W168 170 A moniurahihna ongelma

Vastaa Viestiin
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

W168 170 A moniurahihna ongelma

Viesti Kirjoittaja Greivi »

Pistetääs tällekkin puolelle kyssäriä kun laturi todettu toimivaksi.
Pysyy aihe oikealla puolella..

Eli 170 diisseli vinkuu ja kokisee tyhjäkäynnillä.
Ennen vinkui ajossakin mutta se lähti pois kun seuraavanlainen remontti tuli tehtyä.

Vaihdettu:

-vesipumppu
-termostaatti
-nesteet
-kaikki hihnan ohjainrullat
-laturin vapaakytkin ja samalla pyöritelty laturia joka pyörii erittäin nätisti eikä ole yhtään välystä
-ilmastoinnin kompurasta otettu päättlätkä pois että vain rulla pyörii, rullan laakerit tarkastettu jotka timmissä kunnossa eikä välystä.
-uusi remmi

Kolina vaan jatkuu, startatessa hiljaista kunnes laturi ottaa kiinni ja alkaa lataamaan niin alkaa kolina. Hihna hyppii ja kiristin tärisee. Mikä tuon voisi aiheuttaa ?

Kiristin kyllä laittaa vastaan ihan hyvin kun sitä kampeaa, latausjännite 13-14v kun laittaa valot,takalasinlämppärin, ja puhaltimen täysille niin kolina pahenee ja samoin hihnan liikerata. Kun virrankäyttöä on vähemmän niin hihna on normaalimpi.

Edit. Täältä näkee videota tuosta..
https://vimeo.com/199813502
turbocompound
Viestit: 114
Liittynyt: 19.10.2010 22:54
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja turbocompound »

Juu eli minä vaihdoin koko hihna kiristin hässäkän (alumiiinimöykky).
En nyt jaksa muistaa miksi(noin 6vuotta aikaa) mutta luultavasti ajattelin kiristimen antautuneen jonkin verran.
Laturi vikisi ja rämisi aiksemmin kun otin liikenteeseen 4,5vuoden seisonnan jälkeen mutta empä ole tuota nyt ajatellut että vieläkö vikisee.

Pieni "vinkuminen" on normaalia joka kuuluu selvästi kun akun kannen ja eristyksen ottaa pois ja lähtee ajelemaan.
Tulee luultavasti laturista ja hihna pyöristä.
Mielestäni ilmastoinilla voi olla vaikutusta räminään sillä kun sen kytkee pois voi vähän "rämistä" samoin kun tuo laturin rasitus.
En ole kokenut sitä ongelmalisena omalla kohdalla, vielä.

Niin mulla meni myös tuo ilmastoinin hihnapyörän laakeri ja se piti tosi pahaa ääntä muistaakseni just pärinätä.

A-luokan ajelua ja ihmettelyä tullut harrastettua noin 17 vuotta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Remmi on väärin paikallaan, pitäisi kiertää niin että kampiakselin pyörältä ensin laturin pyörälle, sen ympäri ja takaisin lähinnä olevalle tukipyörälle josta edelleen kiristinpyörälle.
oulaistenliikenne.fi
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja Greivi »

dealer kirjoitti:Remmi on väärin paikallaan, pitäisi kiertää niin että kampiakselin pyörältä ensin laturin pyörälle, sen ympäri ja takaisin lähinnä olevalle tukipyörälle josta edelleen kiristinpyörälle.
Olisikohan missään kuvaa tuosta hihnan reitistä ?
Tarkoitatko siis että kampiakselilta tulisi suoraan laturille ? Muistelisin että siinä on palkki tiellä että ei hihna pääsisi edes kulkemaan siitä..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minäpä illan päälle kaivelen kuvan jostain ellei joku muu ehdi ensin. Voi olla että muistikuvani on vääräkin.
oulaistenliikenne.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Onko se tämmönen?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja Greivi »

Roisto kirjoitti:Onko se tämmönen?

t.
Risto
Nojoo tutkin myös tuota hihnan reittiä. Netistä löysuäin vähän molempaa versiota mutta tuo yläpuolella oleva kuvalinkkihän on se mb "oikea" tai siis niin se on suunniteltu. Pitääpä vaihtaa tuollaiseksi reitti, ei tullut itselle edes mieleen että voisi olla väärin kun vanhasta hihnasta piirsin "kartan" ja samanlailla meni uusihihna paikoilleen.

Kiitos avusta molemmille !
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No niin, sieltähän se tulikin jo :idea: Toivotaan että ongelma poistuu hihnan uudelleenreitittämisellä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W168 moottori”