Sitten silmäni iskivät kipinää

Ovet auki, tai siis kuskin ovi. Autossahan ei ollut keskuslukkoa. Kömmin autoon sisään ja L.S kömpi toiselta puolen. Istuin vähän aikaa ja mutustelin tuntumaa... Käteen käypänen, kysyin siinä ohimennen, että mahtuuko vänkärin paikalta vähän sivummalle, L.S aukaisi oven ja tuumasi, että joo sopii. No, ovi kiinni, auto käyntiin ja menoksi. Pikku kinneri taipui raosta, josta en olisi ihan heti uskonut mahtuvani, mutta niin vaan päästiin pihasta pois. Parin kilometrin jälkeen autossa oli jo niin lämmin, että L.S pienensi lämmitystä.
Kävimme ajamassa kymmenisen kilometriä, auto tuntui oikein sopivalta käteen edelleen. Mitä nyt kytkimen toiminta hiukan hämäsi, liekkö entinen naisomistaja ajanut korkokenkä jalassa.
Auton vuosimalli oli 1995, mittarissa oli vain vajaa 90tkm. Kaikki laitteet mitä autossa olivat, toimivat (lasinpesimet, valot, takalasin lämmitin, puhallin).
Koeajolla tuli sitten mahdollisuus kokeilla Susukin ohituskiihtyvyyttä, 60km/h nopeudesta lähdin ohittamaan rekkaa

Video: Heittämällä ohi
Taustameteliä oli aika reilusti, eli autoon olisi tehtävä äänieristystä jollain tapaa. Lämpöä piisasi. Moottoritila oli kuiva, ei vuotoja yms. Ruostettakaan ei löytynyt vaikka kuinka katselin. Pitkät ovet eivät vaan oikein sattuneet reikiinsä, niitä sai sulkea reilulla voimalla. Vaihteet toimivat japanilaisella varmuudella, eikä mitään ylimääräisiä rutinoita / kolinoita kuulunut.
Suzukin esittely liikkeen sivuilla tästä klikaten
Myyntihinta suoralla kaupalla olisi 2400€, jolla saisi toimivan vähän ajetun kauppakassin... Melkeinpä jopa järkiostos. Kallishan tuo toisaalta on, mutta ajokilometrejä on melkolailla vähän ja liike joutuu antamaan tuolle takuun. Nettiautosta löytyy parisataatuhatta ajettuja swiftejä, eli moottori vissiin on kestävä kokoisekseen.

P.s Samalla reissulla koeajoimme Mazda 323 farmarin, ikä sama, mittarissa 335tkm. Se on toinen juttu se... (kengät vasta kuivumassa)
