatikolla, moottori sammuu

Viesti Kirjoittaja ram »

Joskus valoissa.

Voisikohan olla bensapumppu kyseessä. Sammuu tyttären kertoman mukaan erityisesti jos pysähtyy ylämäkeen.

Kun vaihdekepin laittaa D-asentoon, laskee moottorin kierrokset selvästi.

Kuitenkin moottori toimii ihan hyvin, vaikka painaa kaasupolkimen pohjaan, nousee kierrokset tappiin ilman yskimisiä.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: A140 bensakoneella ja automaattilaatikolla, moottori sam

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ram kirjoitti:Joskus valoissa.

Voisikohan olla bensapumppu kyseessä. Sammuu tyttären kertoman mukaan erityisesti jos pysähtyy ylämäkeen.

Kun vaihdekepin laittaa D-asentoon, laskee moottorin kierrokset selvästi.

Kuitenkin moottori toimii ihan hyvin, vaikka painaa kaasupolkimen pohjaan, nousee kierrokset tappiin ilman yskimisiä.
Onkos mitään koodeja tallentunut,
ko mallin kysessä ollessa kannatta tarkistella että imuputkessa ei ole
paljoa huohotin töhnää matkalla ilmamassa mittariin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Ok... Auto tulee tänään hämmästeltäväksi, niin tutkin tuotakin asiaa. Tulee vaan aakkosesta pahat vito-flashbackit, kun se moottori on niin hassusti siellä keulalla.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Ei se ole keulalla vaan auton alla. Se moottorin näköinen on vain ilmanputsari :).
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Taisi pulma löytyä. Kaasuläppämoottorin asentoanturi kulunut tyhjäkäynnin kohdasta.
"Korjasin" vian nostamalla tyhjäkäyntiä 25rpm ja näin hävisi tyhjäkäynnin epämääräisyys, eikä enää sammu.

Näitä läppämoottoreita on varmaan joku joskus korjannutkin :roll:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

ram kirjoitti:Taisi pulma löytyä. Kaasuläppämoottorin asentoanturi kulunut tyhjäkäynnin kohdasta.
"Korjasin" vian nostamalla tyhjäkäyntiä 25rpm ja näin hävisi tyhjäkäynnin epämääräisyys, eikä enää sammu.

Näitä läppämoottoreita on varmaan joku joskus korjannutkin :roll:
Aikanaan, äitin auto alkoi pätkimään aina kaasuttaessa ja välilä tyhjäkäynnillä sammuikin, välillä löi vikatilaanki ja srs valo paloi - kulki maksikmissaa 30km/h.

Juurikin tuo kaasuläppäkotelo oli jollain tavalla hajonnut -> 500e taisi uusi maksaakkin... Kuulostaisi olevan jonkusortin tyyppivika? Meillä tosin oli A160 ja mittarissa rapia 110tkm...
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

No ei tässä ole paljoa enempää.
Ennen tyhjäkäynnin säätöä, sammui moottori, kun poistui kaasuläppätesti-ikkunasta. Tyhjäkäynnin noston jälkeen tuntui kaikki ongelmat hävinneen. Ennen jarrulla seisoessa, oli tyhjäkäynti epämääräinen ja koko auto vapisi tahditta. Nyt siinä on sentään tahti, eikä niinkään enää vapinaa.

Huomenna kuulen varmaan raporttia, kun auto on selvinnyt yhden normipäivän.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Vanha aihe, mutta kuinkas nostitte tyhjistä?

Ohjelmallako?
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W168”