140A, ylämäkiin nelosta maantiellä, muutoin hyytyy

Vastaa Viestiin
Jepu
Viestit: 10
Liittynyt: 05.3.2019 20:04
Paikkakunta: W168 A140 vm.2000.

140A, ylämäkiin nelosta maantiellä, muutoin hyytyy

Viesti Kirjoittaja Jepu »

Terve. Uutena tuttavuutena tuollainen aakkonen.

Onko normaalia esim. tehonpuutteesta johtuvaa, että maantiellä pitkissä ylämäissä 100km/h:n nopeuksissa joutuu heittämään vaihteen neloselle kun muuten nopeus alkaa hyytyä? Muutoin tuntuisi kiihtyvän ihan ok.

Juuri katsastettu, päästöt ok. Vaihdettu uudet tulpat ja suodattimet katsastukseen. Onko ko. mallille normaalia vaiko kenties oire jostakin?
turbocompound
Viestit: 114
Liittynyt: 19.10.2010 22:54
Paikkakunta: Tukholma

Re: 140A, ylämäkiin nelosta maantiellä, muutoin hyytyy

Viesti Kirjoittaja turbocompound »

Jepu kirjoitti:Terve. Uutena tuttavuutena tuollainen aakkonen.

Onko normaalia esim. tehonpuutteesta johtuvaa, että maantiellä pitkissä ylämäissä 100km/h:n nopeuksissa joutuu heittämään vaihteen neloselle kun muuten nopeus alkaa hyytyä? Muutoin tuntuisi kiihtyvän ihan ok.
Ei ole kokemusta A140 tehoreservistä mutta kun kerrot että muuten kiihtyy ok
niin mikäpä tuota vauhdissa hidastelis muuten kuin normaali väänön puute.

Olen vain ajanut A170 CDI ja A190:llä ja ei nekään hyökkää pitkissä ylämäjissä.
Pitää kyllä nopeuden ja laimeasti/hitaasti kiihtyy ylämäkiin.

Kokeiltu muutama kerta esim. Petomäki, Äänekoskelta Ouluun päin.
Jepu
Viestit: 10
Liittynyt: 05.3.2019 20:04
Paikkakunta: W168 A140 vm.2000.

Viesti Kirjoittaja Jepu »

Ongelman syy löytyi. Oikea etujarru jumitti. Palat olivat jumineet kiinni auton seisottua ilmeisesti jo useamman kuukauden ajan. Liukupintojen viilaus ja puhdistus auttoi. Nyt jaksaa mennä vitosella samat mäet joissa aiemmin piti laittaa neloselle.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Hyvä että selvisi ja vielä halpa korjaus. :D Ei aina tuommoista ensin täällä osaa epäillä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
turbocompound
Viestit: 114
Liittynyt: 19.10.2010 22:54
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja turbocompound »

Nyt kun vika löyty on helpompi pitää sitä vähän silmällä.
Haisee ja lämpiää tuo jo ihan mukavasti jos noin jumittaa.

Minä oisin polkenut mäntää ulommas ja kurkannut vielä männän suoja kumin alle
jos sieltä löytyy ruoste pykälää männässä. Mut sit seuraavalla keralla.

Hyvä homma että auto kulkee taasen. Tuohan näkyy jo polttoaine kulussa kans.
Jepu
Viestit: 10
Liittynyt: 05.3.2019 20:04
Paikkakunta: W168 A140 vm.2000.

Viesti Kirjoittaja Jepu »

Autosta kun ei vielä muutaman päivän tuttavuuden perusteella ole muuta kokemusta niin ei ole itselläkään mitään mihin verrata.
Jospa se tästä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W168”