Mesen webasto propleema!

Vastaa Viestiin
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Mesen webasto propleema!

Viesti Kirjoittaja JTM »

Olisko jollakin tietoa webaston aivoista? Muute pelittää välillä hyvin mutta välillä ei sitten millään päälle, olen tutkinut että poksi antaa pulssi virtaa pa-pumpulle millon sitä huvittaa mielellään lämpimässä. Olen purkanut pelti purkin tutkinut pirilevyn suurennus lasin kanssa enkä mitään näkyvää vikaa löytänyt. Olisko jollakin lääkettä ongelmaan, lämppäri on tehas asenteinen ja lepää vm 93 300d:ssä :twisted:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Saattaa olla, että ainoa lääke ongelmaan on ohjainyksikön vaihto. Noissa on aika yleisenä ongelmana prosessorin rikkoutuminen piirilevyltä.

Tietysti ensin kannattaa tarkistaa, että webasto saa riittävän jännittään. Johdotykset pitää syystä olla 2.5 neliön johtoa, sillä webato ottaa sytysvaiheessa todella reippaasti virtaa. Jos jännite silloin laskee liiaksi, menee webasto vikatilaan. Mittaa siis jännite webaston liittimistä käynnistyksen aikana.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Kiitos vastauksesta!
Pitää vielä mitata virrat ja voi olla että vika ei korjaannu kuin tuusin vaihdolla. Mittasin pa-pumpun virrat ja tuli vain jatkuvaa tuossahan virran pitäs pätkiä on se kumma yleensä virtojen saa tehdä töitä että ne ei pätkis ja nyt sitä ei saa pätkiksi millään.
Edellisessä mesessä oli eepepri kuus vuotta ja yksi hehkutulppa meni muuten pelitti hyvin, tämä vissiin kostaa ja temppuilee senki eestä. Aika arvokas poksi hinta haitari 350-500€ :roll:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Samat ongelmat olen käynyt itsekin läpi. Sitä boksiahan ei siis kannata ostaa. Webaston saa kuulema 300:lla veholta. Oma ratkaisu on itse tehty boksi, jonka tosin kaverit koulutyönä tekivät.

http://koti.mbnet.fi/vituxman/k%e4ynnistysvaihe2.MPG
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Itsellä ei ole kokemusta vepastosta, mutta eperin ohjauspoksissa on sellainen ongelma, että juotokset murtuu etenkin niiden paksumpien liittimien osalta. Sitä ei näe kuin harjaantunut silmä.
Viimeksi muokannut mjo33400, 04.11.2006 9:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Juu elektroniikka ei ole vahvimpia puoliani mutta vähin olen värkännyt eli siperia opettaa. Ajattelin kokeilla pienelä kolvila käydä juotokset läpi jos siitä ei apua niin mieleni sopukoissa pyörii ajatus sopivan vilkku releen käyttämistä virran pätkimiseen pumpule. olisko ajatus aivan hullu? Asiasta toiseen tuo paljon puhuttu ulkolämpömittarin anturi on kipeä luin että olette löytäneet sopivaa lääkettä tautiin kuumetta 58 astetta vieläkö nuita olis saatavilla ja mitä maksais? :P
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Onhan noita minulla 4 tai 5. Ota yv:nä yhteyttä niin saat osoitteen mihin lähetät anturin johtoineen tai annat osoitteen johon lähetän anturin jos haluat itse värkätä.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”