jarruista edelleen....
jarruista edelleen....
takajarrut laitettu juuri, ja toinen takajarru pelaa loistavasti, mutta takajarrun toista jarrusylinteriä yritetty herkistellä....
mutta apua siittä ei ole ollut kuin hetkellisesti.
eli useamman kerran yritetty.
ilm. se ei palauta ja jää laahaamaan päälle.
sillä vanne kuumenee.
abs valo palaa välillä, ei kuitenkaan aina.
mutta tilanne on tällä hetkellä' aikas huono, sillä ajaa ei uskalla ollenkaan.
sillä autossa ei toimi jarrut tällä hetkellä ollenkaan.
eli jarrupoljin painuu ihan keveästi pohjaan, ja todella heikosti jarruttaa.
pumppaamalla jarrua sen saa kyl antamaan taas vastusta, mutta se onni kestää siihen asti kun lähtee autolla liikkeelle... niin taas jarrut katoaa.
sylinterin kumikin näytti olevan ok, eikä jarru neste vuotojakaan näy missään.
eli mitähän seuraavaksi pitäsi yrittää?
täytyisi auto saada mahdollisimman pian takaisin ajoon, että taittuisi tuo työmatka mukavemmin.
että hyviä neuvoja otetaan vastaan joita voisi kokeilla.
mutta apua siittä ei ole ollut kuin hetkellisesti.
eli useamman kerran yritetty.
ilm. se ei palauta ja jää laahaamaan päälle.
sillä vanne kuumenee.
abs valo palaa välillä, ei kuitenkaan aina.
mutta tilanne on tällä hetkellä' aikas huono, sillä ajaa ei uskalla ollenkaan.
sillä autossa ei toimi jarrut tällä hetkellä ollenkaan.
eli jarrupoljin painuu ihan keveästi pohjaan, ja todella heikosti jarruttaa.
pumppaamalla jarrua sen saa kyl antamaan taas vastusta, mutta se onni kestää siihen asti kun lähtee autolla liikkeelle... niin taas jarrut katoaa.
sylinterin kumikin näytti olevan ok, eikä jarru neste vuotojakaan näy missään.
eli mitähän seuraavaksi pitäsi yrittää?
täytyisi auto saada mahdollisimman pian takaisin ajoon, että taittuisi tuo työmatka mukavemmin.
että hyviä neuvoja otetaan vastaan joita voisi kokeilla.
Ellei jarrusatulaa saa kohtuudella korjattua kannattaa ostaa uusi, se maksaa reilut sata euroa ja varmasti toimii.
Järjestelmässä lienee ilmaa koska poljin käyttäytyy noin.
Ilmatessa pitää olla tarkkana ettei takapiirin säiliö pääse tyhjäksi, se on väliseinällä erotettu etupiirin säiliöstä - säiliö näyttää olevan täynnä mutta korkista kurkaten huomaatkin takapiirin säiliön olevan tyhjä.
Järjestelmässä lienee ilmaa koska poljin käyttäytyy noin.
Ilmatessa pitää olla tarkkana ettei takapiirin säiliö pääse tyhjäksi, se on väliseinällä erotettu etupiirin säiliöstä - säiliö näyttää olevan täynnä mutta korkista kurkaten huomaatkin takapiirin säiliön olevan tyhjä.
ilmattu on. ja silti paloi abs valo, mutta siihenki taisi löytyä vika,
oli toisesta käsijarru kengästä tipahtanu se kiinnitys jousi, joka nyt laitettu. vielä pitäis tarkistaa käsijarrun pito.
ja sen jälkeen toivon mukaan abs valo ei enää syty.
kyllä tässä nyt kuitenkin ihan tarpeeksi on taisteltu jarrujen kanssa.
sillä tämän laiton jälkeen jos vaan jarrut nyt pelaa ok, (selviää kun ehdin testaamaan) niin
sitten oisi katsastus asemalla vierailu kohdallaan.
täytynee toivoa ja pitää peukkua että nyt on kaikki ok, ja että sen leimanki saisi taas vuodeksi.
oli toisesta käsijarru kengästä tipahtanu se kiinnitys jousi, joka nyt laitettu. vielä pitäis tarkistaa käsijarrun pito.
ja sen jälkeen toivon mukaan abs valo ei enää syty.
kyllä tässä nyt kuitenkin ihan tarpeeksi on taisteltu jarrujen kanssa.
sillä tämän laiton jälkeen jos vaan jarrut nyt pelaa ok, (selviää kun ehdin testaamaan) niin
sitten oisi katsastus asemalla vierailu kohdallaan.
täytynee toivoa ja pitää peukkua että nyt on kaikki ok, ja että sen leimanki saisi taas vuodeksi.
Kun se satula alkaa keräämään ruostetta siihen männäntiivisteen ulkopuolelle siinä ei herkistelyt auta oikeastaan mitään, senverran julman puristusotteen se paisuva ruoste ottaa männästä. Ja mietippä ite, lähteekö se ruoste sieltä välistä pois mäntää liikuttelemalla, ei lähde. Mielestäni ainoa järkevä tapa on joko ottaa satula irti, tehdä sille kaikki temput. tai laittaa sinne vaihtosatulat. Jos laskee itselleen yhtään palkkaa, jälkimmäinen on ainoa vaihtoehto.
Satulan kunnostus hiekkapuhalluksineen ja maalauksineen ottaa työaikaa semmoiset 4-5h/pari.
Satulan kunnostus hiekkapuhalluksineen ja maalauksineen ottaa työaikaa semmoiset 4-5h/pari.
abs valo syttyi vielä kerran tänään, sitten sammui... mutta kovalla ajamisella/ jarruttelulla en enää tänään sitten saanut sitä syttymään.
sylinterit ei siis tänään enää jumitelleet ne aukes ilmaamisella/ herkistelyllä. vaan tänään tosiaan löytyi yks syy ja se oli käsijarrukengän irti oleminen, kun oli se kiinnipitäjä kierre jousi lentänyt ties minne... se laitettiin sitten uusi....
luulisin sitten että tuo oli se mikä aiheutti myös osaltaan abs valon palamisen, kun sylinteri saatiin kuitenkin ilmaamisella/ herkistelyllä pelaamaan.
no toivottavasti ei ainakaan hetkeen syty abs valo.
alkoi tänään kuitenkin abs:siltäkin/jarruilta löytymään taas vastusta/ tehoa ja voimaa jarrutukseen.=)
ehkäpä niiden uusien jarrupalojen ja käsijarrukenkien on haettava paikkansa/kuluttava myös oikeaa muotoon..
olen sellaista kuullut puhuttavan.... että niiden palojen pitää kulua ja asettua....
tiedä sitten pitääkö paikkansa....
sylinterit ei siis tänään enää jumitelleet ne aukes ilmaamisella/ herkistelyllä. vaan tänään tosiaan löytyi yks syy ja se oli käsijarrukengän irti oleminen, kun oli se kiinnipitäjä kierre jousi lentänyt ties minne... se laitettiin sitten uusi....
luulisin sitten että tuo oli se mikä aiheutti myös osaltaan abs valon palamisen, kun sylinteri saatiin kuitenkin ilmaamisella/ herkistelyllä pelaamaan.
no toivottavasti ei ainakaan hetkeen syty abs valo.
alkoi tänään kuitenkin abs:siltäkin/jarruilta löytymään taas vastusta/ tehoa ja voimaa jarrutukseen.=)
ehkäpä niiden uusien jarrupalojen ja käsijarrukenkien on haettava paikkansa/kuluttava myös oikeaa muotoon..
olen sellaista kuullut puhuttavan.... että niiden palojen pitää kulua ja asettua....
tiedä sitten pitääkö paikkansa....