C200 söi ykköspytyn tulpan - vika selvitetty!

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
HVM

C200 söi ykköspytyn tulpan - vika selvitetty!

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kirosin toisaalla NGK:n tulpat pimeimpään p*rseeseen, tosin ihan syystäkin, Beruilla C kulkee nöyremmin. Liekkö sattumaa, että tulppien vaihtoon johtanut vika uusiutui muutaman sadan kilometrin jälkeen, nyt on Berun vuoro olla mykkä. :evil:

Missä vika? Virranjakaja-kaasari-Kekkonen -aikakauteen jämähtäneen heteromiehen on tätä vaikea edes arvailla, c: pellin alla majailee minun silmääni pelsebuubi. :(

Ykköspytyn vastuksellisen (2kilo-ohmia) hatun kumi on hiukan revennyt, aiheuttaako tämä epänormaalin tilanteen kannen Molokin nieluun? (tulpan reikään) :shock:

Onko tulpan esivastus kenties hajallinen :arrow: tulppa k*rvähtää sen takia? Vai halavaantuuko kynttilän lätsä kertapierulla jos vastus särkyy :arrow: kipuna katoaa? :roll: Auto toimii normaalisti kun reikään hakkaa lekalla ehjän kynttilän. Saapa nähdä kuinka pitkään taas pilistellään neljällä pytyllä, vaiko taas se 300Km? Maanantaina ostan joka tapauksessa uudet kynttilänjalat ja siinä samalla tietysti piuhat, olisiko syytä hommata puoliakin? :roll:

Elekee vaan sanoko, että häiriö on bensapuolella. :shock:
Viimeksi muokannut HVM, 15.11.2006 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1498
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ykkösen öljy rengas valskaa :P
Datsun Bluebird
Mb Vito
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mikko K kirjoitti:Ykkösen öljy rengas valskaa :P
Öljyä ei häviä ja auto ei savua. :eec:
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1498
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

No tiesinhän minä sen , mutta pyhän kunniaksi voi sulta kuitenkin pulssia nostattaa :lol: :lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mikko K kirjoitti:No tiesinhän minä sen , mutta pyhän kunniaksi voi sulta kuitenkin pulssia nostattaa :lol: :lol:
En mennyt retkuun kovin pahasti sillä tulppa ei ole lainkaan karstassa, mutta on se "tohtorin" lausunnot otettava ainakin puolitosissaan. :D

Vikahan on siitä outo, että auto pelaa pihaan tultaessa täysin normaalisti, seuraava kylmä startti tapahtuukin sitten kolmella pytyllä. Näin on käynyt nyt kaksi kertaa. :shock:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29492
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos pikkuisen vuotaa pakkasnestettä männän päälle ? :(
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Jos pikkuisen vuotaa pakkasnestettä männän päälle ? :(
Leikkiä? Neste ei katoa ainakaan havaittavissa määrin, eli en ole lisännyt vuoteen, eli syylärinvaihdon jälkeen. :eec: Tarkistin nesteen pinnan myöskin hiljakkoin, gyylari oli täynnä. (Nestepintavahtikin on uusi, yllättävää C:ssä että se oli halavaantunut kun ostin auton)

Keksitään halavempia vikoja, jooko? :supersad:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29492
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Leikkiä?
Tekniikkaosiossa ? :shock: :lol:

Onko systeemi semmoinen että puolia on kaksi ja ne ovat siinä tulppien nokassa nelosessa ja kakkosessa, niistä johdot ykköseen ja kolmoseen ?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:
Leikkiä?
Tekniikkaosiossa ? :shock: :lol:

Onko systeemi semmoinen että puolia on kaksi ja ne ovat siinä tulppien nokassa nelosessa ja kakkosessa, niistä johdot ykköseen ja kolmoseen ?
Puolat on imusarjan alla, piuhat tulee sieltä. Tulpanhatusta toiseen ei mene piuhoja.

Jaa, miten lienen sotkeentunut epäilemään että tässä annetaan taas kyytiä apinalle, ei siis leikkiä. :pusuposkelle: :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29492
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuo on se paras järjestelmä, puolavikoja ei ole ollut lainkaan.

Jos noita
auto pelaa pihaan tultaessa täysin normaalisti, seuraava kylmä startti tapahtuukin sitten kolmella pytyllä
tilanteita on koko ajan ja auto lämmettyään alkaa käydä kaikilla, voit katsella pakokaasuja käynnistäessäsi; kolmella käynti ja valkoinen savu on merkki kannentiivisteviasta.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Tuo on se paras järjestelmä, puolavikoja ei ole ollut lainkaan.

Jos noita
auto pelaa pihaan tultaessa täysin normaalisti, seuraava kylmä startti tapahtuukin sitten kolmella pytyllä
tilanteita on koko ajan ja auto lämmettyään alkaa käydä kaikilla, voit katsella pakokaasuja käynnistäessäsi; kolmella käynti ja valkoinen savu on merkki kannentiivisteviasta.
Ei ole temppuillut ollenkaan nyt välillä, kahesti on halavaantunut laakista. Seurataan tilannetta, muutkin viat kyllä kelpaisivat mainiosti. :eec:

Edit: Ei siis haise eikä savua epänormaalisti. Pitääpä koeponnistaa niitä hajallisia(?) tulppia jossain toisessa paikkaa.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Voisko olla lievä imuvuoto ykköspytyn kohalla?Se ainakin selittäis miks aina sama tulppa ja kyllähän ne tulpat tykkää kyttyrää laihasta seoksesta.Siinä ykkösen kohalla vois olla vaikka joku alipaineletku tai joku nippa joka on murtunut tai irronnut.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jari_w123 kirjoitti:Voisko olla lievä imuvuoto ykköspytyn kohalla?Se ainakin selittäis miks aina sama tulppa ja kyllähän ne tulpat tykkää kyttyrää laihasta seoksesta.Siinä ykkösen kohalla vois olla vaikka joku alipaineletku tai joku nippa joka on murtunut tai irronnut.
Kiitos raikkaasta ideasta, tutkitaan. :D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10910
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Silti minä kallistuisin siihen vuotavaan kannentiivisteeseen... Ei muuta ku pannu auki :wink: Terapeuttista. :D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tämä propleema on nyt paikallistettu, kenties selvitettykin. Vika löytyi ykköspytyn suuttimesta joka jumitti. Hoitona apuvirtapisteeltä "kovat virrat" suuttimelle, joka läksi liikkeelle jotta rikspoks. 8)

Suutin jumi todennäköisesti välillä auki, joka kasteli sitten tulpan ja tuhosi sen? Toinen vaihtoehto olisi se, että suutin jumi kiinni -asentoon ja ei antanut pytylle soppaa kun startattiin. :?:

Nyt on siittimenpesuaineet koneessa ja sii...suutinta on r*nkattu "voimavirralla" - saapa nähdä tepsiikö pitkässä juoksussa? Kalliitahan nuo suuttimet eivät ole ja vaihtotyö on helppo, joten kävi miten kävi niin säikähdyksellä tässä nyt normaalista poiketen päästiin. :shock:

Kiitokset kaikille kannen nostoa ja koneen rengastamista ehdottaneille! :lol:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

HVM kirjoitti: Kiitokset kaikille kannen nostoa ja koneen rengastamista ehdottaneille! :lol:
Jos ny kumminki vähä aukaasisit sitä konetta. Ei jäisi sitten niin vaivaamaha notta onko kaikki siellä osastolla ok.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lucky-Dog kirjoitti:
HVM kirjoitti: Kiitokset kaikille kannen nostoa ja koneen rengastamista ehdottaneille! :lol:
Jos ny kumminki vähä aukaasisit sitä konetta. Ei jäisi sitten niin vaivaamaha notta onko kaikki siellä osastolla ok.
No raotan kantta tässä illasta kun kerkeän, ok.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”